موافقت وزیر بهداشت با ایجاد مرکز رادیوتراپی برای بیماران سرطانی در کهگیلویه و بویراحمد + جزئیات

زمان: 15:43
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777532

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از موافقت وزیر بهداشت برای ایجاد مرکز پرتودرمانی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زاگرس ، صبح امروز توسعه تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری های مختلف یکی از موضوعات مورد توجه کشورهای مختلف جهان است. پیشگام در ساخت تجهیزات پزشکی.

یکی از وسایلی که امروزه در درمان سرطان مورد استفاده قرار می گیرد پرتودرمانی است که روشی است که در آن سرطان با تابش مستقیم ولتاژ بالا به بافت سرطانی درمان می شود.

در شرایط کنونی توجه به ایجاد مراکز رادیوتراپی در مناطق مختلف کشور به ویژه استانهای کهگیلویه و بویراحمد ضروری است. در دسترس بودن و شروع پرتودرمانی باعث می شود بیماران سرطانی در روستاها در زادگاه خود تحت درمان قرار گیرند. فاصله چند صد کیلومتری با استان همسایه نداشته باشید.

به گفته کارشناسان ، راه اندازی مرکز پرتودرمانی به میلیاردها دلار و همچنین فضای فیزیکی زیادی نیاز دارد ، اما توجه به سلامت جامعه و خودکفایی در امور پزشکی یکی از دغدغه ها و فعالیت های مسئولان استانی خواهد بود ، مانند علوم پزشکی این استان در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی خواهد داشت تا از کهگیلویه و بویراحمدی برای راه اندازی مرکز پرتودرمانی در استان برخوردار شوند. هزار متر مربع مساحت دارد ، از طرفی تامین تجهیزات آن می تواند یکی از اولویت ها باشد.

پرویز یزدانپانا با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده برای ایجاد مرکز پرتودرمانی طولانی مدت ، افزود: درخواست های استان برای ایجاد مرکز پرتودرمانی توسط جان بابایی معاون وزیر بهداشت و وزیر بهداشت مورد تأیید قرار گرفته است. “او بود.

وی معتقد است هزینه 200 میلیاردی برای ساخت مرکز رادیوتراپی و همچنین 50 میلیارد برای خرید تجهیزات مرکز پرتودرمانی ضروری است و افزود: ایجاد مرکز پرتودرمانی یک فرایند طولانی مدت است که وضعیت اقتصادی دولت نیز در این امر دخیل است.

یزدانپاه اخذ مجوز و ردیابی سرمایه گذار برای راه اندازی مرکز پرتودرمانی را مهم دانست و گفت: مرکز غربالگری سرطان بیمارستان شهید رجایی و همچنین مرکز شیمی درمانی یا دارودرمانی بیماران سرطانی به بیماران سرطانی خدمات رسانی می کند.

وی در پایان افزود: داروهای درمانی بیماران سرطانی در داروخانه امام جعفر صادق (ع) جنب گروه غذا و داروی دانشگاه موجود است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید