حمله تند مدیرعامل سابق پرسپولیس به کی روش و جهانبخش

حمله تند مدیرعامل سابق پرسپولیس به کی روش و جهانبخش

امیر عابدینی درباره حواشی روزهای اخیر تیم ملی فوتبال ایران گفت: گاهی اختلافات سطحی است و به سرعت قابل حل است اما گاهی اختلاف در تیم ملی عمیق است که زنگ خطری برای حضور ما در جام جهانی خواهد بود. . دوستان ما فراموش کردند که یک رویداد بزرگ در راه است. هر کشوری نمی تواند در این نشست شرکت کند. با تلاش بازیکنان و سختی هایی که کشیده اند، اکنون در آستانه ورود به جام جهانی هستیم. چرا اینها را تخریب می کنند؟

وی ادامه داد: بضاعت سرمربی تیم ملی کم است و اگر منابع کافی بود و مدیریت توانمند بود نباید اجازه می داد کارها کشیده شود. او نماینده بازیکنان و تیم ملی فدراسیون فوتبال است، نه بازیکن، نه نویسنده و نه هیچ کس دیگری نماینده تیم ملی نیست. ما سازمانی داریم به نام فدراسیون که مسئول است.

وی افزود: دولت محترم اگر می خواهد حرف ها را بشنود و حمایت کند باید حرف آقای مجدی را بشنود نه اینکه شخص دیگری برود حرف بزند. منطقی است که یک بازیکن احساس خطر کند و با سرمربی تیم مقابله کند. دوستان ما باید این عدد را جمع کنند و آقای مجدی از طرف دولت با هواداران فوتبال و احتمالا آقای مخبر صحبت کنند. آقای مخبر هم بداند که وزارت ورزش نمی تواند در این کار تخصصی دخالت کند. وزارت ورزش می تواند در کار کلی ورزش دخالت کند و فدراسیون ها بر کارهای فنی و تخصصی تیم نظارت دارند. من تعجب می کنم که چرا آقای مجدی این شماره را جمع نمی کند. باید قاطعانه به رسانه ها بگویید که آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است.

عابدینی درباره احتمال حضور کی روش در تیم ملی فوتبال نیز گفت: چرا کی روش باید برگردد؟ آیا آقایان تجربه های تلخ کی روش را فراموش کردند؟ نمی دانم چه چیزی باعث می شود تجربه تلخ گذشته را دوباره زنده کنند. یک روز آقای کی روش آمد و موفق شد، اما به چه قیمتی و با چه شرایطی؟ آشتی با کدام عصبانیت؟ با کدام لجبازی؟ حالا فردی بی سر و صدا کار می کند و به موفقیت هایی دست یافته و تیمش را برای جام جهانی آماده کرده است. ما می توانیم او را به جای تعقیب کی روش صرف بازی با تیم های بزرگ کنیم. همه پیشکسوتان فوتبال فریاد می زنند بگذار اسکوچیچ بماند اما می گویند باید برود. من نمی دانم این لجبازی برای چیست؟

وی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره سرپرستی میرشاد مجدی به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال نیز گفت: آقای مجدی اولین تجربه مدیریتی خود را در سطح کلان تجربه می کند. ما نباید از او انتظار معجزه داشته باشیم. او صدای مجلس را دارد و باید از او حمایت کرد تا همه بار بر دوش یک نفر نباشد. متاسفانه هیات مدیره با مشکل مواجه است و متاسفانه دو تیم هستند و آن دو تیم به تیم ملی راه یافتند. درخواست من از پیشکسوتان مدیریت این است که آقای مجدی را تنها نگذارند و فوتبال سقوط نکند. اگر فوتبال سقوط کند، معیار زیبایی را از بین برده ایم.

عابدینی همچنین درباره نحوه رفتار ملی پوشان گفت: به بازیکنان می گویم بدانید همیشه در تیم ملی نخواهید بود و تاریخ درباره شما قضاوت خواهد کرد. وجدان عمومی بیدار است و کاری نمی کند که جامعه با چشم خوب به شما نگاه نکند. فوتبال به اندازه کافی بد نویس دارد اما مردم پشت فوتبال همه ناهنجاری ها را فراموش می کنند و برای تیم ملی فریاد می زنند و تشویق می کنند. چون موفقیت در تیم ملی اعتبار جامعه ماست. وظیفه فوتبالیست این نیست که بگوید سرمربی کیست، وظیفه فوتبالیست این است که از سرمربی اطاعت کند.

وی درباره نقش بازیکنان باتجربه تیم در تصمیم گیری دو تیم ملی نیز گفت: از علیرضا جهانبخش شگفت زده شده ام. او بازیکن باهوشی است و من تعجب می کنم که تحت این بازی قرار گرفته است. جهانبخش باید این داستان را جمع کند. از جهانبخش می خواهم بلافاصله با بازیکنان جلسه ای برگزار کند و موافقت خود را اعلام کند. نمک پاشیدن به زخم مردم گناه است. حافظه تاریخی مردم این روزها را فراموش نخواهد کرد.

وی همچنین گفت: ورود وزارت ورزش به کارهای فنی درست نیست. وزارت ورزش باید به آقای مجدی کمک کند و بگوید چه نیازی دارید؟ و هرکس خارج از فدراسیون توصیه کرد به فدراسیون معرفی کند. این چارچوب مدیریتی است. نمی شود فردی فدراسیون فوتبال را دور بزند و با مقامات بالاتر صحبت کند و از مقامات بالاتر دستور بگیرد و به نظام منتقل کند. چارچوب باید به طور کامل در اختیار فدراسیون فوتبال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید