خبر بسیار خوب استقلالی ها از دیدار با فجر سپاسی

خبر بسیار خوب استقلالی ها از دیدار با فجر سپاسی

از هفته چهارم لیگ برتر فوتبال کشور استقلال تهران از ساعت 18 روز جمعه در شیراز به مصاف فجرسپاسی می رود.

این بیست و پنجمین تقابل دو تیم در تمام ادوار لیگ برتر است. آخرین باری که استقلال و فجر در لیگ برتر به مصاف هم رفتند، فصل 92-91 بود و آبی ها موفق شدند در شیراز مقابل فجرسپاسی با گل های جواد نکونام (پنالتی)، محمد قاضی، حنیف عمران زاده و فرهاد مجیدی به پیروزی برسند. به 2 رسید.

اولین و آخرین و بهترین گلزن استقلال فجر سپاسی
امروز فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان نه تنها آخرین گل استقلال مقابل فجر سپاسی در لیگ برتر را به ثمر رساند، بلکه بهترین گلزن استقلال در تقابل های دو تیم در تمام ادوار لیگ برتر است و گلزنی می کند. 5 گل به شیراز.

مجیدی بهترین گلزن استقلال مقابل سپاسی است که هیچ یک از 5 گل خود را از روی پنالتی به ثمر نرسانده و یک بار موفق به دبل زدن شده است.

گلزن اول آبی ها برای فجر سپاسی نیز بازیکنی بود که با سابقه حضور در فجر سپاسی به استقلال پیوسته بود. فراز فاطمی در اولین دیدار دو تیم در لیگ برتر که در تاریخ 7.10.80 در شیراز برگزار شد و این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید، تک گل استقلال و اولین گل این دیدار را به ثمر رساند.

از دیگر گل های بهترین بانوان استقلال مقابل فجر سپاسی در تمام ادوار لیگ برتر می باشد. سیاوش اکبرپور (4 گل)، فراز فاطمی و رضا عنایتی (3 گل)، جواد نکونام، فراز فاطمی، یدالله اکبری و علی سامره (2 گل).

استقلال و تنها یک شکست خانگی
آبی ها تنها یک بار در دیدارهای خانگی خود در لیگ برتر مقابل فجر سپاسی شکست خورده اند که به فصل دوم لیگ برتر بازمی گردد.

در دیدار 1/4/82 در ورزشگاه آزادی، فجر سپاسی موفق شد با یک گل استقلال را شکست دهد که تنها شکست خانگی استقلال مقابل فجر سپاسی بود. فجر سپاسی 5 بار در خانه مقابل استقلال شکست خورد.

آمار به نفع استقلال
در مجموع 24 بازی اخیر استقلال 12 و فجر سپاسی 3 برد داشته و 9 بازی دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. آبی ها 7 بار در خانه و 5 بار خارج از خانه، یک بار در خانه و دو بار در شیراز پیروز شدند. از 9 تساوی دو تیم، 4 تساوی در تهران و 5 تساوی در شیراز به دست آمد.

در این دیدارها استقلال در مجموع 43 گل و فجر سپاسی در مجموع 26 گل به ثمر رساندند، بنابراین مقایسه آماری دو تیم نشان می دهد آبی ها برتری قابل توجهی را نسبت به نماینده شیراز داشتند.

بهترین نتایج هر دو تیم
بهترین نتیجه استقلال مقابل فجر سپاسی پیروزی 5 بر صفر این تیم بود. در دیداری که مربوط به فصل 91-90 در تاریخ 6 آبان 91 در شیراز برگزار شد، آبی ها با گل های جواد نکونام (پنالتی)، فرزاد خاتمی (2 گل)، سیاوش اکبرپور و آرش برهانی به برتری رسیدند. بهترین نتیجه آنها مقابل فجر سپاسی هستند.

تیم استقلال در دیداری که 25 تیر 87 در تهران برگزار شد و با نتیجه 5 بر 2 به سود استقلال به پایان رسید همچنان سابقه 5 گل به ثمر رساندن را دارد. در این دیدار برای آبی ها سیاوش اکبرپور (2 گل)، فابیو جانواریو، میثم منیعی و هسرو حیدری گلزنی کردند.

بهترین نتیجه فجر سپاسی مقابل استقلال، پیروزی 4 بر یک بود. این دیدار در تاریخ 87/11/30 در شیراز انجام شد. در این دیدار مصطفی صبری، محمد ایرانپوریان، امین متوسل زاده و علی ممبینی 4 گل فجر را به ثمر رساندند و استقلال تک گل علیرضا عباسفورد را به ثمر رساند.

پربارترین بازی دو تیم
استقلال و فجر شهید سپاسی شیراز بازی های کم گل زیادی نداشته اند اما امتیاز برتر این دو تیم 7 گل است که سهم استقلال 5 گل و سهم فجر سپاسی 2 گل است.

این دیدار که در تاریخ 16.07.87 در ورزشگاه آزادی برگزار شد و آبی ها با نتیجه 5 بر 2 پیروز شدند، با 7 گل پربارترین بازی دو تیم بود. همچنین آخرین دیدار دو تیم که در تاریخ 92/05/15 در شیراز برگزار شد و با نتیجه 4 بر 2 به سود استقلال به پایان رسید، دومین دیدار پر گل دو تیم با رد و بدل 6 گل است. .

دیدارهای دو تیم 5 بار با تساوی بدون گل به پایان رسید و این 5 بازی کمترین امتیاز را بین دو تیم داشت.

جلسه بیست و پنجم
بیست و پنجمین دیدار دو تیم در تاریخ مسابقات لیگ برتر، دیداری است که در چارچوب هفته چهارم لیگ بیست و یکم برگزار می شود. این دیدار در حالی برگزار شد که فجر سپاسی 8 فصل در لیگ برتر غایب بود و حالا پس از 8 سال دوری از لیگ برتر به سطح اول فوتبال ایران بازگشته است.

این نشست از ساعت 18 روز جمعه 14 آبان ماه به میزبانی فجر شهید سپاسی در شیراز برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید