خبر خوش برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

خبر خوش برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

دهگان کیا; رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران گفت: بدهی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان ها و داروخانه های دولتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی حدود 8 هزار میلیارد تومان است.

معوقات مستمری بگیران طبق وعده مسئولان در ماه جاری پرداخت می شود اما همسان سازی متناسب بازنشستگان هنوز نتیجه ای نداشته است. بدیهی است طبق برنامه ریزی صورت گرفته مبلغ یک میلیون و 300 هزار نفر پس از تعدیل متناسب به حقوق کارکنان و مستمری بگیران کشوری و ارتشی اضافه خواهد شد. البته این رقم با احتساب 50 درصد استحقاق عائله مندی و 100 درصد حق اولاد برای مستمری بگیران و مستمری بگیران محاسبه شده است و متوسط ​​نماینده مجلس این رقم را اعلام کرده است. البته این رقم برای حداقل شرکت کنندگان و سایر سطوح متفاوت است. البته این لایحه سایر کارگران را هم مورد خطاب قرار داد. مستمری مشمولان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان اجتماعی کشور 30 ​​درصد و 15 درصد حقوق اعضای کادر آموزشی دانشگاه‌های کشور افزایش یافت. در این میان این سوال مطرح می شود که آیا دولت در افزایش دستمزدها عدالت اجتماعی را رعایت کرده است؟

از سوی دیگر بدهی هنگفتی که به مراکز درمانی دولتی دارد، مشکل جدیدی را برای مستمری بگیران ایجاد کرده است. بیمارستان ها و داروخانه ها به بهانه اینکه مستمری بگیران و کارمندان دارای بدهی تامین اجتماعی هستند از ارائه خدمات به آنها خودداری کردند. البته برخی می گویند بدهی اداره کار به تامین اجتماعی دلیل آن است. برای بررسی بیشتر این موضوعات، خبر را با علی دهقانکیا در میان بگذارید. رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران گفت وگویی انجام داد که در ادامه می خوانید.

علی دهگانکیا; رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به آغاز پرداخت معوقات از این ماه گفت: رایزنی هایی در خصوص تعدیل حقوق در حال انجام است و امیدواریم تا پایان امسال تصمیم گیری شود. هنوز مذاکره مستقیمی با مدیر عامل تامین اجتماعی در این زمینه انجام نداده ایم و به دنبال فرصتی برای دیدار با وی هستیم. این موضوع یکی از مطالبات اصلی مستمری بگیران و بخشی از برنامه ششم تامین اجتماعی است. در صورت تمدید تناسب برای سال آینده، برنامه هفتم پیشنهاد می شود. بنابراین انتظار کانون بازنشستگان این است که مدیرعامل مستقیماً وارد این موضوع شود و به وعده های پذیرش ۲۵ درصد بدهی به بازنشستگان و سایر سطوح عمل کند. البته لازم است مجری تامین اجتماعی در این باره مصاحبه کند و پاسخ مردم را بدهد تا خیالشان راحت شود. در خصوص معوقات نیز مشاهده می کنیم که قول مدیرعامل مبنی بر پرداخت از آبان ماه محقق شده است.

یکسان سازی حقوق بازنشستگان

وی درباره بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی دولتی توضیح داد: سازمان تامین اجتماعی حدود 8 هزار میلیارد تومان به بیمارستان ها و داروخانه های دولتی تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی بدهکار است. از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی دولتی خدمات ارائه کرده است که در نتیجه این سازمان 13 هزار میلیارد تومان به آنها بدهکار است. بدهکار امروز اعلام کرد که برای تسویه بدهی 8 هزار میلیارد تومانی خود به بیمه شدگان خدماتی ارائه نمی کند. اگر 13 هزار میلیارد بدهی باشد خودش این بدهی را حل می کند. تامین اجتماعی می تواند 8 هزار میلیارد را نقدا پرداخت کند یا بقیه بدهی خود را که 5 هزار میلیارد است از 13 هزار میلیارد پرداخت کند. این همان چیزی است که تامین اجتماعی از مراکز درمانی دولتی ادعا می کند، اما امروز بدهکار درخواست تامین اجتماعی کرد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران ادامه داد: به نظر می رسد نباید بدهی تامین اجتماعی پرداخت شود اما از آنجایی که مراکز درمانی طلبکار هستند باید این مبلغ برای ارائه خدمات به بیمه شدگانمان تسویه شود. متأسفانه این سوال دور از انصاف است. با توجه به این مشکل، DVMU نباید مستمری بگیر یا بیمه شده را در محل خود رها کند و آنها را در مرکز اختلاف با سازمان بیمه قرار دهد. در این صورت باید به فکر حل مشکل باشند نه اینکه بیمه شده را به قربانی تبدیل کنند.

دهگان کیا; وی با ابراز بی اطلاعی از افزایش حقوق کشوری و لشکری ​​گفت: بر اساس بودجه مصوب سال 1400 مجلس برای امسال، میانگین افزایش حقوق حدود 10 درصدی برای کارمندان و مستمری بگیران پیش بینی شده است. این در حالی است که حداقل دستمزد کارگران به مرز 5 میلیون و 585 هزار تومان رسید و در همین مدت حداقل دستمزد و سایر سطوح کارمندان و مستمری بگیران کشور و ارتش نیز 10 درصد به حقوق افزایش یافت. سقف 10 میلیون تومان این در حالی است که بر اساس مصوبه شورای عالی کار همان 5 میلیون و 585 هزار تومان با 30 سال سابقه خدمت برای مستمری بگیران تامین اجتماعی مصوب شد. سطوح دیگر یعنی. افرادی که بیش از حداقل دستمزد دریافت می کنند نیز 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش دستمزد دارند. همه این تغییرات بر اساس مصوبه شورای عالی کار بود که پس از آن حکم مدیرعامل به هیات مدیره سازمان داده شد و در نهایت آنها نیز این سمت را از دولت درخواست کردند.

وی در نهایت گفت: موضوع حدود 5 ماه به طول انجامید و در نهایت پس از آن مدت این مبالغ به مسئولان تامین اجتماعی پرداخت شد. اما باز هم کارمندان غیرنظامی و لشکری ​​و مستمری بگیرانشان اعتراض کردند که چرا باید حقوق تامین اجتماعی به این مبلغ اضافه شود. به همین دلیل یک میلیون تومان به حداقل آنها اضافه شد و اکنون حداقل دریافت کنندگان تامین اجتماعی یک میلیون تومان از حداقل دریافت کنندگان کشوری و ارتشی عقب هستند. در مجموع سایر سطوح با تناسب و افزایش ده درصدی که برای آنها اعمال شد به رقم افزایش حقوق تامین اجتماعی رسیدند. اما در مجموع حداقل های بیمه ای یک میلیون تومان عقب است.

دیدگاهتان را بنویسید