عدم رسیدگی به معضل “کنه های گرد و غبار” در سرخس ها جرم بزرگی است


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811676

حجت الاسلام بختیاری گفت: موضوع ریزگردها در شهرستان سراس بحرانی شده است و حل نشدن سریع این موضوع که به سلامت انسان ها مربوط می شود جرم بزرگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ، جلسه شورای صیانت از حقوق قضایی شهرستان سارا صبح امروز با محوریت موضوع «گرد و غبار» در دادگستری این ناحیه برگزار شد.

حجت الاسلام محمد بختیاری امام جمعه سرخس در این نشست با تاکید بر اینکه نهادهای ریاست جمهوری محصول خون شهداست، گفت: روز به روز است.

امام جمعه سرا با بیان اینکه ریشه مشکل چرای دام، چرای دام و خشکسالی را باید در معضل ریزگردها جست وجو کرد، افزود: در بحران ریزگردها و ناتوانی در مقابله با مشکل قرار داریم. مشکل گرد و غبار جرم بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه گرد و غبار با سلامتی انسان ارتباط دارد، گفت: ستاد بحران کشور نیاز دارد با در نظر گرفتن اعتبارات ویژه مبارزه با گرد و غبار در شهرستان سرس و افزایش عرضه خوراک در این شرایط بحرانی برای تقاضای سهمیه بندی بیشتر که به آرامی در شهرستان توزیع شود. از طرفی نهال ها باید به موقع و مناسب کاشته شوند و بر نگهداری آنها نظارت شود.

حجت الاسلام بختیاری گفت: غلات درشتی که مراتع را تخریب می کنند باید قاطعانه کار شود. یکی از گلایه های مردم این است که با غلات درشتی که دارند و دارند از بین می برند.

امام جمعه ساراس گفت: در زمینه پرونده های زیست محیطی و منابع طبیعی نیازمند رویه قضایی واحد و رسیدگی فوری به مسائل هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: در کنار اعمال مادی باید به مسائل معنوی و فرهنگی نیز توجه کنیم تا رحمت الهی نمایان شود. موضوع جمع آوری زکات نیز باید در کمیته امداد نظارت و اجرا شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید