مرکز خدمات ویژه بیماران سرطانی در کرمانشاه راه اندازی می شود / نصب 3 شتاب دهنده خطی در مجتمع امام رضا (ع)

ساعت: 14:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804495

با اعلام معاونت پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه؛

باخمن روشنی گفت: در بیمارستان امام رضا(ع) در تلاش هستیم تا مرکزی مجهز برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی بسازیم که در آن خدماتی مانند پرتو درمانی و شیمی درمانی نیز ارائه می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باخمن روشنی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: در حال حاضر خدمات پرتودرمانی در بین بیمارستان های دولتی فقط در بیمارستان امام رضا (ع) ارائه می شود که گاهی به دلیل استفاده نادرست و به دلیل اینکه قطعات مربوطه باید از محل تحویل داده می شد، نیاز به تعمیر دارند. در خارج از کشور، در یک نقطه دستگاه نقص فنی داشت.

معاون پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اخیراً از حدود یک ماه پیش به دلیل آسیب دیدن یک قطعه شتاب دهنده خطی بیمارستان امام رضا (ع) و نیاز به تامین این قطعه در خارج از کشور، قطع شد. “

روشنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دستگاه پرتودرمانی بیمارستان امام رضا (ع) سالم است و خدمات مربوطه به بیماران ارائه می شود، البته ممکن است نوبت دهی با تاخیر انجام شود.

وی گفت: به زودی سه شتاب دهنده خطی در کرمانشاه راه اندازی می شود که در این صورت می توانیم بیماران استان های ایلام و کردستان را تحت پوشش قرار دهیم.

روشنی گفت: شتاب دهنده های خطی در انبار موجود است و بعد از مکان یابی نصب می شود چرا که با توجه به اینکه تشعشعات هسته ای به خارج از محدوده آنها ارسال نمی شود باید تاییدیه سازمان انرژی اتمی را بگیرند.

وی افزود: شتاب دهنده های خطی در ساختمان جدید مجتمع بیمارستان امام رضا مستقر و نصب می شود.

وشنی گفت: تعداد جلسات رادیوتراپی و میزان پرتو درمانی که باید به بیماران سرطانی داده شود توسط پزشک معالج تعیین می شود و البته این اقدامات نیازمند انجام اقدامات قبلی از جمله توموگرافی کامپیوتری است.

وی بیان کرد: در بیمارستان امام رضا(ع) در تلاش هستیم تا مرکزی مجهز برای ارائه خدمات به بیماران سرطانی بسازیم که خدماتی مانند پرتو درمانی و شیمی درمانی را نیز ارائه می دهد.

روشنی خاطرنشان کرد: در فاز اول مرکز مجهز بیماران سرطانی، واحدهای شیمی درمانی و مراقبتی از طریق شتاب دهنده های خطی و در آینده پیوند اعضا، بخش مراقبت های ویژه و اتاق عمل ساخته می شود. در نتیجه بخشی از مشکلات بیماران سرطانی در استان کرمانشاه برطرف شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید