حمله سنگین حسن روشن به ساپینتو

حمله سنگین حسن روشن به ساپینتو

حسن روشن از شرایط تیم فوتبال استقلال، انتقادش از رفتار ریکاردو ساپینتو و … می گوید.

استقلال با 4 برد متوالی با پرسپولیس مساوی کرد و فاصله با سپاهان صدرنشین به سه امتیاز رسید. به نظر شما این پیروزی ها چیست؟

من بازی های لیگ را نمی بینم اما یک چیزی که متوجه شدم این است که استقلال در آن 4 بازی تیم بود. وقتی همه برای تیم بازی می کنند، همدلی و اتحاد وجود دارد. سرمربی تیم نیز نحوه انتخاب ترکیب تیم را فهمید. کوین یاماگا دیگر مدافع راست نهایی نیست. زمانی که یاماگا و مهدی کایدی با هم بازی می کنند، توانایی های خود را بیشتر نشان می دهند. نمی دانم چه شد که سرمربی به ترکیب تیمش دست نزد چون دیدیم از همه مهاجمانش استفاده می کند تا بفهمد کدام بازیکن موثرتر است. بالاخره فهمید که چه ترکیبی درست کند.

انتقاد شما از ریکاردو ساپینتو باعث ناراحتی هواداران استقلال در صفحات مجازی شد.

اگر ناراحت شدند، چه کار کنم؟ من نباید چیزی بگم؟ اگر من صحبت کنم بر اساس واقعیت است. چرا در مورد امیر گلنووی صحبت نمی کنم؟ میدونی چرا از کلانوی حرف نمیزنم؟

چرا؟

چون دیگر استقلالی نیست. گالنووی چند سال پیش از استقلال رفت و دیدید من یک کلمه در مورد او صحبت نکردم.

اما این بحث در مورد شما وجود دارد که از هر سرمربی استقلال انتقاد می کنید، چه آندره آ استراماهونی، چه فرهاد مجیدی و چه محمود فکری.

اشکالی ندارد این حرف ها را می گویم تا به خودشان بیایند. حقیقت را می گویم، حقیقت تلخ است. استراماچونی در 6-5 هفته اول حضورش در استقلال نتیجه نگرفت و در مورد دستمزدش صحبتی نکرد، اما وقتی تیم شروع کرد و به بالای جدول نزدیک شد، قانون فیفا را بهانه کرد و … گلایه کرد که دو ماه پول نگرفته تا امروز استقلال در پرداخت مطالباتش فقیر است محمود فکری اشتباه کرد و از نساجی به استقلال آمد چون در نیم فصل با نساجی نتایج خوبی گرفت و نباید به استقلال برود. . با این حال من از مجیدی انتقاد نکردم و از او حمایت کردم. ساپینتو را هم کیروش به ایران آورد.

هواداران استقلال در شرایطی که تیمشان در شرایط حساسی است و برای قهرمانی می جنگد، از امثال شما انتظار حمایت دارند نه تخریب.

بله، باید از خودم حمایت کنم، اما آیا باید از کارهای زشت ساپینتو حمایت کنم؟ بیژن طاهری سرپرست تیم استقلال پسر خوبی است. او امسال در این تیم پیر شد. هر مسابقه ساپینتو از رفتار می ترسد و مدام سعی می کند جلوی او را بگیرد. من یک دوره مربیگری را در لندن گذراندم و یکی از بهترین چیزهایی که یاد گرفتم این بود که اگر تیمی را دوست دارید، منتقد باشید. گالنووی در سال های اول و دوم حضورش در استقلال متوجه این موضوع شد و نتیجه گرفت. آیا من دیوانه هستم که وقتی کسی کار خوبی انجام می دهد انتقاد کنم؟

هیچکس رفتار ساپینتو را تایید نمی کند اما از دید هواداران استقلال فقط انتقاد می کنید. آیا انتقاد شما تاکنون سازنده بوده است؟

یکی از هواداران استقلال از من انتقاد کرد اما بعداً گفت که بعد از سه ماه متوجه منظور شما شدیم. باشگاه باید یک کمیته فنی قوی تشکیل دهد که دو نفر از آنها منتقد هستند. تیمی نمی تواند قهرمان شود و مربی اش چنین نمایشی می سازد. این آقا (ساپینتو) از واژه های جنگل و حیوان برای مربیان ایران استفاده کرد. آیا فردی مثل او باید در فوتبال ایران حضور داشته باشد؟ استقلال یک تیم معمولی نیست.

برخی می گویند برخی مربیان در لیگ هم از الفاظ نامناسب استفاده می کنند و چرا از آنها انتقاد نمی کنید؟

سایر مربیان کجا تمرین می کنند؟ استقلال و پرسپولیس تیم های معمولی نیستند. برانکو ایوانکوویچ چند سالی در پرسپولیس بود و دیدید چه شخصیتی داشت. درست است که کریم باقری را در کنار خود داشت اما دیدید که در پرسپولیس چقدر زیبا و آرام تمام شد. باید در این دو تیم درست رفتار کرد، استقلال و پرسپولیس مثل تیم ملی هستند و هواداران زیادی دارند. در این تیم ها باید پاداش بزرگی بدهید و مجازات سختی در نظر بگیرید.

چه توصیه ای برای ساپینتو دارید؟

من توصیه ای ندارم. او یک مربی وسط است و اخیراً متوجه شده است که یاماگا باید در جلو بازی کند نه در عقب. ممکن است بگوید مربیان خانه چیزی نمی فهمند، اما من به او گفتم گواهینامه را بیاور و من می آورم تا بدانیم برای کیست. در یکی از بازی ها او با یک کت و شلوار شیک بود و مانند یک باهوش رفتار می کرد. اگر او کت و شلوار پوشیده باشد، ممکن است فکر کند که باید ساکت باشد. از هفته دوم که برانکارد هلال احمر را زد تا حالا ببین چه کار کرده است. در یکی از مسابقات در دقیقه 90 سر و صدایی دیدم و داور پنالتی زد. فکر می کردم حتما پنالتی را به ضرر استقلال گرفته اند که با همه کلنجار رفتند اما متوجه شدم که این پنالتی برای استقلال است. اگر ساپینتو در صنعت نفت آبادان یا تیم های دیگر بود شاید این رفتار زیاد دیده نمی شد اما این استقلال است. به هموطنش در سپاهان نگاه کن، دیدی حرکت زشتی کرد؟

شاید روزی از ساپینتو حمایت کنی؟

اگر خودش رفتار کند، سروصدا نکند و انسان باشد، از او حمایت می کنیم. او باید به شرایط ایران پایبند باشد.

باز هم تاکید می کنیم که هیچکس رفتار ساپینتو را تایید نمی کند و من مجبور شدم با او برخورد کنم اما شما در مصاحبه های خود از واژه های سیرک، دلقک، انسان بودن و … نیز در مورد این مربی استفاده می کنید. .

همه ناراحتند که بنشینند و فکر کنند این مرد برای فوتبال ایران چه کرده است. استفاده از جنگل و حیوانات بد بود یا این که گفتم؟

ساپینتو می‌توانست بگوید چیز دیگری در ذهن دارد.

چه بود من خودم فیلم ضبط شده از مکالمات او را دیدم. همچنین ادبیات من بهتر از رفتار ساپینتو بود. من مجبور نبودم به آن مرد پاسخ دهم، باشگاه جواب داد. این که از کلمه حیوان استفاده می کند یعنی همه ما از جمله بزرگترها حیوان هستیم!

فقط به شما می گویند انتقاد کنید چون اگر چیزی می دانید باید به باشگاه بروید و آن را منتقل کنید نه اینکه در رسانه ها حرف بزنید. پاسخ شما به این سوالات چیست؟

این منم! اگر سیاستم را تغییر دهم به این معنی است که باشگاه هر ماه به من پول می دهد تا ساکت باشم. ما یک بار با فتح الله زاده مشکل داشتیم و بعد با یک سری دیگر. الان هم این آقا چیزی نمی گوید و ما هم چیزی نمی گوییم. من این کلمات را نمی گویم که جای دیگری را بگیرم. من دنبال چیزی نیستم آقای ساپینتو! اگر منظورتان حیوان است، خودتان هستید!

دیدگاهتان را بنویسید