خبر خوب دولت برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوب دولت برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس اتحادیه کارگری پیشکسوتان گفت: با افزایش دستمزدها تورم افزایش نمی‌یابد، این بحثی است که در تمام دوره‌های ریاست‌جمهوری مطرح شده است و بر اساس آن دستمزدها پایین نگه داشته می‌شود. واقعی، اقتصاد رونق خواهد گرفت.

جلسه ماهانه اتحادیه پیشکسوتان کار با حضور تعدادی از اعضای اتحادیه و مستمری بگیران در سالن اجتماعات خانه کارگر برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) گفت: سال سخت و پر استرسی را پشت سر گذاشتیم؛ از ابتدای سال برای حقوق بازنشستگان سایر رده ها مشکل داشتیم و دولت رویه ای غیرقانونی در پیش گرفت و در نهایت موفق شدیم حقوق مصوب شورای عالی کار را برای بازنشستگان سایر رده ها بازگردانیم و مابه التفاوت را بگیریم. و امروز از پرداخت 25 درصد تعدیل حقوق خودداری می کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه پیش بینی ما این است که در سال آینده وضعیت بدتر شود. در واقع از سهمی که دولت برای سازمان بیمه گر در بودجه دیده است، می توان چنین وضعیتی را پیش بینی کرد که البته امیدواریم این پیش بینی درست نباشد.

صادقی گفت: در حال حاضر سه موضوع را دنبال می کنیم. ابتدا بحث پرداخت 25 درصد باقیمانده تناسب 1400 است که باید تا پایان امسال با آن موافقت شود وگرنه حتی اگر یک روز تا پایان سال باقی مانده باشد، در مقابل صندوق جمع می شویم. سازمان تامین اجتماعی و پرداخت هزینه آن.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: آقای موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ۲۵ درصد باقیمانده را زیر سوال بردند در حالی که ما در مورد سند صحبت می کنیم. زمانی که قرار بود توزیع متناسب اجرا شود، آقای سالاری مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد که 100 درصد توزیع متناسب پرداخت می شود که 75 درصد آن را پرداخت کرده اند و قرار شد 25 درصد باقی مانده را پرداخت کنند. ٪. این حق مستمری بگیران است و باید تا پایان سال 1401 مشخص شود.

صادقی گفت: طبق محاسبات ما مبلغی که برای تناسب باید پرداخت شود ماهیانه حدود 558 میلیارد تومان است که سالانه 6700 میلیارد تومان می شود. این رقم در مقایسه با بودجه ۶۴۵ هزار میلیاردی تامین اجتماعی رقم ناچیزی است. همیشه به ما می گویند که نداریم! اما سوال ما این است که اگر شما به اندازه کافی ندارید، چرا برای دیگران کافی و بودجه برای آنها دارید؟

رئیس اتحادیه کارگری پیشکسوتان گفت: موضوع 25 درصد باقیمانده تناسب را تا قبل از سال پیگیری می کنیم و موضوع دوم پیگیری تناسب است که بعد از سال پیگیری می کنیم.

وی گفت: موضوع سومی که باید پیگیری کنیم تعیین حداقل دستمزد کارگران بر اساس سبد معیشتی است که نمایندگان ما در شورای عالی کار دنبال می کنند. نمایندگان ما در مذاکرات بدانند که بدون حمایت نیستند، ما از آنها حمایت می کنیم.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

رئیس اتحادیه جامعه پیشکسوتان کارگری گفت: برخی تصور می کنند با فریز کردن دستمزد کارگران، سرمایه گذاری رشد می کند، تولید افزایش می یابد و اقتصاد کشور متحول می شود، در حالی که این تفکر اشتباه است و گسترش فقر و نابرابری در جامعه امنیت را خواهد شکست امروز جامعه ما از فقر مزمن رنج می برد و این معضل ابتدا در محیط خانواده و سپس در جامعه پیامدهای ناگواری خواهد داشت.

صادقی تصریح کرد: وقتی رسما خط فقر را 15 میلیون تومان اعلام می کنید، چگونه انتظار دارید خانواده ای با حداقل دستمزد 5 میلیون تومان اداره کنید؟

وی خطاب به نمایندگان کارگری در شورای عالی کار گفت: ما برای حقوق صنفی خود پشتیبان شما هستیم و از شما می خواهیم به قول خود عمل کنید، یعنی. ما پشت دوستان خود ایستاده ایم و از دولت می خواهیم که گارد بسته خود را در مورد دستمزد باز کند.

وی تاکید کرد: تورم با افزایش دستمزدها افزایش نمی یابد، این بحثی است که در تمام دوره های ریاست جمهوری مطرح شده است و بر اساس آن دستمزدها پایین نگه داشته می شود. رونق.

رئیس اتحادیه کارگری پیشکسوتان گفت: دولت به دنبال دستمزد مجازی است اما به دنبال حمایت از قدرت خرید کارگران و مستمری بگیران هستیم. به منظور حفظ قدرت خرید، باید بر قیمت های واقعی تاکید شود. قیمت هایی که در پایین بازار وجود دارد و بر اساس آن قیمت ها دستمزدها را افزایش می دهد.

صادقی تاکید کرد: با پدیده فقرای کارگر مواجه هستیم. در هیچ کجای دنیا کارگران فقیر نیستند. زمانی که اقتصاد رونق نداشته باشد و دستمزد کارگران پایین باشد، تقاضا برای کالا کاهش می یابد و با رکود اقتصادی مواجه می شویم. ابتدا باید اقتصاد خرد را تقویت کنیم تا تقاضا افزایش یابد.

صادقی گفت: ما چیز زیادی نمی خواهیم فقط قدرت خرید سال های قبل را به ما برگردانید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، حداقل قدرت خرید فروردین 1401 را برگردانید. امسال دستمزدها را 57 درصد افزایش دادند که می تواند 21 روز هزینه های خانوار را پوشش دهد. امروز اما همین حقوق برای کمتر از ده روز کفایت می کند.

وی در نهایت گفت: دولت سیزدهم باید در راستای کمک های اجتماعی افزایش می داد اما سوال ما این است که افزایش وعده داده شده چه شد؟

دیدگاهتان را بنویسید