خبر خوش صندوق بازنشستگی برای معلمان بازنشسته

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با تشریح اقدامات و برنامه های سال 1402 به ویژه در حوزه اقتصادی برای بازنشستگان گفت: با سیاست های انجام شده و سند راهبرد اقتصادی که هفته آینده به هلدینگ ها ابلاغ می شود، می توان فضای روشنی داشت. آینده پیش بینی شده برای صندوق بازنشستگی کشوری

خبر خوش صندوق بازنشستگی برای معلمان بازنشسته
نعمت الله ترکی مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری ضمن تبریک روز معلم به بازنشستگان کشوری به ویژه معلمان پیشکسوت این صندوق افزود: خدمت رسانی به بازنشستگان یکی از مهمترین وظایف صندوق بازنشستگی است. جمعیتی در حدود 1.7 میلیون مستمری بگیر را پوشش می دهد که 60 درصد از این جمعیت را مستمری بگیران وزارت آموزش و پرورش تشکیل می دهند.

ترکی با بیان اینکه برنامه های صندوق در حوزه ارائه خدمات به دو بخش تقسیم می شود، افزود: حوزه اجتماعی یکی از اولویت های اصلی صندوق محسوب می شود و در این بخش، تحویل به موقع حقوق و اجرای قوانین انجام شد. برای ما اهمیت ویژه ای دارد.”

و ادامه داد: در این بخش «پرداخت به موقع حقوق» یکی از سیاست ها و اولویت های اصلی صندوق بوده و خوشبختانه تا امروز این وعده محقق شده و هر ماه حقوق بازنشستگان به موقع پرداخت می شود که امیدوارم این امر محقق شود. ادامه خواهد داشت و مشکلی وجود ندارد، ما نباید بحث پرداخت حقوق بازنشستگان را داشته باشیم.

ترکی تصریح کرد: بخشی دیگر از وظایف صندوق بازنشستگی حوزه فرهنگی و خدمات اجتماعی و خدمات مرتبط با بهداشت و درمان و سلامت بازنشستگان عزیز است و تلاش کردیم در این زمینه گام های جدیدی برداریم.

به گفته وی، در حوزه بهداشت، درمان و سلامت مستمری بگیران تا پایان سال 1401 تاخیرهایی وجود داشت که باعث ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مستمری بگیران شد. بنابراین سعی کردیم این مشکل را جبران کنیم و تا پایان سال 1401 مبلغی حدود هشت هزار میلیارد تومان از کل مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور تسویه و پرداخت شد.

وی افزود: در حال حاضر هیچ بدهی و معوقه ای به موسسات درمانی از سال های گذشته نداریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی چه در حوزه خدمات اجتماعی و چه در حوزه برنامه های ورزشی اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: به عنوان مثال پرداخت تسهیلات لازم و ضروری است. وام به مستمری بگیران نسبت به سال گذشته دو برابر نزدیک شده است.این کار انجام شده که جای تشکر دارد از بانک کار.

ترکی ادامه داد: امور گردشگری و پذیرایی نیز در حال پیگیری است و برنامه ریزی مناسبی در حوزه سیاحتی و زیارتی انجام می شود. امسال برنامه داریم در تمام مراکز استان ها مجتمع های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی بسازیم که با وضعیت جسمانی مستمری بگیران مناسب باشد و منابع بسیار خوبی در این حوزه املاک و مستغلات وجود دارد. فرصتی برای ثروتمند شدن داشته، برای این منطقه مورد استفاده قرار می گیرد و در اختیار مستمری بگیران قرار می گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به نارضایتی هایی که این صندوق با آن مواجه است، گفت: در حوزه اقتصادی برای اولین بار تلاش شده تا سند راهبردی حوزه اقتصادی تدوین شود و این سند تهیه می شود. از هفته آینده و برای تمامی هلدینگ ها و شرکت ها ارسال می شود. اجرا به زیردستان اطلاع داده خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس این سند راهبردی، شرکت هایی که در چارچوب صندوق بازنشستگی کشوری فعالیت می کنند، در بخش های مختلف از جمله محاسبه سود و زیان شرکت ها و محاسبات مربوطه و در نتیجه انحلال شرکت های زیان ده و گروه‌هایی که نمی‌توانند انتظار داشته باشند که صندوق بازنشستگی در هنگام بحث از تامین تمکن مالی برای رفع نیازهای آنها پیش‌بینی شود.

ترکی تصریح کرد: شرکت هایی هستند که موازی کار می کنند و بحث ادغام این شرکت ها را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در سال های اخیر بحث سرمایه گذاری و برنامه های توسعه مغفول مانده است، اظهار داشت: با دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تعیین شعار سال و کنترل تورم و رشد تولید و به عنوان دولت و رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه در سال 1402 همه سازمان ها و شرکت ها و گروه های اقتصادی باید طرح تحول داشته باشند، صندوق بازنشستگی نیز این موضوع را سرلوحه برنامه های خود قرار داد و برنامه های سرمایه گذاری و توسعه ای را در بخش های مختلف از جمله انرژی، معدن، غذا برنامه ریزی کردیم. صنعت و کشاورزی و در ما دستور کار را تعیین می کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ادامه داد: طرح های توسعه و سرمایه گذاری و تامین منابع مالی که در راستای سیاست های صندوق بازنشستگی است باید از امروز آغاز شود. به عنوان مثال در حوزه پتروشیمی 9 طرح و پروژه جدید پیش بینی شده است که در 2 سفر اخیر رئیس جمهور به عنوان مصوبات سفر با رقمی حدود چهار میلیارد یورو سرمایه گذاری در پتروشیمی و 2 میلیارد یورو تعیین شده است. سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی

ترکی همچنین یادآور شد: در حوزه فولاد و صنعت معدن در سفر اخیر ریاست جمهوری ابتدا 2 پروژه بزرگ در استان خوزستان راه اندازی شد که با تامین منابع 500 میلیارد دلاری سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره صنعت فولاد انجام می شود. ، که با تولید مواد اولیه شروع می شود و سپس فرآوری منجر به خروجی محصول می شود و این زمینه به نوعی ساماندهی می شود.

وی با تاکید بر اینکه در بخش مواد اولیه و معدن برای اولین بار بحث اکتشاف معادن سنگ آهن را دنبال کرده ایم، گفت: برنامه توسعه سرمایه گذاری در بحث پالایشگاه نفت در مسجد سلیمان خوزستان وجود دارد. استانی که امیدواریم در ژوئن آزاد شود.»

به گفته ترکی، بخش های سرمایه گذاری و توسعه در برنامه انرژی صندوق از جمله نفت، پتروشیمی، گاز و نیروگاه حدود 10 میلیارد دلار سرمایه گذاری است که امیدواریم محقق شود.

ترکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی گفت: کارهای خوبی انجام شد و حدود 20 هزار میلیارد تومان در فقیرترین مناطق کشور سرمایه گذاری کردیم که بخشی از سیاست های کلی صندوق بازنشستگی کشوری بود. و برنامه های همسو با برنامه های راهبردی صندوق را اجرا خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: در راستای ارتقای بهره وری اقتصادی که به عنوان بخشی از چشم انداز توسعه ای صندوق بازنشستگی کشوری در نظر گرفته ایم، بر اساس تعهد و تضمین در راستای اجرای سیاست های تدوین شده، مقرر شده است که بتوانیم تا پایان سال پنجم 50 درصد منابع مورد نیاز را به دست آوریم و از حوزه اقتصادی حمایت کنیم و بتوانیم درآمد مالی پایداری برای مستمری بگیران کشور داشته باشیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در حوزه پتروشیمی ارزش دارایی هایی که در سبد انرژی در سبد سهام خود گنجانده بودیم 50 سجاف بود که در این چهار ماه به نزدیک 85 سجاف رسیده است و امیدواریم. که با این افزایش می‌توانیم مشکل را در حوزه رفع کنیم، باید تامین منابع را برطرف می‌کردیم.

وی تاکید کرد: تحقیقات نشان داده است که باید از سیستم شرکتی فاصله بگیریم و خداحافظی کنیم و به سمت سهامداری برویم و شرکت هایی را که فعالیت های فرابورسی داشته اند به بورس منتقل کنیم.

ترکی با بیان اینکه در سال 1402 بر اساس ضوابط بودجه کشور 20 درصد افزایش حقوق معرفی کردیم و در فروردین ماه نیز حکم این افراد صادر شد و موفق شدیم با 20 درصد افزایش حقوق آنها را پرداخت کنیم. 9.4 میلیون تومان به حدود 11 میلیون و 300 هزار تومان می رسد که البته کم است و شرمنده هستیم اما تمام تلاش خود را کردیم و تقریباً توانستیم آنچه در قانون و مقررات بود انجام دهیم.

وی با اشاره به جزئیات افزایش حقوق مستمری بگیران در سال جاری گفت: در بخش پرداخت حقوق فرزند نسبت به سال 1401 و سایر برنامه ها تقریباً 2 برابر افزایش داشتیم که امیدواریم بتوانیم در همه بخش ها مطابق با برنامه های مربوطه این افزایش را پوشش دهیم. این سند راهبردی که ما تهیه کرده ایم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: با توجه به تاکید دولت و ریاست جمهوری و دغدغه مستمر دولت برای بازنشستگان، تاکید ما بر این است که بتوانیم برنامه های خود را در مسیر تحولی قرار دهیم و بتوانیم برنامه ها را اجرایی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید