حمیدرضا روحی قربانی جوان تظاهرات ۱۴۰۱ کیست؟

حمیدرضا روحی قربانی جوان تظاهرات ۱۴۰۱ کیست؟

تجمع در بیرون خانه روحی پس از انتشار پستی در شبکه های اجتماعی روحی بود. اگرچه او فوت کرده است، اما مشخص نیست که چه کسی صفحه او را اداره می کند و درخواست تجدید نظر توسط چه کسی ارسال شده است.

حمیدرضا روحی کیست؟
«حمیدرضا روحی بنفشه ورک» معروف به «حمیدرضا روحی» جوانی متولد سال 1381 در تهران بود که مدل بود و عکسش به عنوان خوش تیپ ترین جوان تهران در یکی از مجلات منتشر شد. روحی در جریان اعتراضات جان باخت. خبرگزاری فارس هنگام درگذشت وی نوشت: بسیجی شهید حمیدرضا روحی که در اردوی جهادی مناطق محروم غرب کشور نیز حضور داشت، بر اثر اصابت گلوله به ناحیه سینه در تهران توسط فتنه گران به شهادت رسید. البته خبرگزاری فارس کمی بعد ماجرای خود را اصلاح کرد و نوشت که حمیدرضا بسیجی نبوده و یکی از معترضان بوده است.

نحوه کشته شدن حمیدرضا روحی
خبرگزاری فارس که وی آن را بسیجی و شهید معرفی کرده بود و نوشته بود «شورش را روی زمین می کشند» پس از انتشار عکس های حمیدرضا روحی در اینستاگرام در اعتراض به نظام جمهوری اسلامی نوشت که اشتباه کرده است!! فارس در مطلب بعدی خود به نقل از فردی که خود را شاهد حادثه و بسیج معرفی کرده بود، نوشت: «پس از اینکه از کوچه دوم و سوم رد شدیم، به یک کوچه فرعی رسیدیم و دیدیم که شورشیان در حال فرار هستند. انتهای کوچه و در همین حین دیدیم که در انتهای کوچه مردی با صورت روی زمین است و فکر می کردیم روی زمین افتاده است اما وقتی او را برگرداندیم دیدیم که بدنش سرد و صورتش کاملا سفید شده بود. دکتری همراهمان بود که نبضش را گرفت و گفت فوت کرده و معلوم شد که حدود یک ساعت آنجا دراز کشیده و فوت کرده است. آن فرد «حمیدرضا روحی» بود که از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت. بچه ها شک داشتند که از نیروهای بسیجی است یا آن طرف. وقتی جنازه را به خیابان بردیم چند نفر از همراهان گفتند حمیدرضا روحی و یکی از بچه های بسیجی است و بعد آنجا غوغا شد، بچه های بسیجی را زدند و شهید شد. در این میان چند نفر دیگر که قیافه و ظاهرشان به بچه های بسیجی نمی خورد به جمع حاضران آمدند و گفتند حمیدرضا روحیه بسیجی است که بعد از آن عده ای شروع به گریه کردند. بعد یک نفر آمد و حمیدرضا روحی را شناسایی کرد و گفت رهبری است. باز شک کردیم از کجا معلوم که شهید و شاید آن طرف. فرمانده ولسوالی و بخش آمد و فرمانده بخش گفت با من کار دارد و آمد جمع آوری کند. تا اینکه اورژانس برای جمع آوری جسد آمد، غوغایی به پا شد و معلوم نشد روحی بسیجی است یا نه. امشب صفحه اینستاگرام «حمیدرضا روحی» را پیدا کردیم که در پروفایلش مطالبی علیه جمهوری اسلامی وجود داشت. او همچنین مقالاتی در مورد زنان، زندگی و آزادی منتشر می کند. یک پست و مطلبی در مورد اعتراضات منتشر شده بود و ما مطمئن هستیم که او از آن طرف بوده است.»

دیدگاهتان را بنویسید