خرید تضمینی 100000 تن تجاوز به عنف / پرداخت 90 درصد پول کشاورزان


ساعت: 11:53
تاریخ انتشار: 1301/04/28
کد خبر: 1884154

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا همزمان با فصل خرید گندم کشور آغاز شد و از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 100 هزار تن از این محصول از کلزاکاران سراسر کشور خریداری شده است. کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی ارزش دانه های روغنی خریداری شده در کشور از مرز هزار و 400 میلیارد تومان گذشت و بیش از هزار و 260 میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان کلزا واریز شده که معادل بیش از 90 درصد مطالبات آنها است.

بر اساس این گزارش، استان خوزستان با خرید تضمینی بیش از 56 هزار تن کلزا پیشتاز خرید این محصول کشاورزی در کشور است و استان ایلام با خرید 12 هزار تن و استان فارس با خرید 5 هزار تن به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

باید بگویم؛ سال گذشته قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی کلزا برای فصل زراعی جاری 15 هزار تومان تعیین شد که برای حمایت از تولیدکنندگان دانه های روغنی و تقویت انگیزه تولید به کیلویی 21 هزار تومان افزایش یافت. با توجه به اینکه خرید تضمینی این محصول در کشور با قیمت قبلی آغاز شد، مابه التفاوت قیمت به کشاورزانی پرداخت می شود که محصول خود را با قیمت 15 هزار تومان به مراکز تجاری تحویل داده اند و اکنون هر کیلوگرم کلزا. دانه روغنی با قیمت جدید 21 هزار تومان توسط تولیدکنندگان کلزا خریداری می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید