خبر خوب برای حقوق بازنشستگان

خبر خوب برای حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید وزیران هیات امنای سازمان تامین اجتماعی (که در قالب اصلاحیه حقوق بازنشستگی سایر سطوح به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ شده است) اعلام شد که اصلاحیه مستمری بگیران. حق بیمه در شهریور ماه جاری انجام شد و طبق مصوبه پرداخت ها انجام شد جدید خواهد بود.

وی در خصوص صدور تصمیمات مستمری بگیران سایر رده ها خاطرنشان کرد: این تصمیمات قبلا بر روی سایت سازمان تامین اجتماعی بارگذاری شده و براساس تصمیم جدید و اصلاح شده بیستم ماه جاری پرداخت ها انجام می شود.

موسوی توضیح داد: این اصلاح در سایر سطوح بر اساس مصوبه شورای عالی کار انجام شد که شامل افزایش 38 درصدی به اضافه 515 هزار تومان بود.

نحوه پرداخت معوقات مستمری بگیران سایر مقاطع به زودی اعلام می شود

رئیس کل سازمان تامین اجتماعی همچنین با یادآوری تامین اعتبار برای پرداخت حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: منابع این پرداخت ها تامین است و برای پرداخت معوقات از اول فروردین 1401 تا شهریور ماه جاری؛ یعنی پنج ماه محاسبه می شود; برنامه ریزی انجام شده و نحوه پرداخت معوقات در اسرع وقت اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به دریافت سهام از دولت برای بازپرداخت بدهی، افزود: سهام برای بازپرداخت بدهی سازمان باید از دولت دریافت شود که در بودجه سازمان نیز گنجانده شده است، بنابراین به محض ایجاد مکانیزم برای اطمینان از نقدینگی از طریق این سهام ایجاد شده است، برای پرداخت معوقات نیز برنامه ریزی کنید

موسوی تصریح کرد: روش های مختلفی از سوی جامعه مستمری بگیران از طریق مرکز تامین اجتماعی مستمری بگیران پیشنهاد شد و نحوه پرداخت طی برنامه مشترک با این جمعیت اعلام می شود.

افزایش حقوق سایر سطوح تا سقف 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مستمری بگیران سایر رده ها نیز توضیح داد: بر اساس مصوبه قبلی برای افزایش حقوق بازنشستگان، افزایش 57.4 درصدی در بخش مستمری بگیران حداقل دستمزد مصوب شد و این اعتبار نیز محاسبه و در شمول آن لحاظ شد. صندوق دستمزد حداقل حقوق بگیران و تاکنون توسط سازمان پرداخت شده است

وی با اشاره به معوقات این حوزه در سه ماهه اول سال 1401 ادامه داد: این وام ها از ابتدای سال تاکنون برای حداقل وام گیرندگان (یعنی 57.4 درصد) و همچنین برای سایر سطوح (در اولین مصوبه) تا 10 میلیون تومان یعنی. افزایش 10 درصدی پیش بینی

موسوی با اشاره به اینکه 10 درصد به اضافه 650 هزار تومان برای حقوق بازنشستگان با سقف 10 میلیون تومان و بالاتر در سال جاری در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این مبلغ برای بازنشستگان سایر رده ها به معنای تا سقف 10 میلیون تومان حقوق و 10 میلیون تومان اضافه 650 هزار تومان است. در مصوبه جدید تغییر کردند.

وی تصریح کرد: به عبارتی مستمری بگیران «سایر سطوح» نسبت به افراد با حداقل دستمزد محسوب می شوند و برای این گروه در مصوبه جدید 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان تعیین شده است و تفاوت این عدد با رقم قبلی از ماه جاری (20 شهریور ماه). پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: پرداخت ها بر اساس حروف الفبای 29 شهریور 1401 انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید