خبر خوش برای تامین اجتماعی مستمری بگیران

خبر خوش برای تامین اجتماعی مستمری بگیران

علی دهنوکیا رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: میزان عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی برابر با عیدی است که دولت به مقامات دولتی و لشکری ​​می دهد.

به گفته دهقان کیا، تلاش می شود میزان عیدی مستمری بگیران به یک ماه حقوق افزایش یابد.

وی گفت: پرداخت عیدی بیمه بازنشستگان از بودجه کشوری نخواهد بود و دولت فقط مبلغ آن را اعلام می کند.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: از آنجایی که عیدی و پاداش کار مشمول بیمه تامین اجتماعی نیست، سازمان تامین اجتماعی نمی تواند به اندازه کارگران عیدی به مستمری بگیران پرداخت کند.

میزان مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 99 یک میلیون و 200 هزار تن بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی گفت: تلاش می کنیم بایرم را به موقع به مستمری بگیران پرداخت کنیم که هنوز مبلغ آن اعلام نشده است.

میرهاشم موسوی در جمع خبرنگاران درباره افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری تامین اجتماعی در سال آینده گفت: قطعا افزایش خواهد داشت اما منتظریم شورای روابط کار تشکیل شود و نرخ سالانه مستمری ها افزایش یابد.

این مسئول در خصوص بیمه خانوار بانوان نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و دولت، بخشی از سهم بیمه باید توسط دولت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای در این زمینه به سازمان برنامه و بودجه ارسال کرده ایم، افزود: پس از امضای این تفاهم نامه اگر فردی پشت خط باشد تحت پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص حق بیمه کارگران گفت: از حق بیمه. کسورات آنها نیز متناسب با افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

موسوی با اشاره به شناسه مستمری بگیران تامین اجتماعی گفت: تلاش می کنیم شناسنامه مستمری بگیران را به موقع پرداخت کنیم، البته هنوز مبلغ آن اعلام نشده است و دولت باید تصویب کند که پس از طی این مراحل اعلام کنیم. “

دیدگاهتان را بنویسید