حمله شکارچیان دوباره به محافظان میانکاله و نیروی انتظامی


ساعت: 12:40
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810721

علی کلانه با اشاره به اینکه شکارچیان متخلف بار دیگر با سلاح های خود به محیط بانان میانکاله حمله کردند، گفت: هشت محیط بان در منطقه آشوراده با حضور به موقع از کشتار پرندگان جلوگیری کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بالا، علی کلان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: 30 شکارچی مسلح که اول اسفند ماه برای شکار پرندگان در میانکاله به منطقه آشوراده آمده بودند پس از حضور محیط بانان با سلاح های شکاری به سمت آنها تیراندازی کردند.

وی افزود: این حادثه همزمان با آتش سوزی در جزیره اسماعیل سای میانکاله رخ داد و با توجه به اینکه محیط بانان برای اطفای حریق به منطقه رفته و درگیر اطفای حریق بودند، شکارچیان فرصت را دیدند. برای شکار پرندگان در عاشورا».

کالان گفت: 8 محیط بان در منطقه آشوراده با حضور به موقع از کشتار پرندگان جلوگیری کردند اما متاسفانه همچنان با الفاظ سخیف مورد حمله شکارچیان قرار گرفتند.

رئیس ذخیره گاه زیست کره میانکاله گفت: حمله مسلحانه شکارچیان به محیط بانان میانکاله در سواحل آشوراده و بندر ترکمن در روزهای پنجم، دهم، دوازدهم و نوزدهم باچمان صورت گرفت و آنها تیراندازی کردند. .

به گفته رئیس ذخیره گاه زیست کره میانکاله، استانداران مازندران و گلستان در تهران با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار کردند که انتظار می رود با جدیت بیشتر دستگاه های امنیتی، قضایی و انتظامی استان گلستان برخورد شود. عاملان

به گزارش بالا، اولین گروه از شکارچیان مسلح اوایل بهمن ماه به محیط بانان در میانکاله حمله کردند.

تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در سواحل آشوراده و بندر ترکمنستان به صورت غیرقانونی اقدام به شکار پرندگانی می کنند که در اوایل بهمن ماه به محیط بانان هشدار داده شد اما به سمت آنها تیراندازی می کردند.

در پی این حادثه 6 بهمن ماه با حضور فرماندار و مسئولان بندرترکمن جلسه ای برگزار شد و اعتراض زیست محیطی به شکارچیان اعلام شد اما 4 روز بعد شکارچیان دوباره به سمت محیط بانان تیراندازی کردند.

بر اساس عکس ها تعدادی از شکارچیان که از سوی محیط زیست بیش از 100 نفر اعلام شده است به شکار غیرمجاز می پردازند و با ورود نیروهای محیط زیست با سلاح هایی که در دست دارند به سمت آنها تیراندازی می کنند.

درخواست این شکارچیان صدور مجوز شکار و قانونی شدن فعالیت آنهاست که به گفته آهنگر تعداد متقاضیان شکار در منطقه با تعداد پرندگان تناسبی ندارد.

ذخیره گاه حیات وحش میانکاله با مساحت 68 هزار و 800 هکتار شامل دو قطعه زمین و آب و شبه جزیره میانکاله، خلیج گرگان و جزیره آشوراده است که در حد فاصل استان های مازندران و گلستان قرار دارد اما بر اساس ضوابط مدیریت یکپارچه منطقه اکولوژیکی اداره می شود. بر اساس بند «د» ماده 193 قانون برنامه پنجم توسعه، اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران مسئولیت دارد.

قانون مشابهی را در جنگل های گلستان می توان مشاهده کرد که اگرچه بین سه استان گلستان، خراسان شمالی و سمنان مشترک است، اما توسط استان گلستان اداره می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید