خبر خوش برای تامین اجتماعی برای بازنشستگان

خبر خوش برای تامین اجتماعی برای بازنشستگان

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی امسال نسبت به سال گذشته 70 درصد وام پایه مستمری بگیران و بازنشستگان را افزایش داد و رقم ریالی این تسهیلات را از سال جاری افزایش داد. 7 میلیون تا 12 میلیون تومان.

احمد اسفندیاری با بیان اینکه بیش از 60 درصد مستمری بگیران و مستمری بگیران کشور تحت پوشش خدمات و حمایت های سازمان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: حمایت و احترام مستمری بگیران و مستمری بگیران در کنار ارائه خدمات متنوع و مطلوب است. یکی از برنامه های مهم و اولویت دار این سازمان از ابتدای اجرای طرح پرداخت خدمات پایه – از ابتدای سال 1398 – بیش از 650 هزار فقره به مستمری بگیران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تسهیلات لازم برای بازنشستگان و بازنشستگان امسال در شش مرحله پرداخت می شود، افزود: در سال 1401 با افزایش 70 درصدی مبلغ وام نسبت به سال گذشته میزان این تسهیلات از 7 میلیون به افزایش یافت. 12 میلیون ریال و تاکنون در فاز اول این طرح در سال جاری 50 هزار و 730 فقره به مستمری بگیران و مستمری بگیران واجد شرایط پرداخت شده است.

اسفندیاری با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان دریافت تسهیلات 12 میلیون تومانی توسط کانون های بازنشستگی به صورت کاملا غیرحضوری انجام می شود، گفت: ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات 12 میلیون تومانی توسط کانون های بازنشستگی انجام می شود. وی خاطرنشان کرد: در مجموع 416 هزار مستمری بگیر و مستمری بگیر امسال از این تسهیلات بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه مسائل معیشتی و مشکلات اقتصادی و تامین نیازهای این افراد از دغدغه های مهم سازمان بیمه گر است، یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال و در مراحل بعدی پرداخت تسهیلات، تعداد 365 هزار مستمری بگیر و مستمری بگیر دیگر از این تسهیلات می گیرند.

اسفندیاری به تفاهم نامه این سازمان با بانک رفاه کارگران و کارمزد چهار درصد تسهیلات اعطایی به مستمری بگیران با پرداخت ۲۴ ماهه اشاره کرد و یادآور شد: سیاست های حمایتی با هدف بهبود وضعیت مستمری بگیران تامین اجتماعی انجام شده است. ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر 30 درصد هزینه بیمه تکمیلی مستمری بگیران توسط سازمان بیمه اجتماعی پرداخت می شود، تاکید کرد: در حال حاضر 50 درصد حق بیمه تکمیلی مستمری بگیران توسط این سازمان پذیرفته و پرداخت می شود و خدمات تحت پوشش قرار می گیرد. توسط بیمه تکمیلی نیز نسبت به سال گذشته مقایسه شده است.سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

اسفندیاری با اشاره به از سرگیری طرح کرامت رضوی در سال جاری گفت: از ابتدای تیرماه اعزام مستمری بگیران و مستمری بگیران تامین اجتماعی به حرم امام رضا (علیه السلام) در قالب کرامت رضوی آغاز شده است. و طبق برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به مشکلات رفاهی و تقویت سلامت و نشاط روحی بیش از 100 هزار نفر از این افراد به همراه همسرانشان به این سفر اعزام می شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی به ارائه 18 نوع خدمات بیمه ای و درمانی به جامعه هدف تحت پوشش این سازمان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات رایگان درمان بستری به بیمه شدگان بالای 65 سال سن در کلیه مراکز درمانی دولتی طرف قرارداد از دیگر اقدامات این سازمان می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، وی با بیان اینکه اداره درمان سازمان تامین اجتماعی با 393 مرکز درمانی و بیش از 10 هزار تخت فعال به مردم و مستمری بگیران خدمات ارائه می کند، اذعان داشت: بیش از 30 درصد مراکز درمانی سرپایی این سازمان بالای 65 سال سن دارند.

اسفندیاری همچنین به اجرای طرح تحول درمان و ایجاد کلینیک دیابت و فشار خون با استفاده از ظرفیت موجود مراکز درمانی خصوصی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی با آموزش 500 پرستار، 92 متخصص تغذیه و 400 پزشک عمومی این مهم را محقق می کند. برنامه ریزی برای خدمت رسانی و تکریم مشتریان و بازنشستگان.

دیدگاهتان را بنویسید