حمله توییتری رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس به حضور نامزد پرحاشیه/ «تاج» در انتخابات فدراسیون فوتبال غیرقانونی است!


ساعت: 08:18
تاریخ ارسال: 05/03/1401
کد خبر: 1885251

با اظهارنظر صریح رئیس کمیته اصل 90 شورای اسلامی، مشخص شد که حضور مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال قانونی نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ با پایان یافتن دوره اولیه بررسی نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال توسط اعضای برجسته و خبرساز کمیته پیش‌انتخاب و پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام اعضای این کمیته با تایید صلاحیت علت فاجعه ویلموتس موافقت کردند. و پرونده مهدی تاج برای بررسی و تایید صلاحیت نهایی به چهار نهاد نظارتی قانون ارسال کردند.

این موضوع که تایید اولیه صلاحیت تاج در بدنه فوتبال محسوب می شود، چندان به مذاق سیاسیون و همچنین افکار عمومی فوتبال خوش نیامد. چرا که همه مهدی تاج را عامل بدبختی بیش از 5 میلیون یورویی و ریزش بدهی های ارزی و ریالی به مارک ویلموتس، هلدینگ شستا و سایر پیمانکاران می دانند.

بنابراین تغییر معادلات قدرت در شورای اسلامی ابتدا بر انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال تأثیر گذاشت و هجمه مؤثری از شهرک بهارستان به ستاد انتخاباتی مهدی تاج ارسال شد. نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل 90 شورای اسلامی پس از بازگشت به صندلی خود اولین موضع خود را در برابر رئیس سابق فدراسیون فوتبال مطرح کرد.

پیمان فر در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تا زمانی که پرونده فساد قرارداد ویلموتس به نتیجه برسد و مردم از اتهامات وارده تبرئه شوند. حضور این افراد نامبرده در فدراسیون فوتبال قانونی نیست.


21d144be b029 4dac aeb7 f268d3a9cc04 خبر خاکستری

این موضع صریح و شفاف نماینده خانه ملت نشان می دهد که برخلاف ادعای مهدی تاج مبنی بر مقبولیت وی در هیئت حاکمه، او حداقل در یکی از کمیته های مهم و تاثیرگذار مجلس اقبال چندانی ندارد. مجلس و شورای اسلامی به عنوان یکی از قدرتمندترین قوای نظارتی بر مراجع 4 گانه نظر مخالف ولیعهد دارند.

البته برخی از این نمایندگان نقش دستیاران تاج را ایفا کردند و با مصاحبه ای علیه پیمان فر عملا اعلام کردند که تنها خبره در حوزه انتخابات فدراسیون فوتبال هستند و در صورت اظهار نظر بیشتر ممکن است مشکلاتی در عرصه بین المللی ایجاد شود. موسسات فوتبال ایران . این یعنی بازی در زمین تعلیق.

این نماینده مجلس مدعی است مهدی تاج یکی از باتجربه ترین و خبره ترین مدیران عرصه فوتبال کشور است. مشخص نیست که کدام یک از تخصص های نامزد ریاست جمهوری برای بیماری های قلبی فدراسیون فوتبال، زباله های ناشی از قرارداد بدنام ویلموچای یا سایر بدهی های ایجاد شده در نظر گرفته می شود.

این اظهارات ضد و نقیض برخی نمایندگان نشان می دهد که تاج برای اثبات صلاحیت خود در ارگان های اصلی کار بسیار سخت تری پیش رو خواهد داشت و وضعیت دیگر مانند کمیته بدوی نیست که با اعمال سلیقه و فشار می توان انتظار نتایج مطلوب را داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید