خانه مطبوعات و رسانه های کشور: روزنامه نگاران بازداشتی را آزاد کنید

خانه مطبوعات و رسانه های کشور به مناسبت حوادث اخیر بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

به نام خدا

حادثه تاسف باری که چندی پیش برای مرحوم مهسا امینی رخ داد، اگرچه طبیعتا مایه تاسف بود، اما مطالبه مردم برای رسیدگی به علل و عوامل حادثه، به سرعت مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفت و این موضوع باز هم باعث تحریک شد. دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی با بهره گیری از مضامین تکراری و ماهیگیری از آب تیره و بهانه حادثه اخیر، نیروهای پیاده خود را وارد میدان جنگ کرد و عملیاتی پر از هرج و مرج، تشویش، تخریب و تهدید را آغاز کرد.

متأسفانه گستردگی این حرکات خشونت آمیز; شامل زیارتگاه های مذهبی و ملی، نمادها و اصول معین انقلاب اسلامی و حتی پرچم ملی کشور است. در این فضای ناآرامی و رعب و وحشت، علاوه بر خسارات فراوانی که به اموال عمومی وارد شده، تعدادی از جوانان حافظ و دفاع از امنیت این مرز و بوم برای مقابله با این تحرکات هنجارشکنانه جان خود را فدا کرده اند.

واضح است که بخشی از جامعه نسبت به حوادث قبل و بعد از درگذشت مرحوم مهسا امینی اعتراض کرده اند و از دولت خواسته شده است که صدای معترضان را بشنوند و به آنها پاسخ دهند. معترضانی که مطالباتشان حق آنهاست، باید بپذیرند که پیگیری قانونی و اجرای خواسته هایشان و «آتش سوزی» و «خشونت خیابانی» مصداق «اعتراض» نیست.

مطبوعات و رسانه های کشور معتقدند معترضان فرزندان ایران اسلامی هستند و اعتراض و مطالبه گری حق آنهاست، اما معتقدند اعتراض نباید جای خود را به اغتشاش بدهد و رفتارهای ناقض حقوق دیگران به ضرر مردم باشد. زندگی می کند. کار و تجارت آنها، تخریب اموال عمومی و تعلیق روال عادی زندگی، کار و تحصیل، اساسا محکوم است.

متأسفانه عده ای فرصت طلب خارجی متخاصم و متخاصم قصد دارند با جنگ افروزی رسانه ای و با هدف تجزیه طلبی و تفرقه افکنی و برهم زدن آرامش مردم به ایران عزیزمان آسیب بزنند و به ایران عزیزمان حمله کنند.

اتاق مطبوعات و رسانه‌های کشور ضمن دعوت از معترضان به آرامش و پیگیری مطالبات خود از طرق قانونی و پرهیز از گرفتار شدن در اغتشاشات، آتش‌سوزی و خشونت‌های خیابانی:

1. از رسانه های کشور می خواهد ضمن محکومیت اهداف شوم و کثیف جریانات مبارز و متخاصم تجزیه طلب، اقدامات آنان را خنثی کرده و جنگ رسانه ای دشمن را با هوشیاری کامل مدیریت کنند.

2. او از دولت می خواهد که فضایی برای رسیدگی به خواسته های مشروع معترضان و پیگیری مطالبات آنها ایجاد کند.

3. برای اتحاد و همبستگی بیشتر و جلوگیری از ایجاد رسانه های متخاصم، خبرنگاران بازداشت شده در حوادث اخیر را با تدابیر لازم آزاد کنید.

بی شک آرامش جامعه و در نهایت سربلندی ایران اسلامی با همدلی، همبستگی، اتحاد، گذشت و مهربانی تامین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید