خرداد 1402 آمد، اما رتبه معلم راه به جایی نبرد!

خرداد 1402 آمد، اما رتبه معلم راه به جایی نبرد!

این در حالی است که رضا مراد صحرای همچنان گزینه اصلی وزارت آموزش و پرورش است و تحقق وعده اصلی وی در دوران تصدی اش یعنی رتبه بندی معلمان همچنان در هاله ای از بلاتکلیفی به سر می برد.

فروردین تمام شد، امروز دومین روز خرداد 1402 است، اما از رتبه بندی معلمان حداقل در اطلاعیه های رسمی خبری نیست.

آمار معلمانی که طبق وعده رئیس آموزش و پرورش قرار بود تا یکشنبه 31 اردیبهشت 1402 رتبه بندی شوند اعلام شد.

رئیس آموزش و پرورش زمان تعیین تکلیف معلمان را اواخر اردیبهشت 1402 اعلام کرده بود و در صورت صحت، آمار اعلام شده باید تا دیروز 10 اردیبهشت ماه ارزیابی می شد.

و این در حالی است که حداقل تا زمان نگارش این خبر خبری رسمی از نهایی شدن رتبه بندی معلمان در رسانه ها منتشر نشده بود.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود: رتبه 80 هزار معلم تا پایان اصلاحات 7 اردیبهشت در کمیسیون تخصصی تعیین می شود و اعطای 42 هزار میلیارد تومان اعتبار می تواند پشتوانه محکمی برای یک طرح یا لایحه باشد و آن را بسازد. یک قانون قابل اعتماد و موفق

طرح ارزشیابی معلمان را می توان نقطه عطفی در تاریخ نظام آموزشی کشور دانست و بدیهی است که چنین قانون مهمی بدون ارزیابی و رفع مشکلات احتمالی در یک مرحله اجرا نمی شود. صحرج با بیان این نکته، معلمان معترض به رتبه خود را امیدوار کرد که اصلاح مفاد اجرایی طرح و اصلاحیه های منضم به آن بتواند پاسخگوی تمامی مطالبات باشد.

سرپرست وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: قانون ارزشیابی معلمان برای تثبیت نیاز به زمان دارد. از آنجایی که در یک مرحله اعمال نمی شود و هر سه سال یک بار با تجدید آزمون یک مرتبه معلم جدید وارد می شود.

به گفته وی، دولت های گذشته علیرغم مهلت مقرر و اعتبار کافی موفق به اجرای این طرح نشدند. اما با تخصیص 42 هزار میلیارد تومان این طرح به عنوان مرجع حفظ پویایی نظام آموزش و پرورش به مرحله اجرا رسیده و پس از آن مهلت قانونی برای 80 هزار معلم بی رتبه برای تکمیل صلاحیت تا 21 اردیبهشت تعیین شده است. این افراد تا پایان ماه جاری منصوب می شوند.

وی با بیان اینکه مرحله دیگری از طرح رتبه بندی شهریورماه امسال اجرا می شود، تصریح کرد: این مرحله به گونه ای است که پس از رسیدگی سیستمی به اعتراضات که ممکن است منجر به ارتقا یا تنزل رتبه معترضان به ویژه معلمان دارای رتبه چهارم و پنجم شود. رتبه برای تایید نتایج آنها بررسی خواهد شد.

صحرایی با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای اصلاح آیین نامه و حتی اصلاح قانون وجود ندارد، گفت: بر اساس مستندات فوق و سند چشم انداز تحول آموزش و پرورش، طرح ارزشیابی معلمان یک برنامه ضروری و نقطه عطف تاریخی تلقی می شود. ، در حد لزوم قوانین رتبه بندی مورد بازنگری قرار می گیرد تا این مرحله به طور کامل رعایت شود. ضمناً با شورای اسلامی نیز هماهنگی می کنیم تا در صورت نیاز هرگونه نقص در قانون اصلاح شود.

اگر از جامعه فرهنگی هستید و در این مورد اطلاعاتی دارید، لطفا با درج نظر خود در اطلاعات صحیح ما را یاری فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید