حیواناتی را که در ماه آوریل به بازار معرفی شده اند بارگذاری کنید


ساعت: 11:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۵
کد خبر: 1816006

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مواد ارسالی از فروردین ماه به زودی در سامانه بازار قرار می گیرد و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی گفت: در این راستا به دلیل عدم موفقیت در تامین نیازهای مردم و تامین نیازهای مردم و تامین نیازهای مردم در این زمینه، باید به این موضوع توجه کنیم.

ساداتی نژاد گفت: پیگیری باید کامل باشد و اقدام مثمر ثمر باشد، این روحیه جهادی، اداری و نامه نگاری نیست و باید مشکلات را حل کنیم.

وی در خصوص سرمایه گذاری های لازم در استان ها افزود: برای تامین مواد اولیه دام مشکلی نداریم و باید گزارش کاملی از انتقال نهاده ها به دامداری ها ارائه شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال های گذشته کشتارگاه ها به مدت 5 روز تعطیل بود، تاکید کرد: امسال کشتارگاه تعطیل نخواهیم داشت و تنها یک روز اجازه تعطیلی را دارند به شرطی که شیفت داشته باشد.

ساداتی نژاد گفت: برای تامین تجهیزات بازرسی لازم باید از طریق برنامه و سازمان بودجه در استان ها اقدام شود.

وی گفت: ورود دام در فروردین ماه به زودی در سامانه بازار عرضه می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اقدامات ما فقط عید و ماه رمضان نیست، بلکه باید بازار و تولید در طول سال نظارت مستمر داشته باشد و هر چه زودتر نواقص آن برطرف شود. این سفره مقدسات است و تحت هیچ شرایطی از این سفره خارج نشویم وارد سفره استرس شوید.

ساداتی نژاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت و با توجه به تمرکز رئیس جمهور بر توده مردم و ثبات معیشت اقشار مختلف مردم، وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت فرماندهی تولید و زنجیره تامین مواد غذایی را بر عهده دارد. نقش مهمی در آرامش بازار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تامین غذا و غذا برای مردم یک معضل روزانه است، به این نتیجه رسیده ایم که باید بر کالاهای اساسی نظارت روزانه داشته باشیم.

ساداتی نژاد گفت: بر این اساس کمپ امنیت غذایی را در وزارت جهاد کشاورزی راه اندازی کرده ایم. این اردو همه روزه از ساعت 18 الی 8 صبح جلسه کشوری برگزار می کند و حوزه محصولات اساسی به صورت روزانه رصد می شود.

وی افزود: در این اردو تمامی زنجیره ها اعم از تعزیرات، اتاق اصناف، بسیج، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور دارند و در تصمیم گیری مشارکت دارند.

وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امسال نسبت به 6 ماهه در سال 1400 نسبت به 6 ماهه پارسال، نسبت به چند کیلومتری سال گذشته صف بیشتری وجود ندارد و جوجه با کد ملی دیگر توزیع نمی شود.

وی ادامه داد: دلایل این ثبات و آرامش در کنار هم بودن کل زنجیره تولید، عرضه و توزیع محصولات کشاورزی و نظارت روزانه و مستمر بر تولید و بازار است و یکی از اولویت ها و وظایف ما حفظ این امر است. ثبات. “

ساداتی نجاد بابیان اینکه در آستانه نوروز در هیچ مقطعی این آرامش را در بازار نداشتیم، گفت: این آرامش حاصل همکاری اعضای این قرارگاه علیرغم تحریم ها و مشکلات تامین ارز در 6 ابتدایی است. در ماه های 1400 نسبت به مدت مشابه، 53 توزیع مواد اولیه دام افزایش یافته و هر ماه یک میلیارد دلار ارز ترجیحی برای تامین مواد اولیه اختصاص می یابد.

وی افزود: در حال حاضر در حال آماده سازی برای تامین ارز ترجیحی برای واردات دام در فروردین ماه هستیم و مشکلی برای تامین آن وجود ندارد و وزارت جهاد کشاورزی این ارز را برای تامین ارز تا آخرین روز ارز ترجیحی تامین می کند.

