اجرای 10 ویژه برنامه در دسته های عبادی خراسان رضوی به مناسبت هفته بسیج / از آزادی یک زندانی تا برگزاری همایش بزرگ عزاداران

ساعت: 14:53
تاریخ انتشار: 14/01/1400
کد خبر: 1786393

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی اعلام کرد؛

صابر با اشاره به تداوم سنت یاری مؤمنان و آزادی اسرا از بسیج مداحان گفت: به مناسبت هفته بسیج در مجموع حدود 300 برنامه در رده های عبادی در خراسان رضوی اجرا می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن صابر رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی در گفتگوی تفصیلی با صبح توس گفت: نقش مداحان به عنوان قشر انقلابی و پیشرو در جامعه امروز بر هیچکس پوشیده نیست. در سمت فرماندهان معنوی و مذهبی همراه با فرماندهان نظامی در دفاع مقدس موثر بودند.

وی افزود: بسیجیان در عرصه های سخت نظامی و عرصه های فرهنگی و رسانه ای حضور فعال داشته اند و بسیج مداحی در مناسبت ها و موضوعات مختلف نقش آفرینی کرده است و در سال های اخیر شیوع بیماری عروق کرونر قلب، مداحان، هیئت های مذهبی و… و شاعران آئینی: در میهن اسلامی خود نقش خوبی در مهار ویروس کرونا در برابر این بیماری داشتند و بسیج عموما خدمات خوبی به مردم ارائه می‌کرد.

صابر گفت: جامعه مداحان دینی، سفیران انقلاب، سلاح های توانمند ولایت و پاسداران جبهه فرهنگی انقلاب که نقش موثری در اجرای گفتمان انقلاب اسلامی در جامعه و یکی از اقشار به صورت مستقیم دارند. انجام مأموریت و وظایف ولی عالی. عده ای از مداحان هستند که البته در ترویج مکتب تشیع نقش بسزایی دارند.

وی افزود: در سالروز تاسیس شجره طیبه بسیج، سازمان مداحی ریحان مرکز 32 خراسان رضوی و ستاد ستایش بسیج استان برنامه های خوبی تدارک دیده اند که یکی از این برنامه ها برگزاری شب های شعر در بخش های مختلف است. استان با حضور شاعران آیینی «موضوع یاد و اقتدار و کرامات هفته بسیج شکل می گیرد.

رئیس گروه مداحی بسیج خراسان رضوی ادامه داد: مداحی های بسیج شبکه ای با پتانسیل قوی از ذاکران اهل بیت(ع)، پیشوایان و شاعران آئینی استان هستند که در مکان های مختلف فعالیت می کنند و به طور کلی جذب، سازماندهی و جامعه مؤثر مداحی و همچنین در زمینه های بصیرت، آموزشی و فرهنگی فعال هستند.

وی ضمن اعلام میزگردهای رسانه ای در موضوعات مختلف در هفته بسیج با حضور صاحب نظران حوزه مداحی، افزود: علاوه بر انتشار محتوای رسانه ای از قبیل فیلم با حضور اساتید، پیرغلامان و بسیجیان استان، الف. رسانه منتشر شده .

صابر گفت: همایش بزرگ عزاداران استان خراسان رضوی در هفته جاری با حضور 200 نفر از مداحان، نهادهای فرهنگی مرتبط و مسئولان برگزار می شود و در این نشست از بسیجیان تجلیل می شود.

وی تاکید کرد: باید به نوجوانان و نوجوانان حسینی و زینبی 5 تا 12 سال توجه بیشتری شود تا مسابقه استانی مداحی با حضور نوجوانان مداح برگزار و پس از ارزیابی آثار ارسالی به دبیرخانه ده جایزه اهدا شود. تعلق خواهد گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خراسان رضوی با بیان اینکه دیدار پیشکسوتان تاثیرگذار در عرصه مداحی رسانه ای در دستور کار این هفته قرار دارد، گفت: نشست صمیمی با حضور پیشکسوتان برای تجلیل از پیشکسوتان تجلیل و قدردانی برگزار می شود. تلاش برای حفظ شعائر دینی

وی با اعلام تداوم سنت صدقه های مومنانه و تهیه بسته های معیشتی برای معلولان جامعه هدف افزود: زندانیان آزاد می شوند.

صابر خاطرنشان کرد: آخرین دستاوردهای سازمان بسیج مداحان در نمایشگاه بین المللی مشهد که برگزار می شود در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی افزود: در سطح بسیج مداحان، انجمن شاعران آیینی خراسان رضوی افتتاح می شود که همچنان به انجام ماموریت ها و پرسش ها برای ایجاد محتوای انقلابی مرتبط با شاعران با محوریت شاعران انقلابی ادامه می دهد.

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی ضمن اعلام اینکه مراسم دعای کمیل شب پنجم آذر با حضور ویژه نمازگزاران و خانواده های متدین و همچنین نماز به صورت زنده از رواق امام خمینی (ره) پخش می شود. مراسم در ندبه سوترا روز جمعه پنجم آذر اهل بیت(ع) در مهدیه اجرا می شود، اساتید مجمع الداکرین مشهد شعر خوانی، مدیحه سرایی، شعر خوانی و گلاب خوانی را آغاز می کنند.

وی افزود: شاعر و مداح باید به دایره المعارف این رشته، اشعار صحیح، آثار اساسی و فاخر با سابقه خوب مراجعه کند، اما به دلیل دسترسی آسان به برخی از اشعار کیفیت لازم و مطلوب در نظر گرفته نشده است و این امر مشکل تهدیدی برای کاهش است حوزه مداحی در جامعه است بنابراین اگر محتوای جلسه مذهبی و سبک مداحی ضعیف باشد در ارتباط با مردم نیز موثر است به ترتیب مداحان و تذکر دهندگان می توانند به بزرگان مراجعه کنند. در این منطقه.

صابر گفت: حمایت از آثار شاعران آیینی و مداحان که در این زمینه از امتیازات لازم برخوردار هستند در دستور کار قرار گرفت و در سال 1400 مجموعه اشعار جامع استاد سیدرضا موعد از بزرگان استان رونمایی شد. در این نگرش

وی در پایان افزود: به مناسبت هفته بسیج 10 ویژه برنامه در همه اقشار عبادی در خراسان رضوی و در مجموع حدود 300 برنامه در رده های عبادی در خراسان رضوی اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید