حمله موشکی روسیه به اهداف فرضی همزمان با استقرار یک ناو آمریکایی است

ساعت: 18:53
تاریخ انتشار: 14/15/1400
کد خبر: 1790103

نیروی دریایی روسیه می گوید که در حالی که ناو آمریکایی در دریای سیاه مستقر بود، جنگنده های این کشور به سمت اهداف فرضی دشمن موشک شلیک کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیروی دریایی روسیه روز دوشنبه اعلام کرد خلبانان ناوگان دریای سیاه روسیه اولین پرواز زمستانی خود را با آموزش برای ردیابی کشتی های جنگی دشمن و انجام حملات موشکی علیه اهداف دریایی فرضی آغاز کردند.

به گزارش تاس، نیروی دریایی روسیه اعلام کرد که خلبانان جنگنده های دریایی روسیه با موشک به اهداف ساحلی و دریایی حمله کردند و آموزش رزمی برای شکار و ردیابی زیردریایی ها و کشتی های دشمن فرضی در دریای سیاه انجام دادند. بیش از 20 جنگنده از جمله جنگنده های چند منظوره سوخو-30 ام، بمب افکن های سوخو-24 و هلیکوپترهای میل و کا-27 در این رزمایش شرکت کردند.

ناوگان ششم آمریکا اخیرا اعلام کرد که ناو USS Alry Burke در حین گشت زنی وارد دریای سیاه شده است. مرکز مدیریت دفاع ملی روسیه می گوید ناوگان این کشور ردیابی استقرار یک ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را آغاز کرده است.

وزارت دفاع روسیه گفته است که کشتی های جنگی آمریکا در دریای سیاه در حال تبدیل شدن به یک عامل بی ثبات کننده فزاینده در منطقه هستند و یک هدف آن استفاده از خاک اوکراین برای اهداف نظامی است.

روزنامه Krasnaya Zvezda نزدیک به وزارت دفاع روسیه نیز در روزهای اخیر گزارش داده است که رادارهای روسیه طی یک هفته بیش از 30 هواپیمای شناسایی خارجی را در اطراف مرز روسیه ردیابی کرده اند.

اینفوگرافیک های این گزارش نشان می دهد که 31 هواپیمای شناسایی خارجی و 6 هواپیمای بدون سرنشین در یک هفته در اطراف مرز روسیه پرواز کردند.

با تشدید تنش بین روسیه و اوکراین در امتداد مرز، ایالات متحده و ناتو به بهانه کودتای نظامی احتمالی روسیه، اقدامات نظامی خود را افزایش داده اند. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه جو بایدن در حاشیه نشست شورای همکاری و امنیت سازمان امنیت و همکاری اروپا در سوئد با دیمیتری کولبا وزیر امور خارجه اوکراین دیدار کرد.

وی گفت: «ما یک بار دیگر عمیقاً نگران موضع تهاجمی روسیه در قبال اوکراین هستیم و من مشتاقانه منتظر شنیدن راه پیش رو و بسیاری از موضوعات دیگر که در روابط ما مهم هستند، هستم». “بگذار حرف بزنم.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید