خبر خوش برای هواداران پرسپولیس

خبر خوش برای هواداران پرسپولیس

مهدی مهدوی کیا پیش از بازی فوتبال زیر 23 سال ایران مقابل لبنان در مرحله مقدماتی قهرمانی آسیا گفت:

لبنان تیم خوبی است و بازیکنان باتجربه ای را به این مسابقات آورده است. ما یک تیم جوان آوردیم و هفت هشت نفر از تیم ما شرایط بازی در المپیک 2024 را دارند.

وی گفت باید فردا تیم امید ایران را به لبنان بفرستد.

لبنان مقابل تاجیکستان دفاعی بازی کرد و ضد حملات را تماشا کرد. با سیستم دفاعی حریف بازی آسانی نخواهیم داشت. ما لبنان را تحلیل کردیم. تمرین خوبی انجام دادیم و امیدوارم در این مسابقه پیروز شویم.

مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم فوتبال امید در تشریح سن بازیکنان تیمش تاکید کرد:

بازیکنانی که پس از سال 2001 متولد شده اند می توانند در المپیک 2024 پاریس بازی کنند. لبنان و تاجیکستان از بازیکنان متولد 1999 و 2000 استفاده می کنند، اما ما به آینده نگاه می کنیم. امیدوارم تیمی را جمع کنم که در مسابقات مقدماتی المپیک و خود المپیک بیشتر به ما کمک کند. وقتی این مرحله را پشت سر گذاشتیم، فرصت بیشتری برای آماده شدن داریم. خدای ناکرده این دیدار را با سه امتیاز پشت سر می گذاریم و پس از آن یک برنامه هشت ماهه برای حضور قدرتمند در مرحله بعد خواهیم داشت.

مهدی مهدوی کیا درباره تعاملش با باشگاه ها توضیح داد:

در شرایطی که باشگاه های حاضر در مسابقات قهرمانی داشتند، سعی کردیم از هیچ باشگاهی دو بازیکن بیشتر نداشته باشیم. دو یا سه باشگاه با سه بازیکن در تیم بودند. پیشنهاد دادم این باشگاه ها در هفته دوم لیگ برتر از بازیکن استفاده کنند. استقلال و ذوب آهن استقبال کردند و بازیکنانشان بعد از هفته دوم به جمع ما اضافه شدند. یک بازیکن رفسنجانی هم بود که درخواست داد و ما موافقت کردیم. ما می خواهیم تعاملی باشد تا نه باشگاه ها آسیب ببینند و نه تیم ملی.

مهدی مهدوی کیا درباره پیشنهاد خود به AFC برای برگزاری بازی امیدها در فیفادی گفت:

حضور همه بازیکنان در این شرایط سخت است. اگر مسابقات در فیفادی برگزار شود و فرصت بهتری برای آماده سازی داشته باشیم، خیلی بهتر می شود. اگر این اتفاق بیفتد، در آینده این مشکلات را نخواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتبال امید درباره برنامه های خود در صورت انتقال ایران به مرحله مقدماتی یادآور شد:

رایزنی کردیم تا بعد از این مرحله از مسابقات اردوهای منظمی داشته باشیم. مذاکراتی با نمایندگان امارات و کره جنوبی انجام شد. در بهمن ماه باید یک تورنمنت در قطر با حضور کره جنوبی، ایران، قطر و یک تیم دیگر برگزار می کردیم. در حال بررسی برگزاری اردو در قطر اسپایر و استفاده از امکانات آن کمپ و همچنین گفتگو با مقامات اماراتی برای حضور در این کشور هستیم تا آمادگی خوبی برای مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک داشته باشیم.

مهدوی کیا در پایان درباره میزبانی تاجیکستان و شرایط تیم تاجیکستان گفت:

تا اینجای کار میزبان بدی نبوده است. مشکل بزرگ چمن مصنوعی است که بسیاری از بازیکنان ما سال هاست روی آن بازی نمی کنند. تاجیکستان تیم بسیار خوبی است و هفت هشت سال است که با هم هستند. حدود 80 درصد از تیم بزرگسالان آنها را این بازیکنان تشکیل می دهند. اسکلت اصلی تیمی که مقابل پرسپولیس بازی کرد همین افراد هستند. آنها دونده هستند و هماهنگی خوبی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید