خبر خوش برای تامین اجتماعی برای کارگران و مستمری بگیران

خبر خوش برای تامین اجتماعی برای کارگران و مستمری بگیران

حسن ایزدان (بازرس مرکز بیمه اجتماعی مستمری بگیران استان تهران) در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال جدید گفت: در روزهای اخیر وزیر کار و مدیرعامل سازمان بیمه اجتماعی قول قاطع دادند که افزایش حقوق باعث افزایش حقوق بازنشستگان خواهد شد. در اردیبهشت محقق شود.

وی افزود: با توجه به اینکه پرداخت حقوق به مستمری بگیران از بیستم یکبار آغاز می شود، انتظار داریم مقدمات کار تا قبل از آن تاریخ انجام شود. حقوق بازنشستگان اردیبهشت ماه باید افزایش یابد و مابه التفاوت فروردین ماه به همراه مستمری اردیبهشت ماه پرداخت شود.

ایزدان تاکید کرد: پیگیری‌های ما از سازمان تامین اجتماعی نشان می‌دهد که کارکنان این سازمان آماده پرداخت افزایش حقوق در ماه جاری هستند. حتی اگر مراحل اداری صدور تصمیمات تا پایان ماه به پایان نرسد، احتمالاً پرداخت ها انجام شده و تصمیمات قانونی جدید در مراحل بعدی صادر خواهد شد. ممکن است مراحل اداری کار و امضای هیئت امنا و سپس تصویب در شورای دولت زمان زیادی ببرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی همچنین گفت: در سایر کشورها میانگین مدت بهره مندی هر بیمه شده از مستمری تا 14 سال پس از بازنشستگی است اما در کشور ما به دلایل زیادی از جمله آمار بالای 50 درصد است. بازنشستگی پیش از موعد، میانگین مدت مزایای بیمه شده و بازماندگان مستمری وی بین 20 تا 24 سال پس از بازنشستگی است که حدود دو برابر میانگین جهانی است.

در گرامیداشت هفته کار و کارگر، ۲۸ کارگر برگزیده، کارگروه نخبگان و واحدهای نمونه جشنواره ملی شکر با میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دیدار کردند. موسوی در این جلسه تامین اجتماعی را مسئول تامین آینده بیمه شدگان از جمله کارگران دانست و گفت: اصلی ترین وظیفه ذاتی سازمان تامین اجتماعی تقویت حوزه کسب و کار و رفع موانع پیش رو و تامین امنیت است. این بخش مسئول آینده جامعه، مردم و بیمه شدگان است. اگر آینده خود را در ادامه فعالیت ها و خدمات این سازمان می بینیم باید اشتباهات رخ داده در رابطه با تامین اجتماعی را جبران کنیم.

وی در این دیدار ضمن تبریک هفته کار و کارگر و قدردانی از زحمات کارگرانی که به فرموده رهبر انقلاب به جامعه جان می بخشند، گفت: با توجه به بیانات رهبر انقلاب در سال گذشته ملاقات با کارگران، از امروز به بعد، اثبات از ما پر است. از این منظر که باید بیش از گذشته در خدمت رسانی به این قشر زحمتکش جامعه برای تامین امنیت و آسایش آنها تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه هویت و جوهره رسالت سازمان تامین اجتماعی تامین آسایش و امنیت بیمه شدگان از جمله کارگران است، خطاب به کارگران برگزیده جشنواره امتنان گفت: به راستی اینجا خانه خودتان است و ما با اعتبار شما کار می کنیم و وظیفه تنظیم را انجام می دهیم.» وظیفه ذاتی سازمان تامین اجتماعی تقویت حوزه کسب و کار و رفع موانع پیش رو و تامین امنیت این بخش است.

به این معنی که این صندوق هم پاسخگوی وضعیت فعلی است و هم برای آینده جامعه و مردم و بیمه شدگان. بر این اساس تمام تلاش ما به سمتی است که البته محدودیت ها و فرصت هایی وجود دارد و تعادل این محدودیت ها و فرصت ها تعیین کننده سطح و کمیت خدمات ماست.

دیدگاهتان را بنویسید