خبر خوش از درمان در کهگیلویه و بویراحمد؛ از دستمزد تا درمان ناباروری


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912437

راه اندازی مراکز درمان ناباروری در کهگیلویه و بویراحمد زوج های نابارور را با مراجعه به این مراکز و دریافت کمک های پزشکی امیدوار به بچه دار شدن می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، ناباروری تجربه عاطفی دردناکی است که پیامدهای روانی آن با واکنش های غم و اندوه همراه است.

تحمل زندگی بدون فرزند بسیار سخت است زیرا به مرور زمان زندگی زن و شوهر یکنواخت می شود و تحمل بچه دار نشدن و ماندن در کنار همسر برای بسیاری از همسران کابوس است، اما بسیاری از آنها از این اتفاق فرصتی را ساخته اند تا بتوانند خود را بسازند. بهترین وضعیت

این مشکل باعث شده است که درمان ناباروری در دهه های اخیر مورد توجه متخصصان و نخبگان بومی کشور قرار گیرد و نتیجه این تلاش ها درمان ناباروری با روش های تخصصی است تا ایران به یکی از پیشرفته ترین کشورهای این حوزه تبدیل شود. درمان ناباروری به آرامی


f5e6e54d e2a2 4928 b7d4 99cb57089a5a خبر خاکستری

استان کهگیلویه و بویراحمد در سال های اخیر با ایجاد مراکز ناباروری توانسته رنج بی فرزندی را از خانواده ها دور کند و از سوی دیگر از مهاجرت زوج های نابارور به سایر استان ها برای درمان ناباروری جلوگیری کند.

یکی از مراکز درمان ناباروری استان در گچساران واقع شده است که این مرکز در سال 1374 در بیمارستان بی بی حکیمه برای درمان ناباروری زوج های جوان خود استان راه اندازی شد.

از سوی دیگر مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس در خصوص حمایت بیمه ای از زوج های نابارور گفت: درمان ناباروری در زوجین هزینه زیادی دارد و در این راستا دولت درصدد رفع ناباروری است. مشکلات ایجاد مراکز درمانی .


031b0f39 726c 4c19 b794 b50dfb0765dd خبر خاکستری

کیان دهراب پور با بیان اینکه دو مرکز درمان ناباروری در شهرستان های گچساران و کوثر دولت آباد یاسوج در استان کهگیلویه و بویار احمد برای کمک به درمان ناباروری ایجاد شده است، گفت: در مانی و پس از مراجعه به پزشک متخصص، افراد می توانند سه بار از هزینه رایگان ناباروری برخوردار شوند.

وی به بررسی های انجام شده در زمینه درمان های ناباروری پرداخت و ادامه داد: حدود 30 تا 40 درصد مطالعات میدانی نشان می دهد که زوج های جوان نتایج مثبتی داشته اند.


91aaa2d0 53af 44cf 921b 33d07918e61e خبر خاکستری

دهراب پور به مرکز درمان ناباروری کوثر در دولت آباد یاسوج اشاره کرد و ادامه داد: تلاش برای تجهیز این مرکز درمان ناباروری از سوی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه دارد تا پس از تجهیز آن، فعالیت هایی در این حوزه انجام شود.

وی افزود: تا پایان شهریورماه حدود 113 مراجعه برای درمان ناباروری به این مراکز مراجعه کرده بود، گفت: از این تعداد مراجعه، حدود یک میلیارد و 458 میلیون تومان از بیمه سلامت به افراد و ماهانه 162 میلیون تومان در رشته ناباروری پرداخت می شود.

مدیرکل بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: افرادی که برای درمان ناباروری به بخش های خصوصی سایر استان ها مراجعه کرده اند با تقبل هزینه های خود طبق تعرفه دولتی پرداخت می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید