خرید و فروش وام ازدواج تبدیل به اتفاقی شد!

خرید و فروش وام ازدواج تبدیل به اتفاقی شد!

روز جدید : خرید و فروش غیرقانونی وام ازدواج باعث تصادف شد و خانمی را راهی بیمارستان کرد.

خرید و فروش وام زوجیت اتفاقی افتاد و باعث خودسوزی یک نفر شد. پس از انتشار خبری مبنی بر خودسوزی زنی در یکی از شعب بانک ها، چک های خبرنگار ما نشان می دهد فردی با مراجعه به شعبه بانک اعلام کرده قصد ضامن گرفتن وام ازدواج را دارد که وام گیرنده آن را ضامن نکرده است. دانست و یکی از دوستانش این وام را به مبلغ 25 میلیون تومان خرید!

وام ازدواج مشکل دار

وی دلیل حضور خود در شعبه را ملاقات یکی از دوستانش به عنوان خریدار وام ازدواج اعلام کرد و در عین حال تاکید کرد که هیچ تعهدی برای پرداخت آن نخواهد داشت!

پس از درخواست این شخص، رئیس شعبه با وام گیرنده تماس می گیرد. بر اساس اطلاعات، رئیس بانک با پدر وام گیرنده تماس می گیرد تا پرونده را بررسی کند و صحت و سقم ماجرا را پیگیری کند.

به گفته حاضران، نیم ساعت بعد خودسوزی به شعبه مراجعه و مدعی شد به دلیل مشکلاتی امتیازات اعتباری را فروخته است و در نهایت از آنجایی که ضامن از ضمانت اعتبار خودداری کرده، خودسوزی کرده است. خاموش شد و قربانی به بیمارستان منتقل شد.
فروشنده وام ازدواج تحت درمان است

پیگیری های خبرنگار برنا نیز حاکی از آن است که مقتول در بیمارستان بستری و تحت مداوا است و خبر فوت وی صحت ندارد.

به گزارش برنا، بی اطلاعی برخی از شهروندان از عواقب اعطای وام های غیرقابل انتقال به دیگران باعث شده است که بسیاری از این افراد در صورت عدم پرداخت اقساط وام گیرنده با بدهی بانکی و مشکلات بعدی مواجه شوند.

خرید و فروش وام ازدواج غیرقانونی است

بانک مرکزی در سال 1388 بخشنامه ای صادر کرد که بر اساس آن، اگر مشتری برای سهولت اقدام به انتقال امتیاز غیرقابل انتقال کند، مرتکب تخلف شده و علاوه بر فسخ قرارداد با بانک، مسئولیت جبران خسارت نیز دارد. خسارات وارده بر اثر اعمال خارجی یکی از تعهدات وی است و علاوه بر آن باید اصل پول و سود آن به بانک مسترد شود.

علیرغم تاکید مسئولان بانکی، خرید و فروش اعتباری همچنان در برخی مناطق کشور و سوء استفاده از خدمات بانکی به ویژه برای زوج های جوان حاکم است و در این راستا ورود به نهادهای نظارتی و برخورد با متخلفان ضروری است. بیشتر از گذشته

دیدگاهتان را بنویسید