حکم اعدام نوجوان سعودی به خاطر غذا خوردن!


ساعت: 06:49
تاریخ انتشار: 1301/08/16
کد خبر: 1909101

این سازمان حقوق بشر اروپایی-عربی تهیه غذا برای یکی از افراد تحت تعقیب نیروهای امنیتی را از جمله اتهامات «احمد التزیر» نوجوان محکوم به اعدام رژیم سعودی عنوان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش العالم، «احمد التزیر» یکی از نوجوانان سعودی است که توسط عربستان سعودی به اعدام محکوم شده است.

بر اساس این گزارش، سازمان اروپایی-عربی حقوق بشر اعلام کرد که یکی از اتهاماتی که احمد التزیر به آن به اعدام محکوم شده است، تهیه غذا برای یکی از افراد تحت تعقیب امنیتی بوده است.

این سازمان اعلام کرد که دادگاه کیفری عربستان حکم اعدام 6 نوجوان را صادر کرده است. این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادگاه جنایی نوجوانانی به نام‌های یوسف المنصف، علی المبیوک، محمد الباد، محمد الفرج و احمد التقدی را به اعدام محکوم کرد.


حکم اعدام نوجوان سعودی به خاطر غذا خوردن!

سازمان‌های حقوق بشر فاش کرده‌اند که 8 کودک زیر سن قانونی در عربستان سعودی در انتظار اعدام هستند که این خلاف ادعای دولت سعودی مبنی بر توقف اعدام افراد زیر 18 سال است.

گروه حقوق بشر موسوم به اروپا-عربستان در بیانیه‌ای از صدور حکم اعدام برای 15 زندانی آزادی بیان در عربستان سعودی خبر داد و تعداد افرادی که در آن کشور با اعدام روبرو هستند به 53 نفر رسید.

این نهاد بین المللی از همه کشورهای منطقه ای و بین المللی خواست به محکومان اعدام در عربستان کمک کنند و از اجرای این احکام ناعادلانه جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که سازمان های بین المللی حقوق بشر پیش از این نسبت به وضعیت اسفناک حقوق بشر در عربستان هشدار داده و اعلام کرده بودند که محمد بن سلمان با ارائه برخی آزادی های نمایشی سعی در منحرف کردن توجه از وضعیت نامناسب حقوق بشر در این کشور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید