خرید جدید پرسپولیس به ایمون زاید می پیوندد؟

خرید جدید پرسپولیس به ایمون زاید می پیوندد؟

باشگاه پرسپولیس پس از 2 ماه مذاکره با گزینه های مختلف، سرانجام موفق شد گزینه خارجی خود را فاش کند و با یورگن لوکادیا، مهاجم سرشناس هلندی، قراردادی یک ساله امضا کند.

مهاجم معروفی که زندگینامه پرباری دارد، در تیم های سرشناس بازی کرده و یکی از بهترین خریدهای خارجی فوتبال ایران به حساب می آید.

پرسپولیس در سال های اخیر خارجی های مختلفی داشته است اما اکثر این بازیکنان به جز چند مورد خاص نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. بهانه ای برای پیوستن ستاره هلندی به پرسپولیس، در این گزارش نگاهی داریم به 6 گلزن خارجی برتر تاریخ پرسپولیس.

آلن ویتل
پرسپولیس قبل از انقلاب مهاجمی به نام آلن ویتل داشت که در تیم های معروفی چون اورتون و کریستال پالاس بازی می کرد. ویتال یکی از بهترین خارجی هایی بود که به فوتبال ایران آمد و کیفیت بسیار بالایی داشت. لازم به ذکر است که ویتال با 16 گل بهترین گلزن خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس محسوب می شود.

اصل و نسب گادوین
دومین گلزن خارجی برتر تاریخ پرسپولیس، سیاه پوستی است که همچنان در فوتبال ایران حضور دارد. مهاجم نیجریه ای نامبرده در پیکان در پرسپولیس برونکو هم بد عمل نکرد. او بهترین گلزن خارجی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می شود و یک بار فینال این مسابقات را با این تیم تجربه کرده است. گادوین که بازیکن مس رفسنجان است و در فصل گذشته آقای گل لیگ برتر بود، در 62 بازی موفق شد 14 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. خاستگاه یکی از خارجی هایی که در تیم های پرسپولیس و استقلال هم بازی کرده است، همین است.

ابراهیم توره
او بدون شک یکی از بهترین خارجی هایی بود که به پرسپولیس و در کل فوتبال ما آمد. توره در لیگ هشتم در تیم پرسپولیس حضور داشت و موفق شد در 31 بازی 13 گل به ثمر برساند. توره پس از یک فصل حضور در پرسپولیس به سپاهان رفت و در آن تیم کاملا موفق بود.

آمون زاید
به عقیده بسیاری ایمون زاید محبوب ترین بازیکن خارجی تاریخ این باشگاه محسوب می شود. نقطه اوج دوران حرفه ای زاید در دربی فوریه 1990 بود که او به عنوان یار تعویضی وارد زمین شد و در 10 دقیقه 3 گل به ثمر رساند و پرسپولیس با شکست 2-0 شکست خورد و 3-2 پیروز شد. ایمون زاید در 21 بازی 12 گل برای پرسپولیس به ثمر رساند و عنوان آقای هت تریک را از هواداران پرسپولیس به دست آورد.

آرفی خوابیده
مهاجم آلبانیایی – کوزوو در پیام مشهد حاضر شد و با شروع لیگ نهم به پرسپولیس آمد. سپیتیم در 32 بازی که برای پرسپولیس انجام داد، 9 گل به ثمر رساند. لازم به ذکر است آرفی پس از پایان فوتبال خود تصمیم به اقامت در ایران گرفت.

جری بنگستون
مهاجم هندوراسی که در لیگ پانزدهم توسط برانکوها خریداری شد، بیشتر به عنوان بازیکن ذخیره بازی می کرد. با این حال این مهاجم بلند قامت موفق شد در 21 بازی 7 گل برای پرسپولیس به ثمر برساند. لازم به ذکر است مهم ترین گل بنگستون برای پرسپولیس در دربی به ثمر رسید. گلی کاملا تصادفی اما بسیار مهم که مانع از باخت پرسپولیس شد.

مهاجمان ناموفق
در کنار مهاجمانی که نامشان را در بالا دیدید، چند مهاجم ناکارآمد هم در آن سال ها به پرسپولیس آمدند که اصلا موفق نبودند.

کریستوفر رچ، سامبوجوچی، رافائل، صلاح حسن، زیاد شابو، مته دراگچویچ، دی کارمو، وسلی برزیل، هروه اوساله، خوزه تادئو، ولادیمیر پریموف، ماریو بودیمیر، جونیور براندائو، کریستین اوساگونا، آنتونی استوکس و شیرازد تمیروف نیز مهاجمان خارجی بودند. که در سال های اخیر به ایران و باشگاه پرسپولیس آمدند اما اصلا جواب ندادند.

دیدگاهتان را بنویسید