حکم پرونده جنجالی ویلموتس کمر فدراسیون فوتبال ایران را شکست

حکم پرونده جنجالی ویلموتس کمر فدراسیون فوتبال ایران را شکست

صفی الله فگانپور درباره آخرین وضعیت پرونده تجدیدنظر مارک ویلموتس و اقدامات ایران برای تجدیدنظرخواهی از این تصمیم گفت: از سوی کمیته انضباطی فیفا به پرداخت 6 میلیون یورو محکوم شدیم. اینجا نگرانی زیادی وجود داشت و همه فکر می کردند ما در دادگاه عالی ورزش (کاس) قضاوت می شویم، اما موفقیت بزرگی بود. تنها موردی که در این سال ها در آن موفق بوده ایم، پرونده ویلموتس است که در کاس بود و محکومیت لغو شد.

وی یادآور شد: شکایت اولیه برای مبلغی بالاتر از 6 میلیون یورو بوده که به اضافه پنج درصد و تاخیر در مجموع 12 میلیون یورو بوده است. حالا دادگاه عالی ورزش این پرونده را ابطال کرد و آن را به کمتر از 3 میلیون یورو ( رقمی نزدیک به 100 میلیارد) تبدیل کرد.

رئیس سابق معاونت حقوقی فدراسیون فوتبال این را موفقیت بزرگی برای فدراسیون دانست و در اظهاراتی عجیب گفت: حالا باید مبلغی را پرداخت کنیم که چندان قابل توجه نیست!

فغان پور در برنامه سلام صبح بخیر در پایان پرسید که آیا این تصمیم ویلموتس قطعی و رسمی است؟ وی تاکید کرد: بله رای صادر شد. احتمالا همین هفته اعلام می شود و «بزرگان» رای می گیرند. آنچه گفتم مسلم است. باید به موفقیتی که در دادگاه عالی ورزش به دست آوردیم تبریک بگویم!

در سال 2018 مارک ویلموتس به جای کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران شد. او کمتر از 6 ماه سرمربی ایران بود و قبل از باخت به بحرین و عراق، 2 میلیون یورو از اتحادیه فوتبال انگلیس دریافت کرد. به گفته فگان پور، ویلموتس در مدت کوتاه حضورش در تیم ملی حداقل 5 میلیون یورو از ایران درآمد داشت!

به این ترتیب فدراسیون فوتبال باید 100 میلیارد دیگر به این مربی بلژیکی بپردازد. حکمی که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است.

دیدگاهتان را بنویسید