وزیر جهاد کشاورزی در خصوص عرضه میوه شب عید گفت: میوه شب عید طبق مصوبات خریداری شده در تمامی استان ها ذخیره می شود و وزارت جهاد کشاورزی بر خرید، کیفیت محصولات، نگهداری و توزیع نظارت کامل دارد. در فروشگاه.”

وی در ادامه با اشاره به 5 موضوع اصلی در حوزه کشاورزی تصریح کرد: یکی از این اولویت ها امنیت غذایی است که در راستای آن کشاورزی قراردادی را راه اندازی کرده ایم. در 6 ماه گذشته 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را برای کشت قراردادی گندم اختصاص دادیم که کشاورزان آن را بیمه می کنند.

ساداتی نژاد ادامه داد: شرکت بازرگانی دولتی ایران برای سال آینده قرارداد کشت برنج خواهد داشت و بر اساس برنامه ریزی انجام شده خرید میوه شب عید سال 1402 از طریق کشاورزی قراردادی با باغداران انجام می شود.

وی در خصوص صدور سند زمین گفت: تاکنون تنها 4 درصد از زمین ها سنددار شده است. برای تسریع در این امر ستادی در سازمان اراضی تشکیل شده و تا پایان دولت سیزدهم جشن سندسازی زمین های کشاورزی را خواهیم گرفت.»

وزیر جهاد کشاورزی بابیان اینکه موضوع سوم دسترسی به اطلاعات و داده هایی است که در این زمینه در کشور کم داریم، خاطرنشان کرد: رصدخانه کشاورزی ایران را تاسیس کرده ایم و امیدواریم فاز اول رصدخانه کشاورزی ایران به بهره برداری برسد. پایان سال 1401. .

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی با کمبود سرمایه گذاری مواجه است، گفت: استان ها به صنایع تبدیلی مجهز نیستند و امیدواریم با کمک دولت و ایجاد سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان ها، زنجیره ارزش تکمیل و تکمیل شود. از فروش مواد خام جلوگیری خواهد شد.»

ساداتی نژاد در خصوص دیپلماسی غذایی و روابط با همسایگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه به ویژه در زمان جنگ اوکراین و روسیه از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است و امیدواریم بتوانیم در تامین مواد غذایی سهیم باشیم. برای همسایگانمان.»

امنیت غذایی در راستای امنیت ملی و اقتدار کشور است

در ادامه جلسه علی نق زاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر گفت: دولت، مجلس شورای اسلامی آسیب دید و از خادمان و مردم زور زد. بسیار متدین، پیگیر و آشنا به امور بخش کشاورزی بود و از نزدیک این بخش را زیر نظر داشت و دغدغه کشاورزان را داشت، علیرغم اینکه مجلس در وزارت جهاد کشاورزی متضرر شد، او را خوشحال کرد. نیروهای انقلابی مجلس و مردم هستند. دولت مردم

سخنگوی مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر گفت: عدم هماهنگی یکی از دلایل اصلی عدم بهبود معیشت و تامین غذای مردم توسط دولت قبل بود.

وی در خصوص اهمیت امنیت غذایی گفت: مقام معظم رهبری بر امنیت غذایی تاکید زیادی دارند و امنیت غذایی را در راستای امنیت ملی و مسئولان منطقه می دانند.

نق زاد افزود: بحث آمایش سرزمین در حوزه کشاورزی بسیار مهم است و این یک واقعیت مسلم است که اگر در دولت آقای رئیسی و در وزارت ساداتی نژاد اتفاق خاصی نیفتد بعید است اتفاق خاصی بیفتد. اتفاق افتاد اتفاق افتاد.”

وی خاطرنشان کرد: باید به کشت گسترده محصولات کشاورزی و جلوگیری از خرده مالکیت و در دسترس بودن ماشین آلات کشاورزی و اهمیت مکانیزاسیون توجه ویژه شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید