خبر خوش فوری برای کهگیلویه و بویراحمد


ساعت: 15:25
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913217

رئیس سازمان اورژانس کشور از ساخت ساختمان جدید ستاد اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد و خرید 5 دستگاه خودرو برای این استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، “جعفر میادفر” چهارشنبه 11 آذر 1401 در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن قدردانی از عملکرد دکتر گلم نژاد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و تیم مدیریتی این دانشگاه گفت: علوم پزشکی یاسوج در تامین نیازهای اورژانس عملکرد بسیار خوبی داشته است که یکی از بهترین دانشگاه های کشور در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در بازدیدهای فشرده ای که از پایگاه های دور و نزدیک داشتیم، چالش ها و مشکلات موجود را بررسی کردیم و تلاش خواهیم کرد با همکاری دانشگاه بسیاری از مشکلات را برطرف و بهبود دهیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور از مساعدت اورژانس کشور برای ساخت ساختمان جدید ستاد اورژانس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و خاطرنشان کرد: 500 میلیون تومان برای ساخت و ساز به دانشگاه اختصاص می یابد. اورژانس در پایگاه چرام و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز 500 میلیون تومان هزینه خواهد کرد

میادفر توضیح داد: مجوز خرید 5 خودرو از سازمان تملک کشور برای دانشگاه علوم پزشکی استان اخذ شد.

وی بیان کرد: همچنین در راستای خدمت رسانی به مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد آمبولانس فرماندهی به مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی تحویل و مساعدت های لازم در بازسازی آمبولانس های اورژانس 115 در این مرکز انجام می شود. استان و بازسازی سیستم های ارتباطی بی سیم اضطراری

همچنین دکتر محمد گلم نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز در این نشست گفت: امروز ماهیت موارد اورژانسی از شیوه سنتی تحویل بیمار فاصله گرفته و رفتار و رویکرد آنها نوسازی و عملیاتی شده است. در حال حاضر این نیروها زبده ترین، آماده ترین و عملیاتی ترین نیروها در زمینه شرایط اضطراری هستند.

وی سرمایه گذاری در اورژانس را سرمایه گذاری برای سلامت مردم دانست و گفت: آموزش، توانمندسازی و انعطاف نیروها همواره در حوزه اورژانس از اهمیت بالایی برخوردار بوده و کمک شایانی به بیماران خواهد کرد.

گلم نژاد افزود: استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مناطق صعب العبور، صعب العبور و کوهستانی و ناوگان مضطر و فرسوده ما نیازمند توجه و مساعدت بیشتر سازمان اورژانس کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه سلامتی حق بشری است، تصریح کرد: در بسیاری از مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد اگر اورژانس های ما تقویت و هدفمندتر شوند، در بسیاری از موارد نیاز به ارجاع بیماران به بیمارستان یا ساختمان است. بیمارستان ها کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید