خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان و خرید خدمات

وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: تعطیلی مدارس سیاست دولت نیست، باید دستورالعملی برای عملکرد مدارس در زمان هوای کثیف داشته باشیم.

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان و خرید خدمات
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت تعطیلی مدارس را سیاست دولت ندانست و گفت: باید دستورالعملی برای فعالیت مدارس در زمان آلودگی هوا داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: “شاد” فعال است و گاهی تا 3 میلیون کاربر همزمان روی آن فعال هستند، اما متاسفانه حمایت هایی که در زمان شیوع کرونا از شاد انجام شد، از بین رفته است.

صحرج گفت: طوری برنامه ریزی کنیم که دانش آموزان باید ۲ ساعت در شاد حضور داشته باشند.

وی گفت: برنامه استفاده حداکثری از زمان است اما جایگزین مناسبی نیست.

وزیر آموزش و پرورش درباره اخذ مجوز مدارس خودگردان از وزارت آموزش و پرورش توضیح داد: اخذ مجوز مدارس بین المللی یک امر قانونی است و قانون در این زمینه روشن است. اکنون نزدیک به 20 مدرسه بین المللی داریم که برخی از آنها برای شهروندان است و اکنون می توانند با مراجعه به سازمان ها و مراکز غیر دولتی مدارس مجوز مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی درباره مدرسه فوتبال اضافه کرد: ما دو نوع دبیرستان و مدرسه ورزشی داریم و به دنبال ترکیب هر دو هستیم، دوم اینکه چند باشگاه معروف از ما مدرسه فوتبال خواسته اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: 936 هزار معلم داریم. قرارداد خرید خدمات هنوز منعقد نشده است. پارسال که من سرپرست وزارت آموزش و پرورش بودم 7 ماه حقوق نگرفتند. ما به دنبال انجام کار برای آنها هستیم زیرا مجوزهای قانونی هنوز صادر نشده است