حمله موشکی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه؟ / واکنش وزارت امور خارجه

حمله موشکی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه؟  / واکنش وزارت امور خارجه

ساعت 00:22 بامداد یکشنبه، دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جولان اشغالی به سوریه حمله کرد و طی آن به مناطقی در شهر دمشق و حومه آن از جمله مناطق مسکونی اصابت کرد که پدافند ضدموشکی با آن مقابله کرد. بیشتر او راکت ها را ساقط کرد.این حمله تاکنون طبق آمار اولیه پنج کشته و 15 زخمی برجای گذاشته است که حال برخی از آنها وخیم است.

ارتش سوریه گزارش داد که جنگنده های رژیم صهیونیستی صبح امروز به منطقه مسکونی کفر شوش حمله موشکی کردند که در نتیجه آن دست کم 20 نفر کشته یا زخمی شدند. برخی منابع خبری مدعی هستند که ساختمان مورد حمله متعلق به سپاه پاسداران بوده است.

البته این منابع خبری مدعی هستند که ساختمان سپاه نیم ساعت قبل از حمله اسرائیل تخلیه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد امروز یکشنبه از سمت بلندی های جولان تحت اشغال این کشور به مناطقی در جنوب سوریه حمله کردند و حریم هوایی سوریه را نقض کردند که در نتیجه آن تعدادی از شهروندان سوری کشته یا زخمی شدند.

پس از حمله موشکی اسرائیل، پدافند ضدموشکی سوریه این جنگنده ها و موشک ها را رهگیری و به گفته منابع ارتش سوریه، بخشی از این موشک ها را به سمت جولان اشغالی و داخل اراضی اشغالی که گفته می شود سامانه های ضد موشکی رژیم اسرائیل بوده، تعقیب کردند. موشک های سوریه فعال می شوند.

بیانیه ارتش سوریه درباره حمله موشکی به تل آویو

در پی این حمله، یک منبع ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ساعت 00:22 بامداد امروز یکشنبه، دشمن اسرائیلی با چند موشک از سمت جولان تحت اشغال سوریه حمله کرد که طی آن برخی مناطق در شهر دمشق و حومه آن از جمله مناطق مسکونی منهدم شد که پدافند موشکی با آن مقابله کرد و اکثر موشک ها را سرنگون کرد.

در این بیانیه آمده است: این حمله تاکنون 5 شهید و 15 مجروح بر اساس آمار اولیه برجای گذاشته است که حال برخی از آنها وخیم است. این حمله تعدادی از ساختمان های مسکونی را ویران کرد و به برخی از محله های دمشق و حومه آن خسارات مادی وارد کرد.

همزمان برخی منابع آگاه گزارش دادند که سایت راداری تل المسیح ارتش سوریه در جنوب شهر شهبا واقع در استان مرزی السویداء مورد حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

پیش از این نیز صهیونیست ها بارها مناطق مختلف سوریه از جمله مناطق مسکونی را برای تهاجم نظامی هدف قرار داده بودند. دولت دمشق چندین بار به نمایندگی از مقامات سازمان ملل درخواست کرده است تا اقداماتی برای جلوگیری از تکرار تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به سوریه اتخاذ کند.

ایران محکوم کرد

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حملات رژیم صهیونیستی به اهدافی در دمشق و حومه آن از جمله برخی ساختمان های مسکونی که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از شهروندان بی گناه سوری شد را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به توالی حملات جدید رژیم صهیونیستی و حملات گروه تروریستی داعش علیه ملت سوریه، ارتباط و هماهنگی این دو گروه تروریستی را رابطه ای طبیعی و ذاتی دانست که هدف آن است. ملت سوریه که پس از زلزله ویرانگر دو هفته پیش با عواقب مواجه است و تشدید کننده درد و رنج مردم این کشور است.

کنعانی سکوت کشورهای غربی در قبال نقض مکرر حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه از سوی رژیم متجاوز صهیونیستی را شرم آور خواند و از جامعه جهانی و نهادهای مسئول بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا واکنش فوری و جدی داشته باشند. به طور موثر به تجاوزات رژیم صهیونیستی، رژیم تروریستی علیه یکی از اعضای سازمان ملل متحد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید