نیم قدم تا صعود فاصله داشتیم/ احتمال ادامه همکاری با کی روش وجود دارد، برونکو هم یک گزینه است


ساعت: 21:47
تاریخ انتشار: 1301/09/28
کد خبر: 1918942

در نیمه دوم 3 بر 2 مقابل انگلیس شکست خوردیم و 2 گل زدیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: فرصت ادامه همکاری با کی روش وجود دارد، برونکو هم گزینه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه اسنادی مبنی بر مذاکره با کی روش در زمان اسکوچیچ وجود دارد، گفت: آنها را به مردم نشان دهید نه به من. من ندیده ام و نشنیده ام، اگر می دانید به مردم نشان دهید.

وی در خصوص بیانیه اتحادیه فوتبال انگلیس علیه اسکوچیچ که قانوناً دنبال خواهد شد، گفت: من در کشور دیگری از یک نفر علیه یک نفر ادعا دارم. پرسپولیس که باشگاه النصر از او شکایت کرد، آن زمان من هم در فدراسیون فوتبال مسئولیت نداشتم. من به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا مطلبی منتشر کردم و گفتم درست نیست اما با آن ماجرا به کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا، فیفا و دادگاه عالی ورزش کشیده شدم. چیز بدی گفتم؟ اما در آنجا النصر به AFC شکایت کرد و بعد حرف من را شنید اما تصمیمی صادر نکرد اما علیه من و پرسپولیس به دادگاه عالی ورزش رفتند و من و پرسپولیس وکلای جداگانه گرفتیم و حتی از AFC شکایت کردند. در جایی که تصمیم به نفع بوده است بنابراین می توان اقدام قانونی کرد. اگر اداره حقوقی ما شکایت کرده باشد، کار غیرقانونی انجام نشده است.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اظهارات برخی بازیکنان برای ماندن کی روش در تیم ملی گفت: کی روش را نگه می دارم یا مربی خاصی می آورم، این یک کار احساسی است. من چند روزی است که کنار بازیکنان هستم و می دانم که مثلا آزمون نمی تواند مربی را نگه دارد.

تاج درباره اینکه تیم ملی در جام جهانی عملکرد خوبی نداشت، گفت: تیم ملی در این دوره با هیچ دوره ای قابل قیاس نبود و تمام تلاش شد تا فضای مسابقات عادی شود و یک سری بازی های داخلی و خارجی انجام شود. دوستانه مثل شما یا دشمنی در جاهای دیگر … شرایط عادی نبود. در مثالی به زبان عربی می گویند قابل فهم است ولی قابل توصیف نیست. خیلی ها می دانند که چه آدم هایی در داخل و خارج علیه تیم ملی کار کردند.

وی افزود: نه برای دفاع از مربی آمده ام و نه احساسی صحبت کنم. شاید بخواهید کی روش را له کنید. انتظار باخت سنگین به انگلیس را نداشتم و از مردم عذرخواهی کردم. آیا می توانیم بگوییم تصمیم بدی گرفتیم و عذرخواهی نکنیم؟ اگر بخواهیم سوالات قابل فهم را باز کنیم. دروازه بان تیم ملی در اوایل بازی مصدوم شد و دروازه بان تعویض شد و همه انتظار چیز دیگری داشتیم.

وی توضیح داد: اتفاقی که افتاد این بود که به انگلیس باختیم و بد شکست خوردیم اما هر چه گذشت بهتر شدیم و 2 گل به انگلیس زدیم. در نیمه دوم 3-2 باختیم و دو ضربه به توپ زدیم!

رئیس اتحادیه فوتبال انگلیس افزود: در بازی با انگلیس شرایط عادی نبود اما چهار روز بعد بین مدیران و بازیکنان صحبت شد و خودشان به این نتیجه رسیدند که اوضاع خوب پیش نمی رود اما بازی قابل قبولی مقابل ولز انجام دادیم. حتی وقتی به آمریکا باختیم، تیم ملی ایران فوتبال بازی می‌کرد، ما تا دقیقه 99 آماده بازی بودیم و نیم قدم تا جلو افتادن فاصله داشتیم، حتی به داور برای پنالتی اعتراض کردیم. او گفت حتی اگر پنالتی بود زمان تمام شده بود و حرف داور درست است.

تاج درباره اینکه تیم ملی مدیر فنی دارد یا خیر، گفت: خیر; کی روش خودش فنی است و در سال 2018 مدیر فنی نداشتیم و در بازی های اسکوچیچ هم مدیر فنی نداشتیم.

وی در مورد اینکه چرا سرمربی تیم ملی انتخاب نشد، گفت: خیلی از تیم ها مثل قطر که میزبان مسابقات بودند عملکرد خوبی نداشتند اما قطر و عربستان بعد از باخت سرمربی خود را عوض نکردند. عربستان هم مثل ما شکست خورد. ما هم به همان قهرمان جهان 1-0 باختیم و ولز پیروز شد، پس چرا آنها را جمع کنیم؟ چه کسی را می خواهید شکست دهید؟ رادیو و تلویزیون ملی است چه نخواهیم!

رئیس فدراسیون فوتبال گفت اگر حشمت مهاجرانی و علی پروین را قبول دارید، بگویید چرا تکلیف سرمربی تیم ملی مشخص نیست. انگلیس گل خوبی نگرفت و تغییری نکرد. آلمان سرمربی خود را عوض نکرده است، عربستان سعودی هم تغییر نکرده است، ما هم نمی خواهیم احساسی رفتار کنیم. هم کی روش و هم سایرین جزو گزینه های سرمربیگری تیم ملی هستند. من می خواهم تیم ملی کشور را تعیین کنم نه تیم تاج. من اشتباه کرده ام و باز هم اشتباه خواهم کرد. بهترین تصمیم انتخاب کی روش برای حضور در مسابقات جهانی بود. بهترین تصمیم را برای جام ملت ها خواهیم گرفت. احتمال ادامه همکاری با کی روش وجود دارد، برونکو نیز یک گزینه است.

دیدگاهتان را بنویسید