خراسان جنوبی در هفته بسیج میزبان 2500 برنامه از برگزاری همایش مدیران اقتصاد مقاومتی تا خدمت به جهاد است.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911504

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

هزاری گفت: همزمان با هفته بسیج 2500 برنامه در قالب 43 موضوع اصلی در این استان با شعار ‘بسیج; در خدمت مردم ایران».

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، رضا هزاری معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با بیان اینکه برنامه های این هفته از هشتم آبان ماه جاری با شعار محوری آغاز می شود، گفت: «بسیج؛ خدمتگزار ملت ایران».

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج نهاد مردمی خدمتگزار مردم است، گفت: چهل و سومین سالگرد تاسیس بسیج شازندگی از 8 آبان ماه آغاز می شود. این ماه با شعار «بسیج در خدمت مردم ایران».


اجرای 43 عنوان برنامه اصلی

هزاری ادامه داد: اولین روز از هفته بسیج نهم آبان ماه به نام بسیج سازندگی و پیشرفت، نهم آبان ماه به نام «مسجد کانون مسجد و بسیج جامعه اسلامی»، سومین روز از اول آذرماه هفته بسیج با عنوان «بسیج بدیع» نامگذاری شده است. و جهاد علمی، 2 آذر با نام «بسیج، دموکراسی، ایران مقتدر و مستقل»، 3 آذر با نام «بسیج، مظهر جهاد و شهادت»، 4 آذر «بسیج، ایمان و تربیت اسلامی» و 5 آذرماه، آخرین روز هفته بسیج را «بسیج، مقاومت و اقتدار ملی» نیز می نامند.

وی از اجرای 2500 برنامه در قالب 43 عنوان محوری از پایگاه ها، حوزه ها و اقشار بسیجیان در هفته جاری خبر داد و افزود: دیدار بسیجیان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و ائمه جماعات در روز جمعه، ستاد سوگند خون بسیجیان، میقات صالحین. با حضور هزار زنگ، برپایی سفره خدمت، نواختن زنگ بسیج در مدارس و زندان ها، دیدار با خانواده های معظم شهدا، عطر افشانی در گلزار شهدا، گفتگو و جلسات آموزشی، انتشار و پخش آثار ارزشمند فیلم، همایش فرهنگی ورزشی، گشت محله و سایر برنامه ها در هفته بسیج امسال برگزار می شود.


کشف 331 پروژه اشتغال زایی

وی به افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت: به مناسبت هفته بسیج 331 پروژه اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی با اعتبار 145 میلیارد ریال و 42 پروژه عمرانی با اعتبار 223 میلیارد ریال انجام شد. ریال در استان افتتاح می شود.

وی با اشاره به آموزش جهادگر فاطمی 2 بیان کرد: در این هفته 773 گروه جهادی در قالب بیش از هشت هزار نفر برای خدمت رسانی به مردم به مناطق و محلات محروم اعزام می شوند.


ایجاد 14 پایگاه تخصصی عفاف و حجاب

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه تقدیر از فعالان رسانه ای و فضای مجازی برتر و برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج ادامه دارد گفت: نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و صندوق های صدقات همزمان با بسیج است. هفته در روز اول آذرماه در مرکز استان دایر خواهد شد.

هزاری با اشاره به برگزاری همایش سرداران اقتصاد مقاومتی با حضور رئیس سازمان بسیج کشور و 2 هزار نفر از اعضای سازمان در 17 آذرماه در حسینیه جماران بیرجند، گفت: در هفته بسیج امسال. 14 مرکز تخصصی عفاف و حجاب در قالب طرح محیا در سطح استان راه اندازی می شود.


افتتاح 2 مرکز کارآفرینی در قالب طرح فدک

وی با اشاره به افتتاح 2 مرکز کارآفرینی پایگاه های خواهران بسیج در قالب طرح فدک با حضور خانواده شهید سلیمانی در 11 آذرماه در شهرستان های طبس و خوسف افزود: یادواره شهدای مدافع امنیت با عنوان انقلاب بیات (یادمان شهدای گرانقدر حوادث اخیر کشور) همایش یاوران ولایت، اعزام گروه های جهادی شهید رحمون برای ارائه خدمات پزشکی رایگان، اعزام گروه های جهادی قانونی به زندان ها جهت ارائه مشاوره و همایش پیاده روی خانوادگی. از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا خراسان جنوبی از افتتاح سه مرکز مشاوره در شهرهای بیرجند، سرایان و طبس همزمان با هفته بسیج خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه طرح اسوه، برگزاری نشست همیاران. و سرمربیان شبکه صالحین، برگزاری محافل قرآنی، لیگ معتبر علمی در حوزه دانش آموزی، افتتاح مرکز رشد نمونه در قالب طرح باقرالعلوم(ع) از دیگر برنامه های به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج است.


انجام بازدیدهای علمی در مسیر پیشرفت

هزاری با اشاره به برگزاری بازدیدهای علمی مسافران پیشرفت برای افزایش امید گفت: رویداد بسیج، خدمت به ملت ایران در سطح پایگاه های بسیج، برگزاری کارگاه پوسترسازی در مرکز استان، شب شعر، اجرا سرود گردانی، سمینارهای سبک زندگی، همایش بسیج عشایری در شهرستان اسدیه و برگزاری گردهمایی نیرو سازان بسیجی از دیگر برنامه های هفته بسیج است.

وی در پایان افزود: در هفته بسیج 20 زندانی جرائم غیرعمد و غیرعمد را با کمک خیرین، ستاد دیه و گروه وکلای بسیج آزاد می کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید