خدمات رایگان برای بیماران سرطانی با مساعدت مردم آذربایجان شرقی


ساعت: 16:09
تاریخ انتشار: 06/08/1401
کد خبر: 1893746

علی اکبر حزان از مردم خواست تا هر بیمار سرطانی را که می شناسند به این مجموعه معرفی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار، علی اکبر حزن، مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از سرطان پژواک در رابطه با این مجموعه گفت: پژواک یک موسسه غیردولتی و غیرسیاسی است و وابسته به هیچ موسسه ای نیست بلکه توسط هیئت مدیره اداره می شود. “

وی افزود: این مجموعه در حال حاضر دارای 45 عضو هیئت مدیره است که 16 نفر از آنها فوق تخصص انکولوژی هستند. تا امروز 3105 نفر در مرکز ما تحت پوشش و خدمات رسانی قرار گرفته اند. محدوده سنی مشتریان ما از زیر 10 سال تا بالای 90 سال است.

مدیر اجرایی انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی «پژواک» تصریح کرد: خدمات ارائه شده توسط انجمن بر اساس اساسنامه در سه حوزه است. حوزه درمان، غربالگری و آموزش و پیشگیری و در نهایت حمایت.

وی ادامه داد: بیشترین خدماتی که در حوزه درمان به بیماران ارائه می کنیم شامل 60 درصد پزشکی، 70 درصد خدمات آزمایشگاهی و 100 درصد تصویربرداری پزشکی است. خدمات رادیوتراپی نیز توسط بخش خصوصی ارائه می شود که یکی از آنها در بیمارستان بین المللی است.

خازن خاطرنشان کرد: هزینه رادیوتراپی برای هر جلسه به طور متوسط ​​بین 2 تا 2.5 میلیون تومان است. یک دوره رادیوتراپی برای بیماران تقریباً 50 میلیون تومان هزینه دارد. برای اینکه این هزینه ها بر دوش بیماران تحمیل نشود، تفاهم نامه ای با موسسه مهرانه زنجان منعقد کرده ایم و امکان استفاده رایگان بیماران از امکانات رادیوتراپی را فراهم کرده ایم.

وی ادامه داد: بیشترین نیاز بیماران اینجا مشاوره، روانشناسی و تغذیه است. در مورد مشاوره تغذیه، بیمار باید بداند در طول شیمی درمانی چه غذاهایی بخورد. اگر بتوانیم 50 درصد مشکلات پزشکی آنها را حل کنیم، باید مشکلات روحی و روانی آنها را هم حل کنیم.

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از سرطان پژواک گفت: در قالب بسته های معیشتی برای بیماران نیز به مردم کمک می کنیم اما به هیچ عنوان پرداخت نقدی انجام نمی دهیم. اگر بیمار از شهرستان به تبریز بیاید، اسکان رایگان به او داده می شود. یا اگر مریضی از اینجا به تهران برود از اقامت رایگان در آنجا بهره مند می شود.

وی تاکید کرد: اعتبارات انجمن فقط از کمک های مردمی تامین می شود. مردم می توانند از طریق کمک های نقدی و غیر نقدی، کمک های فنی، کمک در نصب و تدارکات، کمک در تهیه بسته های معیشتی، تهیه مصالح برای بازسازی بنای زکریا، هزینه های مراسم ختم و ضیافت عروسی و … به این بیماران کمک کنند.

خازن تصریح کرد: تفاوت اصلی این کلینیک با سایر کلینیک ها این است که تمامی خدمات ارائه شده در اینجا به بیماران رایگان خواهد بود. عموماً کلیه بیماران سرطانی که توسط ما در اینجا پذیرش می شوند تحت پوشش ما بوده و خدمات ما برای آنها رایگان خواهد بود.

وی تصریح کرد: در اینجا بیماران بر اساس مشکلات معیشتی تقسیم بندی می شوند. یعنی مقدار نیاز در اینجا محاسبه می شود; بیمارانی که مشکل مسکن و درآمد دارند اولویت اول ما هستند و بیش از 90 درصد خدمات ما برای آنهاست. اولویت دوم برای کسانی است که مسکن دارند اما درآمد ندارند یا برعکس. اولویت سوم برای کسانی است که هم مسکن دارند و هم درآمد دارند اما هزینه های زیادی برای درمان ندارند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع از بیماری اطلاع دهید. هیچ محدودیتی برای تعداد بیماران وجود ندارد. اگر جامعه ما را بشناسد و خدمات ما را ببیند و به ما بپیوندد، با کمک آنها می توانیم این 60 درصد هزینه های درمان را به 100 درصد برسانیم.

مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی پژواک در پایان سخنان خود گفت: بیمارستان زکریای تبریز که از ابتدا دارای وضعیت خیریه بود در اختیار فعالیت های خیریه انجمن قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید