خبر مهم معاون وزیر اقتصاد از مشمولان جدید وام های بدون وثیقه

خبر مهم معاون وزیر اقتصاد از مشمولان جدید وام های بدون وثیقه

روز جدید : مشاغل آزاد سری دوم گروه هایی هستند که مشمول این طرح می شوند و پس از تایید اعتبار توسط بانک مرکزی، این گروه نیز مشمول این گونه خدمات می شوند.

سیدعباس حسینی، معاون بانکی و بیمه ای وزارت اقتصاد و دارایی درباره بازپرداخت وام بدون ضامن توضیح داد. مهمترین قسمت سخنان ایشان را می خوانید.

– از آنجایی که بانک ها برای پرداخت تسهیلات ضمانت نامه ها و ضمانت های زیادی دریافت می کردند و این برای مردم ناخوشایند بود، آقای رئیسی تاکید کرد که باید کار را تسهیل کنیم. در این راستا جلسات زیادی برگزار شد و دستورالعملی را ارائه کردیم که بر اساس آن افراد می توانند بدون ضامن بر اساس رتبه بندی و رتبه بندی وام بگیرند.

– هرکسی می تواند برای دریافت وام به بانک مراجعه کند، اما بانک طبق دستورالعمل و آیین نامه مصوب شورای پول و خود بانک، افراد را رتبه بندی کرده و در صورتی که مستحق دریافت وام هستند، به نوبت پرداخت کند. وام ها آزاد می شود.

– در این مرحله فقط افرادی مشمول حقوق هستند که برای آنها شرایطی را اعلام کرده ایم و در مرحله دوم – سایر افراد جامعه. بنابراین لازم است شبکه بانکی افراد را رتبه بندی کند. افرادی که حقوق ثابتی دریافت نمی کنند، البته سیستم های متفاوتی برای ارزیابی، رتبه بندی و اعتبارسنجی توسط افراد دارای حقوق دارند.

– دستورالعملی در دست تدوین و گزارش بانک مرکزی است که بر اساس آن سایر گروه ها در آینده حق دریافت این گونه تسهیلات را خواهند داشت. شبکه بانکی قطعا متعهد است که شرایط خوبی را برای استفاده سایر افراد از تسهیلات خرد فراهم کند.

– مبنای اعتبارسنجی این است که امکان بازپرداخت اقساط، بدهی های غیرجاری، چک های معوق، بدهی های مالیاتی منتقل نشده و … را داشته باشند. این شرایط به افراد کمک می کند تا رتبه بندی شوند. اگر در رتبه الف یا ب یا ج باشند می توانند بدون ضامن وام بگیرند و اگر 50 تا 100 میلیون تومان وام می خواهند علاوه بر نامه حسابداری یا مالی باید چک یا چک ارائه دهند. سفته. اگر با الف، ب و ج طبقه بندی می شوند، باید ضامن هم داشته باشند. اما در گذشته در کنار سایر اسناد به دو تا سه ضامن نیاز بود.

دیدگاهتان را بنویسید