توضیح بلینکن در مورد رد تماس های بایدن توسط بن سلمان و بن زاید

توضیح بلینکن در مورد رد تماس های بایدن توسط بن سلمان و بن زاید

روز جدید وزیر امور خارجه روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده “منافع قابل توجهی” با کشورهای خلیج فارس از جمله در تامین انرژی جهانی دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در مورد گزارش وال استریت ژورنال مبنی بر تماس محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی با جو بایدن، رئیس جمهور این کشور. با همکارم از امارات (عبدالله بن زاید) تلفنی صحبت می‌کنیم و مرتب صحبت می‌کنیم.»

بلینکن با اشاره به حمایت اخیر امارات از افزایش تولید نفت اوپک پلاس گفت: «من فکر می‌کنم رسیدن به ثبات در بازارهای جهانی انرژی برای تضمین تداوم در دسترس بودن منابع انرژی فراوان در سراسر جهان مهم است». من به طور منظم با همتای سعودی خود (شاهزاده فیصل بن فرحان) ملاقات می کنم و چند هفته پیش در مونیخ با او دیدار کردم.

وی با اشاره به اینکه بایدن در فوریه گذشته با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی «در گفتگویی که دستور کار بسیار گسترده ای داشت» گفت: «ما اکنون این دستور کار را با مقامات ارشد سعودی دنبال می کنیم».

بلینکن افزود: «علاوه بر اینکه آنچه را که از ابتدا گفتیم، قرار دادن حقوق بشر در قلب سیاست خارجی خود است، می‌توانیم همه اینها را انجام دهیم».

پیشتر روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که رهبران امارات و عربستان سعودی از گفتگوی تلفنی با جو بایدن که خواستار گفتگو در مورد وضعیت اوکراین و احتمال افزایش تولید نفت شده بود، خودداری کردند.

یوسف العتیبه، سفیر امارات در واشنگتن در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت، امارات کشورهای اوپک را تشویق می کند تا تولید نفت خود را افزایش دهند زیرا حمله روسیه به اوکراین منجر به تولید بالاترین سطح نفت برنت در بیش از یک دهه گذشته شد.

دیدگاهتان را بنویسید