خشونت با اسلحه در آمریکا گسترده است. بایدن قول می دهد

در بیانیه بایدن آمده است: «من با فرماندار پریتزکر و شهردار روتینگ صحبت کردم و حمایت کامل دولت فدرال را از جوامع آنها ارائه کردم. من همچنین از مجریان قانون فدرال درخواست کرده‌ام که در جستجوی فوری تیرانداز که در حال حاضر آزاد است، کمک کنند.

بر اساس گزارش کاخ سفید، رئیس جمهور ادامه داد: مردم باید توصیه های مقامات را در میدان عمل کنند و من از نزدیک زیر نظر خواهم گرفت و برای کسانی که در بیمارستان زخمی شده اند دعا خواهم کرد.

بایدن افزود: «من اخیراً اولین لایحه اصلاحات اسلحه دو حزبی را پس از نزدیک به 30 سال امضا کردم که شامل اقداماتی است که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد.» اما کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد و من از مبارزه با اپیدمی خشونت با سلاح دست نمی‌کشم.

رویداد 4 جولای – روز استقلال ایالات متحده – نیز از خشونت های اسلحه و تیراندازی های مرگبار در امان نماند و مقامات ایالات متحده روز دوشنبه به وقت محلی گزارش دادند که تیراندازی به شرکت کنندگان این رویداد در منطقه هایلند پارک واقع در حومه شهر رخ داده است. شیکاگو در ایالت ایلینویز اطلاع دادند

به گفته پلیس، این تیراندازی باعث شد صدها نفر از شرکت کنندگان در مراسم روز استقلال آمریکا برای جان خود پناه بگیرند.

پلیس ایالت ایلینویز در توییتر اعلام کرد که به پلیس محلی کمک می کند و از مردم خواسته است از منطقه دوری کنند.

برخی منابع خبری از کشته شدن 5 نفر و زخمی شدن 16 نفر خبر دادند. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز تعداد کشته ها را 5 نفر و مجروحان را 19 نفر اعلام کرد.

همزمان شبکه تلویزیونی سی ان ان در ابتدا تعداد کشته شدگان را حداقل 5 نفر اعلام کرد، اما هنگام به روز رسانی این خبر خبرنگار آن از محل حادثه از کشته شدن حداقل 6 نفر و زخمی شدن 31 نفر در این مراسم خبر داد. برخی رسانه ها نیز از تعداد مجروحان دست کم 24 نفر خبر دادند.

عامل تیراندازی هنوز دستگیر نشده است و به گفته شاهدان عینی، فرد تیرانداز از پشت بام مغازه به سمت مردم تیراندازی می کرد. به تازگی رسانه های آمریکایی عکس این فرد را منتشر کرده اند.

بر اساس گزارش ها، خشونت در ایالات متحده در طول تعطیلات سه روزه ای که امروز دوشنبه 4 جولای (روز استقلال ایالات متحده آمریکا) به پایان می رسد، همچنان افزایش می یابد، بنابراین از جمعه شب تا صبح دوشنبه به وقت محلی به دلیل تیراندازی در شیکاگو، در مجموع 7 نفر کشته و 54 نفر دیگر زخمی شدند.

بنا بر گزارش ها، تعطیلات آخر هفته آمریکا با تیراندازی به 22 نفر در شیکاگو در روز جمعه آغاز شد که طی 20 ساعت چهار نفر را کشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از آرشیو خشونت مسلحانه، در سال گذشته تیراندازی های دسته جمعی در آمریکا بیش از 19 هزار کشته و بیش از 37 هزار زخمی برجای گذاشته است.

علاوه بر این، در طول 5 سال گذشته، بیش از 95000 نفر در آمریکا در تیراندازی جان خود را از دست داده اند و 186000 نفر دیگر مجروح شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید