خشم یک پرسپولیس; تیم های دیگر دو مهاجم می خرند. پرسپولیس نمی تواند!

خشم یک پرسپولیس;  تیم های دیگر دو مهاجم می خرند.  پرسپولیس نمی تواند!

حمید درخشان، سرمربی و کاپیتان سابق پرسپولیس معتقد است لیگ بیست و دوم سخت تر از فصل گذشته خواهد بود. او دلایل جالبی هم برای این ادعا دارد که در ادامه می خوانید.

پرسپولیس روز شنبه باید به مصاف ذوب آخان اصفهان برود. آیا چیزی برای گفتن در مورد آن دارید؟

نه تنها در ذوب آهن، بلکه تصور می کنم لیگ بیست و دوم خیلی سخت تر از فصل گذشته باشد!

چرا؟

به نظر من رقبای پرسپولیس امسال خیلی خوب قدم گذاشته اند. شاید هیچکس توجهی به فولاد خوزستان نداشته باشد اما این تیم بازیکنان خوب زیادی خریده است. همین طور مس رفسنجان یا گل گهر سیرجان که افراد مناسبی را جذب می کرد. استقلال و سپاهان با مربیان پرتغالی و خریدهای خارجی به دنبال موفقیت هستند و فقط به قهرمانی فکر می کنند.

البته پرسپولیس هم تقویت شده و فقط باید مهاجم خارجی خرید؟

بازیکنان خوب زیادی جذب پرسپولیس شدند اما به نظر من فاصله بین نفر اول و دوم این تیم خیلی زیاد است! می بینید که برخی از ستاره ها جذب می شوند، اما افرادی که پشت سر آنها هستند بسیار دور هستند. در یک لیگ طولانی فرسایشی، شما باید ذخایر بسیار خوبی داشته باشید.

فکر می کنی چرا پرسپولیس در خرید مهاجم خارجی ناکام ماند؟

نظر خاصی ندارم اما اینکه تیم های دیگر هر کدام دو مهاجم و خارجی می خرند و پرسپولیس نمی تواند برایم عجیب است! چرا؟ دلیل را باید خود دوستان توضیح دهند. معاون باشگاه مصاحبه می کند و مدام صحبت می کند که به زودی مهاجم خارجی می آید یا در حال مذاکره هستیم اما هیچ اتفاقی نمی افتد و این باعث نگرانی هواداران می شود.

آیا شما هم مثل برخی از هواداران معتقد هستید که از وزارت ورزش دستور توقف خریدهای پرسپولیس گرفته شده است؟

قطعا نمی توانم چنین چیزی بگویم اما خودت را به جای هواداران پرسپولیس بگذار. تیم مورد علاقه شما به سرعت 6 بازیکن بزرگ می خرد، اما ناگهان خریدهای باشگاه تقریباً دو ماه متوقف می شود. برخی باشگاه ها و باشگاه های باخمن چپ و راست بازیکن و مهاجم خارجی می خرند اما پرسپولیس نمی تواند. چرا؟

ظاهرا برخی دلالان و عوامل داخل ایران خرابکاری کردند؟

چرا این دلالان و عوامل نمی توانند علیه سایر تیم ها و رقبای پرسپولیس اقدام کنند؟ این صحبت ها تکراری و خسته کننده شده است و آقایان بهتر است برای دلجویی از طرفداران اقدام کنند.

دلیل اصلی تاخیر عجیب در خرید مهاجم خارجی پرسپولیس را چه می دانید؟

فکر می کنم مشکل اصلی پول خرید مهاجم خارجی است. نمی دانم باشگاه پول و بودجه دارد یا به دنبال خرید یک مهاجم ارزان قیمت 200 هزار دلاری است؟ به هر حال پرسپولیس به یک مهاجم و گلزن بزرگ نیاز دارد و یک بازیکن خارجی با این مشخصات حداقل یک میلیون دلار می خواهد! برای 200 یا 300 هزار دلار نمی توان یک مهاجم با کیفیت پیدا کرد. من فکر می کنم مشکل اصلی در مسائل مالی است زیرا همه می بینیم که با وجود تحریم های موجود چگونه تیم های دیگر به راحتی بازیکن خارجی می خرند. این تاخیر نباید ربطی به تحریم یا دخالت عوامل ایران داشته باشد.

ماجرای اخیر حمایت غیرمستقیم ملی گرایان از کاندیدای ریاست فدراسیون و مخالفت با اعضای شورای اسلامی را حتما شنیده اید. در این راستا نظری دارید؟

این دخالت های بی مورد یا زیاده خواهی های برخی ملی گرایان تکرار می شود. متأسفانه زمانی که درباره سرمربی تیم ملی اظهارنظر کردند، اقدامی نشد، حالا در انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال دخالت می کنند. این مشکل قابل پیش بینی بود و حالا اتفاق جدیدی نیفتاده است!

البته استوری ها خیلی زود پاک شدند اما…

گفتم عزم سرمربی و فدراسیون فوتبال می تواند جلوی این اتفاقات عجیب را بگیرد اما متاسفانه امروز این عزم را از هیچکس نمی بینیم و عامل اصلی ماجرا یا اظهارات تیم ملی همین موضوع بود.

دیدگاهتان را بنویسید