تشکیل شورای آموزشی محرومیت زدایی لنده برای اولین بار در کشور/آغاز اردوهای آموزشی برای گردشگران + تصاویر

ساعت: 19:34
تاریخ انتشار: 1400/09/24
کد خبر: 1792483

در جلسه شورای آموزشی شهرستان لنده اعلام شد در این شهرستان برای اولین بار در کشور شورای محرومیت زدایی آموزشی به منظور رفع مشکلات آموزشی و محرومیت زدایی تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح امروز ، جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان لند امروز با حضور فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش و اعضای این جلسه در اتاق جلسات فرمانداری برگزار شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده در ابتدای این جلسه گفت: جلسه امروز شورای آموزش و پرورش شهرستان لنده امروز و با چند دستور کار مهم برای بررسی، تشکیل شورای آموزشی و فرهنگی و حذف محرومیت لنده هفته قرآن اردوی راهیان نور.

وی افزود: تمامی آزمون های دانش آموزی شهرستان به صورت حضوری و بر اساس پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

علی جاودان گفت: کسانی که به صورت خصوصی در سطح شهرستان برگزار می کنند، این آموزش ها باید در راستای سیاست های آموزشی و ارتباطی این وزارتخانه باشد.

وی گفت: برگزاری بزرگداشت هفته قرآن و عترت در شهرستان لنده جهشی بزرگ در عرصه فرهنگی و دینی است که مشارکت بنیاد علوی و سایر ادارات فرهنگی را می طلبد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت: سهمیه شهرستان لنده در اردوی راهیان نور با ستاد تاج و تخت و همکاری سپاه و بسیج، پلیس راهور، شبکه بهداشت و درمان و سایر دستگاه های اجرایی به تفاهم می رسد. .

یکی از والدین دانش آموزان شهرستان فجر با اشاره به مشکلات دانش آموزان این شهرستان گفت: یکی از مهمترین چالش هایی که در این شهرستان داریم نبود فضای فیزیکی مناسب برای ورزش دانش آموزان است.

وی گفت: توجه به ارتقای فضای سبز و پارک شهر در شهر فجر برای استفاده دانش آموزان اقدام ارزشمندی است که انتظار داریم اجرایی شود.

3910b8d8 6251 425d aa7a cf90de808df6 خبر خاکستری

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان گفت: پلیس هر روز آماده خدمت رسانی به آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان و حفاظت و دفاع از آنان در ساعات حضور و خروج با اجرای طرح حفاظت از ترافیک است.

دکتر بهنام دانش دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران با اشاره به ضرورت تشکیل شورای رفع محرومیت تحصیلی گفت: گامی در جهت رفع محرومیت تحصیلی است.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید انقلابی می توانیم بیشترین فعالیت های جهادی را برای تشکیل شورای فرهنگی و آموزش و پرورش حول محور توده ها جمع آوری کنیم تا در مسیر تعالی برای محرومیت زدایی تلاش کنیم.

شهید بهشتی دانشجوی دکتری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در طول دو سال تاج، دانشجویان بیشترین آسیب را متحمل شدند زیرا نتیجه این تاخیر در تحصیل باعث ایجاد مشکلاتی در تحصیل این بستگان شد.

وی استفاده از ظرفیت بزرگ علمی و نخبه ای فرزندان شهرستان در فعالیت های جهادی در این طرح را می تواند عاملی برای رفع محرومیت تحصیلی دانست.

رئیس موسسه توسعه و پیشرفت سرزمین لنده گفت: تلاش شبانه روزی بنیاد علوی شهرستان لنده برای تعالی آموزش و پرورش، تمرکز بر زیرساخت های آموزشی با ساخت و تکمیل مدارس در لنده است.

وی افزود: توجه به ظرفیت نخبگان شهری لنده برای انجام فعالیت های آموزشی از اقدامات مهم در دستور کار بنیاد است.

علی نیکبخت گفت: ارائه راهکارهای مناسب در حوزه آموزش یکی از مهم ترین برنامه هایی است که مشارکت و همکاری همه اقشار مختلف را می طلبد.

لنده رزمجو فرماندار شهرستان لنده گفت: توجه به آموزش و پرورش موضوعی بسیار جدی در حوزه زیرساخت های اجتماعی است.

وی افزود: امیدواریم نخبگان ما با برنامه ها و ایده های خود گام های اساسی در راستای رفع محرومیت های تاریخی شهرستان در حوزه آموزش بردارند.

فرماندار شهرستان لنده گفت: دغدغه محرومیت زدایی به ویژه در آموزش و پرورش و مدارس شهرستان لنده یکی از برکات و آثار ارزشمندی است که می تواند دغدغه والدین را برطرف کند.

وی گفت: خانه ایران همه جا هست و امیدواریم با پایلوت شدن شهرستان لنده در حوزه تشکیل هیئت محرومیت زدایی آموزشی در مدارس اقدام ارزشمندی باشد که می تواند محرومیت های آموزشی را جبران کند.

فرماندار شهرستان لند گفت: شهرستان لند تنها شهرستان استان است که تمامی کلاس های آن از ابتدای سال تحصیلی به صورت حضوری برگزار می شود که نسبت به سایر شهرستان های استان در رتبه اول قرار دارد.

وی بیان کرد: توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در عرصه اردوهای راهیان نور اقدام ارزشمندی است که برای شناخت بیشتر نسل جوان خود باید انجام شود.

رزمجو گفت: اگر رشادت ها و جانفشانی های شهدا و رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس نبود، امروز در سایه آرامش و امنیت زندگی نمی کردیم.

وی گفت: توجه به ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه یک نیاز مهم و اساسی است و امیدواریم با همکاری همه دستگاه های اجرایی این امر محقق شود.

e9306dcd 52a7 4780 bd5a 890112c0815f خبر خاکستری

d8cae0ea 63b1 4c36 a942 affc92d9ed23 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید