خدمتی که در بیش از یک زیارت جامعه کبیره اربعین قابل انجام است


ساعت: 08:04
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1878769

حضور در همایش بزرگ اربعین که مسیر ظهور امام زمان است، موضوع بسیار مهم و بزرگی است، اما برای اینکه بتوانیم زمینه حضور بیشتر نمازگزاران را در این مسیر فراهم کنیم، البته به پاداش بسیار بیشتری نیاز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ حدود سه ماه دیگر اربعین حسینی و جمع کثیری از مردم به عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می پردازند. سنت دیرینه ای که از سال واقعه عاشورا آغاز شد و تا امروز ادامه دارد و البته به مدت 10 سال در سایه روشنگری دانشمندان اهمیت آن به ویژه برای مردم ایران و مشکل پیدایش آن روشن شد.

اربعین سفری است که با امام حسین شروع می شود و با روح فداکاری حضرت بقیة الله الاعظم ختم می شود. در روایات داریم که حضرت مهدی (عج) پس از ظهور خود را منتقم خون جد بزرگوارش اباعبدالله الحسین (ع) و در یک کلام اقرار به آخرین حجت خدا بر روی زمین و تدارک دیده می کند. زمین برای قیامت غایب من دارم حسین (ع) تحقق یافته است.

دانشمند باید حسین فاطمه را بشناسد تا برای قیام فرزندش آماده شود و تا این آمادگی فراهم نشود ظهور و قیامی نخواهد بود. نه عدالتی در جهان وجود خواهد داشت، نه بشری، نه روح انسانی، نه امکانات اجتماعی و نه علوم انسانی رونق خواهد یافت.

«اربعین» نقطه کلیدی داستان است. این جامعه بزرگ، موانع سانسور رسانه ای را در جهان شکست، امپراتوری بزرگ رسانه ای را در جهان سرنگون کرد و نام حسین را به اذهان جهانیان و مردمی که توسط رسانه ها منحرف شدند، رساند. چهل رازی است که با ظهور منجی عالم به پایان می رسد.


c22d8b56 b574 45ef b598 37196140db1d خبر خاکستری

حدود 10 سال پیش که ایرانیان اربعین حسینی را مشاهده کردند و هر سال برای تردد در جاده نجف به کربلا به عراق سفر کردند، هر سال بر جمعیت این همایش افزوده شد و جمعیتی چند ده میلیونی در ایام اربعین ایجاد کرد. میلیون ها نفر از ایران و سایر کشورها به نجف و کربلا سفر کرده اند و تلاش می کنند در دهه چهل به این همایش بزرگ بپیوندند.

کسانی که این سفر را انجام می دهند به ارزش آن پی می برند و می خواهند همه مردم جهان به آنجا بروند. شایسته است به این سفر که ارزش خود را دارد، رفت و در عین حال زمینه را برای سفر چند نفر دیگر برای این سفر فراهم کرد.

تعداد زیادی از مردمی که در دهه 1940 عازم عراق می شدند، نیازمند شرایط اولیه و حداقلی برای غذا، استراحت و اسکان بودند. اگرچه خود عراقی ها با راهپیمایی به سمت کربلا سخاوتمندانه تلاش می کنند تا این امکانات را تامین کنند، اما رشد جمعیت در سال های اخیر به حدی بوده است که این راهپیمایی ها به دلیل افزایش جمعیت و البته نیازهای جدید جوابی نداده است. آنچه نیاز نمازگزاران جدید اربعین است، تشکیل موکب های بیشتر با امکانات لازم است تا جایی که راه اندازی موکبی که فقط آب سردی به دستان اباعبدالله (ع) می دهد نیاز باشد. امروز.

البته امسال جمعیت اربعین بسیار بیشتر از چند سال پیش است و سال آینده حتی بیشتر از امسال خواهد بود. این جمعیت به آب، غذا و مکانی برای استراحت نیاز دارند و علاقه مندان به اباعبدالله و منتظران امام زمان می توانند این امکانات را در قالب موکب ها برای استقبال بهتر مردم از همایش اربعین و حضور امام زمان (عج) فراهم کنند. مردم بیشتری.


0a8cc76f f552 40ea 9e5b dbbd260c577d خبر خاکستری

این موکب ها در چند نقطه موثر است و باید ساماندهی شود. اولین نقطه شهر کربلاست که مملو از جمعیت میلیونی زائر است. شهر نجف و مسیر نجف – کربلا از دیگر نقاطی است که شروع موکب در آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و برای ارائه خدمات مورد نیاز است.

یکی دیگر از نقاط آغازین این موکب، جاده های منتهی به مرزهای عراق در داخل کشورمان و پاسگاه های مرزی است که معمولاً در دهه 40 شلوغ بوده و امکانات موجود در این پاسگاه ها پاسخگوی کامل نیاز زائران نیست. رویدادهایی مانند اسکان، راهنما و پذیرایی می تواند برای زائران بسیار مفید باشد.

نکته دیگری که بسیار مغفول مانده است، مرزهای شرقی کشور و اماکنی است که شیعیان پاکستانی برای شرکت در مراسم اربعین وارد کشورمان شده و سپس راهی عراق می شوند. این مداحان اباعبدالله تا رسیدن به نجف راه درازی در پیش دارند و معمولاً زمانی که می خواهند این کار را انجام دهند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند، مثلاً در هنگام خروج از کشور توسط تکفیرهای حکومتی یا دیگران مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و سپس از بدو ورود به کشورمان. آنها در بیابان های گرم سیستان و بلوچستان با مشکلات زیادی روبرو هستند.

راه اندازی موکب در نقاطی مانند مرز میرجاوه و ارائه خدمات به زائران پاکستانی بسیار ضروری است و انصافاً ثواب آن کمتر از خدمت به نمازگزاران اباعبدالله در کربلا نخواهد بود.

حدود سه ماه تا اربعین حسینی باقی مانده است و در این مدت با جمع آوری نذورات و نذورات می توانیم برای راه اندازی موکب به یکی از مکان های ذکر شده آماده شویم و به عنوان ثواب پیاده روی و زیارت زیارتمان در این راه. گرفتن، شریک شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید