کهگیلویه و بویراحمد همچنان در انتظار مرکز رادیوتراپی/محل های علوم پزشکی است


ساعت: 13:20
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1843126

علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با تامین زیرساخت ها و تجهیزات غیرنظامی برای اخذ مجوز از وزارت بهداشت چاره اندیشی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، نسخه علم پزشکی استان برای درمان مردم کهگیلویه و بویراحمد سال هاست در حاشیه است و مردم همچنان امیدوارند دولت جدید بسیار مسکن باشد.

بر اساس آمار سال گذشته بیش از 6 هزار نفر در استان به سرطان مبتلا هستند و علاوه بر مشکلات اقتصادی و دردهای ناشی از این بیماری، نبود مراکز پرتودرمانی از استرس نیز رنج می برد.

امروزه هزینه های رفت و آمد به مراکز درمانی در سایر استان ها بیش از هزینه درمان، فشار اقتصادی بر خانواده ها وارد می کند و بی شک این بیماری خاص، استرس بیشتری را به خانواده ها وارد می کند تا بیمار. هزاران نفر به این بیماری مبتلا نیستند و حداقل 25 هزار کهگیلویه و بویراحمدی به این بیماری مبتلا هستند.

کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر تنها استان های کشور هستند که مرکز پرتودرمانی ندارند و استان ما فقط مرکز شیمی درمانی است و بدون شک این مرکز هرگز نمی تواند پاسخگوی این حجم از بیماران و خانواده هایشان باشد. در پیاده روهای استان های همجوار جابجا شوند.

راه اندازی مرکز پرتودرمانی خارج از حوزه علوم پزشکی استان است و نیاز به مجوز از وزارتخانه دارد، اما صدور این مجوزها مستلزم ایجاد زیرساخت هایی است که متاسفانه استان را از تمام تجهیزات جانبی این دانشگاه که نمی خواهیم. کنار آمدن با.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی سازمان نظام پزشکی کشور پیش از این اذعان داشت: شیب افزایش سالانه سرطان در ایران بیشتر از میانگین جهانی است و در آینده قطعاً شاهد افزایش شدید آن خواهیم بود. در سرطان؛ پیش بینی می شود میزان بروز سرطان در جهان در سال 2040 حدود 63 درصد افزایش یابد، اما نرخ رشد سالانه سرطان در ایران احتمالا بالای 115 درصد است.

این فوق تخصص سرطان ادامه داد: احتمال افزایش شدید ابتلا به سرطان در ایران در سال های آینده نشان می دهد که باید برای بهبود زیرساخت های درمان این بیماری در کشورمان سرمایه گذاری بیشتری انجام دهیم. البته قطعا ارتقای زیرساخت های درمان سرطان در کوتاه مدت امکان پذیر نخواهد بود، اما با توجه به اینکه سرطان در حال حاضر دومین عامل مرگ و میر ناشی از بیماری های غیرواگیر در جهان است، از هم اکنون باید به تقویت ظرفیت های کشور فکر کنیم. برای مبارزه با سرطان

فراموش نکنیم که سرطان به گفته مسئولان دومین عامل مرگ و میر کهگیلویه و بویراحمدی است و باید برای فقر زیرساخت های درمان سرطان و افزایش روزافزون این بیماری در استان چاره اندیشی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید