خبر خوشی که سایر متقاضیان را شوکه کرد!/ افزایش هزینه ثبت نام باقیمانده دانشجویان دکتری


ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۶
کد خبر: 1916276

پس از درخواست های مکرر داوطلبان باقیمانده برای ثبت نام در آزمون دکتری، با عنوان «ثبت نام تاخیری» به آنها فرصت داده شد، اما داوطلبان در حین ثبت نام با افزایش هزینه ثبت نام مواجه شدند، زیرا هزینه خرید کارت ثبت نام می باشد. مبلغ 628 هزار تومان اعلام شده.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ ثبت نام کنکور دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز ۱۴۰۲ پذیرش دانشجو در نوبت دوم روزانه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس های دانشگاهی خودگردان و مؤسسات آموزش عالی در 22 آبان این کار تا 12 آذر 1401 انجام شد و پس از درخواست های مکرر داوطلبان، مهلت جدیدی برای ثبت نام بقیه داوطلبان تعیین شد.

ماجرا زمانی جالب می شود که پیش ثبت نام کنکور دکتری نیمه متمرکز سال 1402 بر اساس مصوبه شورای دولت در اولین فرصت 378 هزار تومان اعلام شد و حالا با تاخیر ثبت نام قیمت خرید کارت. 628 هزار تومان اعلام شده است.تومانا این عدد بیش از هزینه ثبت نام اولیه دریافتی از متقاضیان دوره دکتری نیمه متمرکز امسال می باشد.

افزایش هزینه ثبت نام داوطلبان باقیمانده در آزمون دکتری بر اساس قانون!

افزایش تکان دهنده هزینه های ثبت نام در حالی صورت می گیرد که حسن مروتی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور در گفت وگویی درباره علت افزایش هزینه «ثبت نام تاخیری» در مقطع دکتری نیمه متمرکز در سال 1402، گفت: این افزایش قیمت ها هزینه های ثبت نام دیرهنگام آزمون ها جزء مقررات است. این سازمان سنجش آموزش کشور است که دغدغه دیر ثبت نام را دارد. در واقع وقتی کاندیدایی با تاخیر ثبت نام می کند، هزینه ای به شهریه اولیه اضافه می شود و این اقدام ما کاملا در چارچوب قانون بوده است.

مروتی درباره عواملی که باعث افزایش هزینه ثبت نام مجدد می شود، گفت: به هر حال سامانه ها بسته است و برای عده ای که مانده اند باید دوباره راه اندازی و باز شوند و این افزایش هزینه به دلیل همین روند است. هزینه ثبت نام دیرهنگام برای همه دوره ها افزایش می یابد نه فقط آزمون دکتری.

معاون امور امتحانی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه علاوه بر فرصت اولیه ثبت نام در آزمون، همیشه مهلت جدید و تمدید شده برای سایر داوطلبان در نظر گرفته شده است، ادامه داد: زمانی که مهلت ثبت نام را یک هفته پس از تاریخ ثبت نام تعیین می کنیم. مهلت اصلی ما انجام می دهیم هزینه ثبت نام اضافه نمی شود اما زمانی که به دلیل درخواست های متعدد علاوه بر تمدید اولیه، زمان ثبت نام دیگری را تعیین کنیم، مانند موردی که در آزمون دکتری گفتید، امکان افزودن هزینه ثبت نام بر اساس وجود دارد. در مورد مقررات و قانون. کسی که از فرصت هایی که ما به او دادیم استفاده نمی کند و می ماند باید به هر حال هزینه را متحمل شود چون از فرصتی که ما به او دادیم استفاده نمی کند و این دو بار اتفاق افتاد.

محمدحسین حاجیلو معاون سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ثبت نام کنکور نیمه متمرکز مقطع دکتری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سال 1402 گفت: فعال شدن مجدد سامانه ثبت نام آزمون به تاخیر افتاد و منجر به هزینه های اضافی و در آن سال بر اساس مصوبه شورای دولت مبلغ 250 هزار تومان به هزینه ثبت نام دیرکرد اضافه شد.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور افزود: برای برگزاری این آزمون فعالیت های زیادی توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود و بر همین اساس هزینه های ثابت و متغیر این آزمون به تدریج با توجه به حجم فعالیت ها افزایش می یابد. تورم موجود.» درخواست افزایش قیمت ثبت نام آزمون ها بر اساس بهای تمام شده فعالیت های آزمون از بهمن ماه 1400 در دستور کار قرار گرفت و با توجه به لزوم افزایش کیفیت آزمون ها به تصویب رسید.

وی با اشاره به برگزاری آزمون های مختلف توسط سازمان سنجش آموزش کشور، خاطرنشان کرد: این سازمان هزینه های زیادی را متحمل می شود که برای داوطلبان مشهود نیست و به جرات می توان اذعان داشت که میانگین هزینه هر داوطلب برای آزمون دکتری مانند 241 رشته امتحانی در نظر گرفته شده که حداقل دو عدد می باشد معادل مبلغ دریافتی داوطلبان در این آزمون در هنگام ثبت نام است زیرا هر چه تنوع رشته ها بیشتر شود خدمات بیشتری برای برگزاری آزمون نیاز است.

حاجیلو با اشاره به استفاده سازمان از خدمات حمل و نقل زمینی و هوایی برای ارسال و عودت محموله سوالات اعم از دفترچه و پاسخنامه گفت: افزایش هزینه های مختلف از جمله حمل و نقل نیز در افزایش کرایه ها تاثیر دارد. قانون به دولت اجازه می دهد تا هزینه های لازم برای خدمت به داوطلبان آزمون را از همان منبع درآمد تامین کند و تلاش می کنیم هزینه های اداری را به نفع داوطلب کاهش دهیم، اما برخی فرآیندها برای حفظ و ارتقای سلامت بسیار ضروری است. از امتحان .

به گزارش دانا؛ اضافه شدن هزینه ثبت نام بر اساس مقررات و قانون است و مسئولان احساس می کنند فردی که از تسهیلات داده شده استفاده نکرده است به دلیل عدم استفاده از تسهیلات ارائه شده باید هزینه اضافی را متحمل شود. بسیاری از داوطلبان دیگر از تمدید ثبت نام بسیار خوشحال شدند اما در نهایت از افزایش ۲۵۳ هزار تومانی شوکه شدند و از ثبت نام خودداری کردند!

دیدگاهتان را بنویسید