خطایی در 59 میلیون سند ارزشیابی معلم بارگذاری شده رخ داده است

خطایی در 59 میلیون سند ارزشیابی معلم بارگذاری شده رخ داده است

رضا مراد صحرایی با مراجعه به یکی از مراکز اعتراض رتبه بندی در این شهرستان به تفصیل در جریان روند پرداخت و رسیدگی به این موضوع قرار گرفت.

در این بازدید 6 معلم نقطه نظرات و مشکلات خود را پیش روی سرپرست وزیر آموزش و پرورش مطرح کردند و رضا مراد صحرایی در ادامه گفت: مدرسه تحول چشمه جوشش و معلم عامل مهم تحول است که می تواند به همه آرمان های ما دست یابد. در زمینه آموزش تحقق بخشد.
وی با تاکید بر جایگاه ویژه معلمان افزود: باید راهبرد خود را در خصوص معلمان با در نظر گرفتن هر سه ضلع مثلث بازنگری کنیم. یک طرف معیشت معلم است، طرف دیگر کرامت و نگه داری معلم است که وظیفه جامعه و کارکنان و خانواده است و طرف سوم اقتدار معلم است که شخص او را هدف قرار می دهد، زیرا اقتدار معلم است. مانند نور درونی که بسیار ارزشمند و وابسته به اوست.
صحرایی با بیان اینکه باید از فداکاری معلمان بگوییم، خاطرنشان کرد: خدمتی که معلمان به جامعه می کنند و تأثیری که در جامعه می گذارند بسیار مهم است و در واقع می توان گفت آینده جامعه در گرو آموزش امروز است. بنابراین اگر معلمان ادعایی داشته باشند، مطالبه حقوق در واقع به اختیار آنها بستگی دارد.
وی با یادآوری اینکه 59 میلیون سند در طرح رتبه بندی بارگذاری شده است، بنابراین اشکالی در آن وجود دارد که باید سریعا رفع شود تا معلمان عزیز به حق واقعی خود برسند، تصریح کرد: رسیدگی سریع به ایرادات، پیش بینی ها و تمهیدات لازم انجام شد و تلاش می کنیم با قوت، جدیت و همکاری عوامل اجرایی در این زمینه در اسرع وقت اقدام کنیم.
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد: از 29 فروردین ماه کارگروه های تخصصی بررسی اعتراضات سنجش در ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور برای رسیدگی به اعتراض معلمان در این حوزه تشکیل می شود.
در این اطلاعیه همچنین آمده است: جداول رتبه بندی تکریم و پاسخگویی در ادارات کل و ادارات کل آموزش و پرورش استان ها تشکیل شده است و در راستای تکریم و حفظ کرامت همکاران پاسخ مناسبی خواهند داد. به منظور رسیدگی و پاسخگویی به ایرادات سنجش، چهار کارگروه تخصصی در ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و مناطق تحت عناوین آموزش ابتدایی، متوسطه، پذیرش، تربیت بدنی و پشتیبانی تشکیل و فعالیت خود را بر اساس دستورالعمل ها. همکارانی که نسبت به فرآیند ارزیابی در سامانه my.medu.ir ثبت نام کرده و یا اعتراض خواهند داشت، اعتراض آنها صرفاً در سامانه بررسی می شود و کارگروه های تخصصی مناطق و نواحی نسبت به بررسی مدارک و مدارک بارگذاری شده اقدام اصلاحی خواهند کرد. در صورت نیاز از همکاران معترض دعوت به عمل می آید و مدارک آنها مورد بررسی و بررسی مجدد قرار می گیرد و نتیجه نهایی این اقدامات از طریق سامانه به اطلاع همکاران معترض خواهد رسید.
همچنین در این خصوص رضا مراد صحرایی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: به تمامی اعتراضات معلمان در خصوص رتبه بندی رسیدگی می شود و حقی ضایع نمی شود. در صورت بروز خطا در مراحل بارگذاری مدرک، ارزیابی و تعیین رتبه، مراحل لازم انجام خواهد شد.
صحرایی همچنین اعلام کرد: بیش از 54 میلیون سند در حوزه ارزشیابی معلمان بررسی شد که تعداد بسیار زیادی از اسناد و مدارک است و نشان دهنده حجم عظیمی است که در اجرای قانون ارزشیابی معلمان انجام شده است.
سرپرست وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از مشکلات مبرم و مبرم آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در رتبه بندی داشت و امروز با آن مواجه هستیم، دولت قبل به معلمان نمره نداد. 3 سال است که اجرایی نشده است، اما حضور اعضای جوان در شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تلاش کافی برای اجرای رتبه بندی کرد.
وی با تشریح سیاست وزارت آموزش و پرورش در خصوص رتبه بندی معلمان از سه طریق گفت: رسیدگی به اعتراض معلمان به رتبه های اعلامی یکی از برنامه های آموزش و پرورش است و از این رو هدف کمک به کسب رتبه معلمان است که البته این امر نیز خواهد بود. بر اساس قانون باشد.
صحرایی ادامه داد: کارگروه نظارت برای تعیین ویژگی های مرسوم رتبه بندی ها تشکیل می شود و به منظور راستی آزمایی و اعتبارسنجی، رتبه بندی ها برای افزایش کیفیت رتبه بندی سنجیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید