خبر خوب این است که برنامه نهایی برای افزایش حقوق بازنشستگان وجود ندارد

خبر خوب این است که برنامه نهایی برای افزایش حقوق بازنشستگان وجود ندارد

حقوق بازنشستگان همواره یکی از تحریک آمیزترین اظهارنظرها در جریان بررسی حساب های بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان سال 1401 با افزایش 10 درصدی 5 میلیون تن تعیین شده است. بازنشستگان اخیراً خواستار توجه بیشتر به موضوع افزایش حقوق در لایحه بودجه شده اند و در ماه های اخیر چندین بار برای همسان سازی حقوق بازنشستگان دست به اعتراض زده اند.آخرین اخبار حقوق بازنشستگان را بخوانید.

حقوق بازنشستگان مطابق با گفته های ما است و به دولت می روند و نتیجه نهایی را می گیرند. همچنان پیگیر این موضوع و اعمال آن در حقوق این ماه مستمری بگیران هستیم.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری) در گردهمایی تجلیل از بانوان نمونه کارگری گفت: نگاه ما به زنان کارگر، نگاه فمینیستی نیست. ما معتقدیم چیزی به نام زن و مرد در عرصه کار وجود ندارد، بلکه به حقوق و سهم برابر هم در کار و هم در عرصه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و غیره معتقدیم. علاوه بر این، ما معتقدیم که مزایای استثنایی برای زنان شاغل باید در نظر گرفته شود. تمام حرفم عناوین سازمان ما بود.

صادقی افزود: زنان هم فداکارتر و هم مطالبه گرتر از مردان هستند و اگر به دنبال چیزی باشند بسیاری از مصری ها این مسیر را دنبال می کنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: زنان شاغل در حال کسب و جویای حقوق خود هستند و این یکی از شاخص ترین ویژگی های زنان ماست. حضور آنها در اجتماعات و گفتگوها بسیار موثر است، اما انتظار داریم تعداد بیشتری از آنها در گفتگوهای ما شرکت کنند.

وی در خصوص مسائل مربوط به افزایش حقوق بازنشستگان گفت: شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران را 57 درصد و سایر سطوح را 38 درصد تعیین کرده است. 111 و 96 قانون بیمه سلامت، مصوبات شورای عالی کار در مورد حقوق کارگران باید در مورد بازنشستگان نیز اعمال شود.

صادقی گفت: در جلساتی که برای تعیین حقوق بازنشستگان برگزار شد، احساس کردیم که تمایل به اتصال واگن های بازنشستگان با لکوموتیو دولت وجود دارد.» شورای عالی کار.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان کارگری گفت: زمانی که آقای میرکاظمی بودجه 1401 را تقدیم مجلس کرد متوجه شدیم که در حوزه تامین اجتماعی هم خطوط متغیر و هم خطوط ثابت حذف شده است. به همین دلیل در مقابل مجلس اعتراض کردیم و این تحرکات باعث شد هر دو ردیف به بودجه بازگردد. این اعتراضات باعث شد 90 هزار میلیارد تن برای تامین اجتماعی توزیع شود.

صادقی گفت: تمایل به تعطیلی ده درصدی حقوق بازنشستگان مانند سایر صندوق ها وجود داشته که خلاف قانون و رویه سال های گذشته است. مستمری ها به استثنای سال 96 همواره بر اساس مصوبه شورای عالی کار تعیین می شود و این امر باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: در جلسه دوم که در خصوص حقوق بازنشستگان برگزار شد، بحث حقوق بازنشستگی با شدت بیشتری مطرح شد. در این جلسه بحث ما این بود که اگر رئیس سازمان تامین اجتماعی نماینده دولت باشد نه سازمان برنامه و بودجه، همزمان بر اساس قانون و شورای عالی کار حقوق بازنشستگان را افزایش می دهیم و 25 درصد باقی مانده از سهم مستمری ها را کاهش می دهیم. برای همه بازنشستگان. سطوح دیگر، داخلی

رئیس اتحادیه ایثارگران کار افزود: به صراحت گفته ایم که اگر تا قبل از 11 اردیبهشت تکلیف افزایش مستمری در قانون مشخص نشود و مابقی اصلاحیه پرداخت نشود، 11 جلسه خواهیم داشت. اردیبهشت.» نتیجه حاصل شد.

صادقی گفت: حقوق بازنشستگان طبق گفته های ما مصوب شده و به دولت می رود و نتیجه نهایی حاصل می شود. همچنان پیگیر این موضوع و اعمال آن در حقوق این ماه مستمری بگیران هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید