وقتی در کرمانشاه به بیماران سرطانی خدمات ارائه می کنیم، گاهی با خرابی تنها دستگاه رادیوتراپی دولتی مواجه می شویم

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد آذریار در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: برای انجام رادیوتراپی از زمان صدور نسخه پزشک اقدامات اولیه از جمله طرح درمان، سی تی اسکن و … نیاز است که معمولا چندین هفته طول می کشد البته ، همچنین با مشکل خرابی تنها دستگاه رادیوتراپی در بخش دولتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه یک دستگاه رادیوتراپی در بیمارستان خصوصی بیستون وجود دارد، افزود: به طور جدی در تلاش هستیم تا مرکز جامع سرطان راه اندازی شود که در این صورت تعداد دستگاه های رادیوتراپی به 5 دستگاه می رسد و مشکل طولانی شدن زمان انتظار به دلیل از کار افتادن دستگاه به وجود می آید. مجاز باشد.» بودن

آذریار تصریح کرد: بیش از سه هزار نفر در استان کرمانشاه مبتلا به سرطان هستند و شایع ترین موارد سرطان شامل سرطان سینه، سرطان پوست غیر ملانوما، سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و معده است.

وی درباره کمبود داروهای سرطان گفت: کمبود دارو نه تنها در حوزه داروهای مربوط به درمان سرطان، بلکه در سایر حوزه ها نیز وجود دارد که البته این یک معضل ملی است.

مدیر اجرایی برنامه های سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داروهای مورد نیاز بیماران سرپایی سرطان را از طریق تعدادی از داروخانه های ارجاعی مانند داروخانه ولیعصر و امام خمینی (ره) و داروهای مورد نیاز بیماران در امام رضا (ع) تامین می کند. ) بیمارستان طالقانی و محمد کرمانشاهی تخت سرطان اختصاص دادند.

آذریار گفت: بسته های حمایتی از نظر قیمت برای داروهای مورد نیاز بیماران سرطانی در نظر گرفته شده است، بر این اساس معمولا قیمت این داروها چندان بالا نیست، اما تخفیف های ویژه ای از سوی وزارت بهداشت و درمان برای داروها در نظر گرفته شده است. از این بیماران

مدیر اجرایی برنامه های سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: شیمی درمانی برای بیماران سرطانی در شیفت های صبح و عصر در درمانگاه بستان امام رضا(ع)، درمانگاه شهید فتاحی، درمانگاه محمد کرمانشاهی و درمانگاه مهدیه انجام می شود.

آذریار با بیان اینکه هزینه تزریق برای شیمی درمانی در مراکز دولتی دریافت نمی شود، تصریح کرد: البته پزشکان در مراکز خصوصی نیز برای شیمی درمانی فعال هستند.

وی افزود: وضعیت شیمی درمانی نسبت به قبل بهتر شده است چرا که خدمات فوق الذکر هم اکنون به صورت شیفت عصر در کلینیک های دولتی ارائه می شود، هرچند تعداد بیماران سرطانی در حال افزایش است و نیاز به مراکز شیمی درمانی بیشتری است.

مدیر اجرایی برنامه های سرطان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: با راه اندازی مرکز جامع سرطان در بیمارستان مسیح در چند سال آینده مشکلات ارائه خدمات به بیماران مذکور کاهش می یابد.

وی افزود: با توجه به گستردگی سرطان ها، بهترین اقدام این است که افرادی که در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند، از جمله افراد دارای مسئولیت خانوادگی، برای غربالگری و معاینات بالینی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند، زیرا این مراکز در صورتی که لازم است بیماران برای درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید