خبر خوب برای کارمندان بدون پاداش آموزشی

خبر خوب برای کارمندان بدون پاداش آموزشی

روز جدید: وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرده است در صورت پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی اعم از سهم دولتی و مستمری توسط کارکنان بدون حق بیمه تامین اجتماعی یا کسور بازنشستگی، سابقه خدمت آنان بر اساس قوانین موجود مشمول مدت خدمت شود. آئین نامه.

وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرده است که در صورت پرداخت حق بیمه یا کسور بازنشستگی اعم از سهم دولتی و مستمری توسط کارکنان بدون حق بیمه یا کسور بازنشستگی، سابقه خدمت آنان بر اساس قوانین و مقررات جاری مشمول مدت خدمت باشد. .

بر اساس قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین بکارگیری معلمان و مربیان سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، حدود 85000 کودک پیش دبستانی، مربی نیمه وقت، مربی سوادآموزی، مربی برای سوادآموزی مستمر و خرید خدمات آموزشی که با حقوق 79 تا 1392 با این وزارتخانه همکاری داشته اند منصوب می شوند.

از آنجایی که این افراد اغلب سن بالایی دارند، بدیهی است پس از استخدام برای سنوات خدمت در سنوات همکاری اقدام خواهند کرد. این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق این افراد فاقد حق بیمه تامین اجتماعی یا حق بازنشستگی هستند و برخی نیز سال ها سابقه کار تمام وقت ندارند و نمی توان سابقه کار آنها را طبق قانون از جمله ماده 105 محاسبه کرد. قانون مدیریت خدمات کشوری. لذا برای رفع این مشکل و عدم ایجاد بار مالی سنگین برای دولت، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد کرده است در صورت پرداخت حق بیمه و یا کسور بازنشستگی از جمله حق بیمه دولت و کارمندان این افراد، طول مدت آنها را پرداخت کند. خدمات دولت در چارچوب قوانین و مقررات موجود باید محاسبه شود و برای اجرای پیشنهاد فوق، «لایحه الحاق ماده‌ای به قانون تعیین تکلیف معلمان و مربیان نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1397. بررسی روند قانونی در مجلس شورای اسلامی تقدیم دولت شد.

گفتنی است پیشنهاد مذکور هم اکنون در کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک در حال بررسی و تصمیم گیری است.

دیدگاهتان را بنویسید