حمله پهپاد ارتش یمن به تاسیسات نفتی عربستان


ساعت: 19:37
تاریخ انتشار: 1401/01/01
کد خبر: 1817690

پس از حملات روز یکشنبه ارتش یمن که تولید پالایشگاه سعودی را کاهش داد، منابع آگاه گفتند که نیروهای صنعا در عملیات‌های آتی بر تأسیسات صادراتی عربستان تمرکز خواهند کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منابع آگاه اعلام کردند که حملات آتی ارتش یمن به تاسیسات راهبردی عربستان سعودی شدیدتر از عملیات های قبلی خواهد بود.

الاخبار امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع آگاه گزارش داد: «عملیات شکست محاصره در مرحله دردناک بعدی در شرایطی است که کشورهای مستبد عربستان و امارات برای محاصره شدیدتر مردم یمن فشار آورده اند. و جلوگیری از کشتی های نفتی ” خواهد بود”.

آخرین کشتی پشتیبانی حامل 29000 تن بنزین روز دوشنبه در سواحل الحدیده توقیف شد. این کشتی در جیبوتی تحت بازرسی بین المللی بود و تیم سازمان ملل به آن اجازه ورود به بندر الحدیده را داد.

بر اساس این گزارش، «برخی ناظران معتقدند که دزدی دریایی مستمر عربستان سعودی به نیروهای صنعا انگیزه بیشتری برای انجام عملیات‌های بزرگ‌تر در اعماق خاک عربستان می‌دهد، این بار به استثنای تأسیسات صادرات خارجی آرامکو».

الاحبار به نقل از چندین منبع ناشناس نوشت: «خسارات ناشی از حملات آینده بیشتر است و بر ترکیبات کلیدی صادرات نفت عربستان تأثیر می‌گذارد که بهبود آن در ریاض روزها یا ماه‌ها طول می‌کشد».

ارتش یمن همواره بر تمرکز بر تاسیسات راهبردی و حساس اعضای ائتلاف سعودی با ادامه محاصره اصرار داشته است.

در همین راستا، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از آغاز عملیات جدید در عمق خاک عربستان بامداد یکشنبه خبر داد. سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این عملیات با هدف شکستن محاصره یمن انجام شده است. موشک های بالستیک، رزمناوها و پهپادها مورد هدف قرار می گیرند.

ساری افزود: نیروهای کشوری به محض موفقیت در مرحله اول عملیات، تعدادی از اهداف حیاتی و مهم در ابها، کامیس مشیت، جیزان، سمطه، دهران جنوبی را با موشک و پهپاد مورد حمله قرار دادند. ساری هشدار داد: نیروهای مسلح یمن – به یاری خداوند – عملیات نظامی ویژه ای را برای شکستن محاصره وحشیانه انجام خواهند داد که شامل اهداف حیاتی می شود. اهدافی که دشمن جنایتکار حتی به آنها فکر نمی کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خاطرنشان کرد: ارتش یمن مختصات کاملی دارد که در آن اهداف حیاتی شناسایی شده است و هر لحظه می توان به آنها حمله کرد.

پس از این عملیات، وزارت انرژی عربستان رسما اعلام کرد که سطح تولید آن پس از حمله ارتش یمن به پالایشگاه عربستان کاهش یافته است. یک مقام وزارت انرژی عربستان به خبرگزاری رسمی واس گفت که تولید در این پالایشگاه پس از حمله سانا به پالایشگاه ینبع ساینوبک (یسراف) کاهش یافته است.

عربستان سعودی به رهبری ائتلاف عربی تحت حمایت ایالات متحده، در 26 آوریل 2015 به یمن حمله نظامی کرد و محاصره زمینی، هوایی و دریایی را اعمال کرد و مدعی شد که در تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور یمن است. به قدرت

تجاوز نظامی به هیچ یک از اهداف ائتلاف سعودی نرسید و تنها با کشته و زخمی شدن ده ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون ها نفر، تخریب زیرساخت های این کشور و گسترش قحطی و بیماری های واگیر همراه بود.

انتهای پیام/
منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید