خدا کنه استقلال به دسته اول بیفته!

خدا کنه استقلال به دسته اول بیفته!

وقتی ساپینتو در نشست خبری خود از مشکلات مالی استرا و پرداخت بدهی صحبت می کند یعنی وضعیت بدتر از آن چیزی است که عموم مردم این فوتبال تصور می کنند و اگر مسئولان باشگاه استقلال به فکر این مشکل و حمایت نباشند. دولت این تیم را شامل نمی شود، قطعا تهدید فیفا برآورده شده و در آغاز سال جدید استقلال با بلایی روبرو می شود که هیچکس نمی تواند آن را جبران کند. ساپینتو تاکنون توانسته استقلال را در کورس قهرمانی نگه دارد و از آنجایی که بعد از بازی با فولاد استقلال توانست پرسپولیس را پشت سر بگذارد، هواداران از مشکلات فنی راضی هستند، در چنین شرایطی تنها مشکلات مالی و پرداخت بدهی ها باقی مانده است. معلوم نیست از کجا تامین مالی می شود به همین دلیل با نزدیک شدن به پایان سال استرس هواداران بر سر بدهی های استرا و اتفاقات سال جدید بیشتر می شود. تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است و فتح الله زاده همچنان مستأصل است که چگونه بدهی ها را تسویه کند. در خصوص مشکلات استقلال و همچنین انتخاب گالنووی به عنوان سرمربی تیم ملی ایران با حسن روشن پیشکسوت استقلال گفت و گو کردیم.

استقلال تا اینجای کار چطور است و نحوه بازی این تیم را چگونه ارزیابی می کنید؟

خدا را شکر استقلال اینطور تمام می شود. وقتی استقلال خوب پیش می رود یعنی هواداران خوب هستند و من از این بابت خیلی خوشحالم. در شرایطی که مشکلات اقتصادی مردم را آزار می دهد و آنها را به دام انداخته است، مطمئناً پیروزی سرخابی که طرفداران زیادی دارد حال مردم را بهتر می کند. البته این روزها وضعیت پرسپولیس بد است چون رقیب استقلال است، قطعا استقلالی ها خوشحال هستند. در مورد استقلال هم باید بگویم که ساپینتو در چهار بازی یک ترکیب ثابت داشت و خیلی خوب بود اما بعد گفت اعتقادی به ترکیب ثابت ندارد و این یک نکته بد است. شما یاماگا را دفاع راست می دانید که اصلا خوب نیست. یمگا تمایل به حمله دارد و بیشتر می تواند به مهاجمانی مانند قایدی کمک کند. به نظر من مهمترین مشکل استقلال این است که ساپینتو به ترکیب ثابت اعتقادی ندارد و گاهی اوقات از بازیکنان این تیم در جای درست استفاده نمی کند.

این روزها مهم ترین مشکل استقلال بدهی هایی است که این تیم به خصوص به آسترا دارد. حتی فیفا هم این تیم را تهدید به حذف کرد! نظر شما در این مورد چیست؟

خدا نکنه استقلال سقوط کنه. اگر آقایان یک بار برای همیشه بفهمند که فیفا و AFC با هیچ تیمی شوخی نمی کنند، شاید به خود بیایند. آنها به جای هر کاری از هواداران کمک خواستند! چرا هوادار؟! شما خیلی ناراحت هستید، قرارداد هر بازیکن را یک میلیارد قطع کنید تا مشکل برطرف شود. برای دادن شماره حساب به یک طرفدار چه کار می کنید؟ فتح الله زاده مرد خوبی است و دوست من است اما نمی توانم حقیقت را بگویم. نمی دانست اینها مشکلات است، چرا آمده است؟! می گویند قبلی ها بدهی گذاشتند. پیشنهاد من این است که یک نشست خبری با خبرنگاران برگزار کنیم و لیست تمام بدهی ها با عوامل او را به خبرنگاران بدهیم تا آنها را منتشر کنند و بفهمند مشکل چیست.

فکر می کنی با شرایط فعلی استقلال دوباره قهرمان شود؟

هر چیزی ممکن است. اما در بین سه تیمی که برای قهرمانی می جنگند، وضعیت سپاهان را از هر نظر بهتر می بینم.

بالاخره آقای گالنویی سرمربی تیم ملی شد. نظر شما در این مورد چیست؟

به نظرم انتخاب خیلی خوبی بود.

واقعا؟

بله، من از آقای گالنوی برای موفقیت در تیم ملی حمایت می کنم، اما معتقدم کار سختی است. و آمدن مربی خارجی سخت است.

آیا شما معتقدید که همه باید از آقای کلانوی حمایت کنند؟

بله قطعا همینطور است. هرچند فکر می کنم تیم ملی باید جوان شود. باید جوانان را دعوت کنیم و با تیم جوان به آسیا برویم.

دیدگاهتان را بنویسید