خبر مهم رئیس اتاق صنفی از مالیات تراکنش های کارتخوان

خبر مهم رئیس اتاق صنفی از مالیات تراکنش های کارتخوان

روز جدید : رئیس اتاق اصناف تهران گفت: به پیشنهاد وزیر اقتصاد مقرر شد پیشنهاد کاهش مالیات تراکنش با دستگاه های کارتخوان صنفی به مجلس ارائه شود.

کاسم نود فراهانی در خصوص دیدار فعالان صنفی با وزیر اقتصاد گفت: اصناف همواره بر شفافیت مالیاتی تاکید داشته و سلامت مالیات و اخذ مالیات را سرلوحه کار خود قرار داده اند.

وی افزود: موضوعی که در جلسه با وزیر اقتصاد مطرح شد، اخذ مالیات از تراکنش های کارتخوان ها در واحدهای صنفی است چرا که هیچ آموزش و اطلاع رسانی در خصوص اخذ مالیات اصناف انجام نشده است. “

رئیس اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: این امکان وجود دارد که فردی خانه خود را بفروشد و مبلغ آن را به حساب مربوط به دستگاه کارتخوان واحد صنفی خود واریز کند یا در تراکنش های بین همکاران خود مبالغی را رد و بدل کند. افزایش حجم معاملات

نود فراهانی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برای جبران مواردی که ذکر کردیم، مالیات این معاملات در سال 1399 30 درصد کاهش یابد، اما برای جبران اشتباهات، اما بر اساس قانون بودجه 1400 نه می توانیم معامله را کاهش دهیم. مالیات مگر اینکه مجلس تصویب کند.

وی گفت: طرح وزیر اقتصاد با موافقت نمایندگان حاضر در جلسه همراه بود و مقرر شد نامه ای در این زمینه تنظیم و به رئیس مجلس ارسال شود که در دستور کار مجلس قرار گیرد و در دستور کار مجلس قرار گیرد. بررسی مالیات بر کارتخوان های صنفی.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد در صورت اعتراض هر یک از اصناف به مالیات، موارد را اعلام کنند تا مشکلات برطرف شود.

نود فراهانی گفت: همچنین در این جلسه اعلام شد اتحادیه ها می توانند دو شماره حساب یکی برای واریز اتحادیه و دیگری برای حساب های شخصی داشته باشند و برای پرداخت مالیات بر آنها نظارت شود. خیر

وی تصریح کرد: قبل از اینکه واحدهای صنفی طبق روال گذشته 4 میلیارد و 800 میلیون تن فروش داشته باشند می توانند مالیات خود را پرداخت کنند و نسبت به سال گذشته افزایشی نخواهند داشت. درآمدهای 5 تا 12 میلیارد تنی 6 درصد افزایش مالیات و درآمدهای بالای 12 میلیارد تن مشمول مالیات 12 درصدی خواهد بود.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: همچنین مهلت ارائه اظهارنامه 15 روز تمدید شده و فعالان صنفی می توانند تا 15 تیرماه اظهارنامه خود را ارائه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید