خبرگزاری فرانسه از تلاش های بایدن برای احیای برجام خبر داد

خبرگزاری فرانسه از تلاش های بایدن برای احیای برجام خبر داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جو بایدن با از سرگیری مذاکرات هسته ای با ایران در وین در موقعیت دشواری قرار دارد و به نتیجه موفقیت آمیز امیدوار است، اما به طور فزاینده ای نگران است که حتی اگر توافقی حاصل شود، ممکن است برای محدود کردن هسته ای کافی نباشد. برنامه.تهران.

این موضوع پس از 10 ماه گفتگو غیرمستقیم برای دستیابی به موفقیتی که بایدن به آن امیدوار بود و از سرگیری توافق هسته ای که توسط دونالد ترامپ رد شد، مطرح شد.

اما یک برنامه اقدام مشترک جامع که برای جلوگیری از ساخت بمب اتمی توسط ایران طراحی شده بود، با بهبود توانایی های تهران و پایان مذاکرات، تکرار شده است.

یا برجام در چند هفته آینده احیا خواهد شد یا دولت بایدن با شکست دیپلماتیک و جهش به سوی ناشناخته مواجه خواهد شد.

در سال 2018، ترامپ ایالات متحده را از توافقی که توسط دولت اوباما مذاکره شده بود خارج کرد و دوباره تحریم هایی را علیه ایران اعمال کرد.

حامیان و مخالفان این توافق در روزهای اخیر برای رای گیری در واشنگتن فشار آورده اند و راب مالی، مذاکره کننده آمریکایی، روز چهارشنبه جلسه توجیهی پشت درهای بسته در سنا برگزار کرد.

«هیجان‌انگیز و تکان‌دهنده» خلاصه‌ای بود که سناتور دموکرات کریس مورفی برای یک جلسه توجیهی ارائه کرد و آنچه کارشناسان می‌گویند تأیید می‌کند که ایران ممکن است تنها چند هفته با داشتن مواد شکافت‌پذیر کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای فاصله داشته باشد.

این به عنوان “فرار از زمان” شناخته می شود و یک گام بسیار مهم است، حتی اگر چند مرحله دیگر برای ساخت بمب لازم باشد.

مورفی، مانند اکثر دموکرات‌ها، از تلاش‌های دولت بایدن برای احیای برجام حمایت می‌کند و معتقد است کمپین «فشار حداکثری» ترامپ بر ایران بی‌اثر بوده است.

سناتور باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، یکی از دموکرات هایی است که بیشترین تردید را نسبت به برجام دارد.

منندز پس از جلسه توجیهی به خبرگزاری فرانسه گفت: فکر می‌کنم ما در یک لحظه حساس و یک لحظه جدی هستیم و خواهیم دید که به کجا می‌رویم.

منندز در اوایل این ماه به کاخ سفید هشدار داد که توافق را به شکل فعلی از سر بگیرد و گفت: “در این مرحله، ما باید به طور جدی بپرسیم که دقیقاً چه چیزی را می خواهیم نجات دهیم؟”

دیدگاهتان را بنویسید